• Snart fru Wennerström

Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..

.. snacka på nu!

• Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
  • Lillsnufflan

avil skrev 2008-10-03 23:09:49 följande:

Ikväll,berättade vi för mina föräldrar o syskon att vi gift oss-vi visade bilder o videoinspelning från vigseln.De blev lite "chockade" ,men förvånade o glada.......syrran blev nästan lite "sur"! hehe---men det var i allmänhet bara kul...
    Vad kul att de tog det bra. Du kanske kan lägga upp lite bilder så vi får se också? *nyfiken*
  • avil

lillsnufflan,dessvärre KAN jag ju inte det!! men om min man hittar tid så ska jag be honom göra det...Men det kan dock dröja är jag rädd...

• matildaochniklas

Freckles - Hoppas ni får en underbar kväll!

Vi gör inget speciellt den här helgen, bara myser och är tillsammans. Idag blir det nog en sväng på stan med lite fika, är ju kanelbullens dag

• Fröken förväntan
    matildaochniklas skrev 2008-10-04 11:28:13 följande:
    Freckles - Hoppas ni får en underbar kväll!Vi gör inget speciellt den här helgen, bara myser och är tillsammans. Idag blir det nog en sväng på stan med lite fika, är ju kanelbullens dag
    Mmmmm, jag har också varit och köpt kanelbullar
  • linil

nu är jag också tillbaka från en alldeles underbart fantastisk bröllopsdag (kan knappt beskrivas i ord) och en mysig bröllopsresa.

Tittar också hela tiden efter om mitt namn har ändrats men ack nej....

• avil

Var o hur kollar man om efternamnet registrerats??

• gottelina

Visst är det underbart att vara gift? Efter 11 år tillsammans och 10 år som sambo så tänkte nman kanske att det inte skulle vara så stor skillnad men det är det. Det är en obestämbar varm bommulsmjuk känsla i hjärtetrakten hela tiden. Jag tittar på före detta sambon och tänker: Det där är min man! Han är helt underbar. Och då är han ju precis samma person nu som för en vecka sen men ändå, han är min make också nu och jag är hans fru. Jag är så lycklig så det bubblar i hela kroppen och jag går omkring med ett fånleende på läpparna hela tiden. Jag ger mig katten på att jag till och med ler i sömnen.

• Fröken förväntan
    gottelina skrev 2008-10-05 12:46:07 följande:
    Visst är det underbart att vara gift? Efter 11 år tillsammans och 10 år som sambo så tänkte nman kanske att det inte skulle vara så stor skillnad men det är det. Det är en obestämbar varm bommulsmjuk känsla i hjärtetrakten hela tiden. Jag tittar på före detta sambon och tänker: Det där är min man! Han är helt underbar. Och då är han ju precis samma person nu som för en vecka sen men ändå, han är min make också nu och jag är hans fru. Jag är så lycklig så det bubblar i hela kroppen och jag går omkring med ett fånleende på läpparna hela tiden. Jag ger mig katten på att jag till och med ler i sömnen.
    Vad fint beskrivet! Just så är det . Både jag och min man blev förvånade av att vi tyckte det kändes SÅ speciellt och annorlunda eftersom vi varit tillsammans i åtta år och sambos i sex och ett halvt. Härligt!
  • avil

gottelina-haha jag kanske är "känslokall"? man så där känner inte jag alls??
    Allt är som vanligt,vardagen med alla bestyr o barnen som kräver sitt......Men visst är det kul att vara FRU! ,så klart.O häftigt att man äntligen har en MAN efter 12års förlovning...Hehe.
    Men så där att jag känner som du-nä.
    Ingen stor skillnad alls......

• gottelina

avil: Vad synd. Jag vandrar runt i en liten nygift "bubbla" Fast så har jag ju inga barn som ska ha sitt. Är man mamma kan man ju inte lulla runt som en liten fjolla Barnen behöver ju mat och omvårdnad fast föräldrarna gift sig. Jag har bara fiskarna att ta hand om och de bryr sig inte så noga bara de får tänt och mat och så mycket klarar jag i mitt handlingsförlamade tillstånd

Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..