Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..
.. snacka på nu!
Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..
.. snacka på nu!
haha, aa jag har varit ledig idag så jag har lite tankeverksamhet till övers
Kärlek08: Jättecoola bilder på TTD
Ser lite scary ut
Åh vilken tid vår fotograf tar på sig.. vill ju se alla foton nu. Ska in o beställa album idag if. Ska även framkalla alla engångskameror kan bli spännande att se. Ha det gott.
Ja det var grymt kul att göra TTD:n! Och det var iskallt i vattnet, typ 8 grader kanske, men vad gör man inte för konsten . Huruvida klänningen blir som den en gång var återstår att se, den verkar ju tåla vatten iaf så jag funderar på att köra den i maskin och se om smutsen går bort. Vad tror ni andra, den är sydd i tyll och polysetertaft. Tror ni den går att köra i tvättmaskinen? Eller ska man lämna den till kemtvätt och se om smutsen går bort. Det mesta av smutsen på klänningen var faktiskt på klänningen innan TTD-fotningen så är ni sugna på en sådan fotgrafering ska ni inte oroa er så mycket för klänningen, det hände inte så mycket med den. Men har men en sidenklänning kanske man måste vara försiktigare.
Kärlek08: Nej, jag tror tyvärr inte att den går att tvätta i maskin. Det är möjligt att själva tyget går att tvätta, men plagg med påsydda pärlor etc. ska i allmänhet inte tvättas i maskin. Det är stor risk att de lossnar och har man riktig otur kan de skada tvättmaskinen (inte för att det är någon stor risk tror jag, men ändå).
Jag försökte lämna in min på kemtvätt, men de tog inte emot den för att den inte hade några tvättråd. Så jag fick vända mig till tillverkaren och de sa att den skulle handtvättas så jag gjorde det och den blev rätt vit faktiskt. Förutom släpet, det är nog bortom all räddning
Lite tvättråd: Min klänning är en Nixa och alla deras ska inte lämnas på kemtvätt utan tvättas hemma i 30 grader. Bäst resultat får man dessutom med Ariel Colour (hur tokigt det än låter) och man kan stryka lite extra tvättmedel direkt på fläckarna innan man lägger den i maskinen så går de flesta fläckarna bort.
Lycka till
Måste bara få gnälla av mig lite: Var precis och hämtade bilderna från fotografen. Som höll långt ifrån den kvalité jag väntade mig. Hälften av korten var suddiga (nästan alla helfigurbilder) och på i stort sett alla bilder var jag grön-gul runt ögonen (detta eftersom det hade blivit reflexer i glasögonen och fotografen då målat på i reflexerna med färg). Aaarg!
Visserligen kändes det inte så bra under fotograferingen så jag var beredd på att bilderna kanske skulle vara lite sådär. Men då tänkte jag mer att vi skulle se lite stela och uppstyltade ut, inte att kvalitén skulle vara såhär...
Försöker trösta mig med att alla gäster tog fantastiskt fina kort under dagen, och min mamma tog ett par foton som ser ut som traditionella bröllopsfoton och absolut går att förstora.
Hmmm om det bara kommer an på pärlorna kanske man kan köra den utan centrifugering i en tvättpåse, jag har en gigantisk sådan.
Lillsnufflan: Fy fasen vad tråkigt, det är ju liksom bara dem och ringen man har kvar sedan... är det fotografens eller mammas bilder som ligger i galleriet?
Kärlek08! Min klänning har massor av pärlor på sig och den är som sagt tvättad i maskin och utan tvättpåse.
Lillsnufflan! Usch, va trist! De e ju bilderna som man verkligen lever på efter den underbara dagen. Men om ni har gäster som tog kort så får ni be att få deras orginal på skiva och så kan ni ju göra vad ni vill me de korten. Det som är trist är ju dock att ni betalat fotografen massa pengar och de är ju det som känns i plånboken. Men ni måste kunna klaga eller få ner priset om bilderna är så pass dåliga.
Kärlek08 skrev 2008-10-14 19:09:43 följande: