• MulleNuh

Hur ska jag få honom att förstå??

Usch.. Vi har lite smått pratat om giftermål och visst komemr det att ske! Absolut.. MEN han säger: fan vi har ju inga pengar!!
    Vi tjänar ganska bra.. Men visst vill man alltid ha mer?!

Han verkar tro att alla som gifter sig har MYCKET pengar som man ska punga ut med på en gång!

Hur ska jag få fram att det inte är en katastrof för ekonomin att gifta sig???

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att förstå??
  • MulleNuh

Njae det vet jag inte.. Men jag tror att om jag hittar nåt bra för ca 40 papp så kan jag fixa det mesta.. Jag får 20.000 av min pappa. Så då är det bara 20 kvar.. Det betalar vi/jag av lätt på några månader..

didis skrev 2008-09-10 20:32:12 följande:
    Hur mycket kan din blivande tänka sig?
  • BlendaSigne

Lägg upp en budget o prata igenom med din m2b.
    Kanske ett enklare bröllop o sen en kul resa för att fira? (halva vägen var)

MulleNuh skrev 2008-09-10 20:59:30 följande:
    Njae det vet jag inte.. Men jag tror att om jag hittar nåt bra för ca 40 papp så kan jag fixa det mesta.. Jag får 20.000 av min pappa. Så då är det bara 20 kvar.. Det betalar vi/jag av lätt på några månader..
  • BrudSeptember2008

Vi började planeringen i januari i år, vi gifte oss i lördags. Allt gick på 25 000:-, vi sparade inga pengar innan utan la ut det som behövdes när vi köpte det.

Jag pluggar och har bekostat allt till bröllopet, utan att vi har levt knapert.

• BrudSeptember2008

Vad jag menar är egentligen, att här har din sambo en som inte har haft någon inkomst att skryta om, men ändå fixat det!;)

• Frukenob

det fixar ni. Bara dom 20 000 i från din pappa är till stor hjälp. Vi ska ett bröllop för 65 pers och vår budget är på 50 000. En billig underbar klänning kan du hittar du om du kollar in kinaklänningstråden här i forumet och sen gäller det hitta någon bra och billig lokal och catring. ehöver inte va så dyrt. Beställer man saker från usa och kina kommer du undan med en billig peng
    LYCKA till

• MulleNuh

haha ok! Skönt att höra! Vi har ändå tillsammans ut ca 35.000/månad. Så FAN om du klarar det ska vi!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-10 21:08:21 följande:
    Vad jag menar är egentligen, att här har din sambo en som inte har haft någon inkomst att skryta om, men ändå fixat det!;)
  • MulleNuh

Ja dom där kinaklänningarna har jag hört om!! Men jag har hittat min drömklänning!!! ÅÅÅÅ... Vad tycker ni om denna??

www.tindra.e-butik.se/show_product_pictures.asp

(hoppas man kan öppna länken)

Frukenob skrev 2008-09-10 21:09:30 följande:
    det fixar ni. Bara dom 20 000 i från din pappa är till stor hjälp. Vi ska ett bröllop för 65 pers och vår budget är på 50 000. En billig underbar klänning kan du hittar du om du kollar in kinaklänningstråden här i forumet och sen gäller det hitta någon bra och billig lokal och catring. ehöver inte va så dyrt. Beställer man saker från usa och kina kommer du undan med en billig pengLYCKA till
  • BrudSeptember2008

klänningen är underbar!!!!:d

• Magu78

Jag förstår precis vad du menar.... Jag sitter typ i samma sits. Men min man är mer att hur lite man än lägger så är det för mycket. Han gör detta för mig, för han vet hur mycket det betyder för mig, men ändå sätter han sig på tvären när jag vill diskutera ämnet. Sen är det så också att vi ska bli föräldrar om ca 1,5 vecka (om jag har tur), så min inkomst är inte så mycket.

Jag har lagt upp en kalkylering och vi kommer troligtvis hamna runt 50.000kr. Som tur är ska vi inte gifta om förrän i juli nästa år.

• MulleNuh

Ja visst är den!!! Jag blir helt salig när jag tittar på den! Och 5000:- är inte sååå jäkla mycket tycker jag!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-10 21:20:33 följande:
    klänningen är underbar!!!!:d
Svar på tråden Hur ska jag få honom att förstå??