Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..
.. snacka på nu!
Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..
.. snacka på nu!
Vi börjar planera för tackkort och har kollat runt både på nätet och i butiker samt att göra det helt själva. Hur gör ni??
Behöver lite tips och idéer...
lanovia 08 skrev 2008-10-11 08:55:21 följande:
vi kommer att beställa tackkort från vår fotograf. Det ingick några i priset vi betalade. Måste bara välja ut ett snyggt kort!
Jag kommer att göra tackkorten själv efter samma tema som alla de andra trycksakerna. Det går ju inte att beställa så jag får snällt göra dem själv. Jag saknar pysslet så det ska bli kul.
I helgen har jag gjort en trash-the-dress fotografering hos fotgrafen Sara Mårtenssson. Hon har redan lagt upp bilderna så om ni vill se dem (och en del bilder från bröllopet så kan ni kika in på www.saramartens.com klicka på bröllop - Carolin och Peter (bröllopet) lr på TTD (trash-the-dress). Jag rekommenderar alla en TTD, det var skitkul och klänningen var redan jävligt skitig så det var bara att ge järnet!
Vår porträttfotograf har skickat en skiva med 8 retuscherade bilder så jag ska lägga upp några av de bilderna i galleriet men jag måste vattenmärka och minska ner dem först så det tar ett par dagar. De bilderna var skitcoola men ingen funkade riktigt som tackkort eller tidningsbild så vi ska vänta tills vi får nästa skiva med alla bilderna han tog innan vi bestämmer oss.
Vi kommer att göra våra tackkort själva. Hade tänkt att vi skulle vara tidigt ute med dem, men vi har precis flyttat - så himla roligt att som man och fru börjar i ett nytt hem.
Så tackkorten kommer nog ut med julkorten.
Kärlek 08, häftiga bilder! Blir nästan själv sugen på en TTD. Jag tycker det är underbart med svart kängor i stället för finskor under klänningen. Men usch vad kallt det ser ut att ligga i vattnet.
Oh, fröken förvänatan, då är det bara att hålla tummarna och hoppas att de hör av sig igen!
Åhh va coola bilder! Jag vill också!!!
Kommer klänningen gå att tvätta eller den är kaputt nu?
Vi tänkte göra tackkort själva, men är såå tröött på allt pyssel nu :-P Så vi beställer från qpix.se istället. Ska fixa det idag, haha det har vi sagt i 2 veckor nu