• chamor

Världens bästa jobb?

Låt höra nu.. Vad är ditt drömjobb?

• Svar på tråden Världens bästa jobb?
  • anja1661

ja den stora drömmen vore ju att starta upp ett eget hunddagis och tjäna massor!!!
    men jag anser att jag redan lever min dröm! jag är utbildad barnskötare och pluggar just nu på lärarutbildningen och ska bli förskollärare! det är mitt drömyrke! tänk att tjäna pengar på att få vara med under ett barns utveckling under 5år!!! det är min dröm det!!

• workoutgirl

Bonde kanske men det är för dåligt betalt

• zsandora

Jobba som barnmorska, men hade aldrig gått då jag hade storbölat så fort ett barn inte klara sig utan avled....... skulle inte va så bra...

sitter som ekonom istället, så långt ifrån känsliga stunder å saker man kan komma....

• fitforfight

Designa inredning i plexiglas och sälja i egen butik.

• Paeonia

Jag tycker jag har mitt drömyrke

Trädgårdmästare ej eget företag(Phu) men väldigt litet. Jobbar nästan uteslutande mot privatkunder och det är otroligt omväxlande. Allt som har med trädgård att göra som trädbeskärning, stenläggning, murar, planteringar, dammar samt ren skötsel (oftast ogräsrensning).

Men visst att jobba med djur och då tjäna multum samt endast dagtid vore ju något de med.....Men det jobbet finns nog inte

• 27juni2009

jobbam specislkost, helst som säljare. Men givetvis tjäna så bar att jag bara behöver jobba typ 50% o sen kunna vara med barnen resten av tiden

• Lovecats

Jag är maskiningenjör, men jag har kommit på att jag borde läst till civilingenjör, inriktning Teknisk Fysik istället

Jag försöker dock göra det bästa av situationen

• Pumpkin
    DanKat skrev 2008-09-16 14:32:20 följande:
    Jag drömmer om att ha möjlighet att vara hemmafru (Kanske ha något deltidsjobb, men i så fall bara för att jag har lust)
    Låter som min dröm!

Min andra jobbdröm är att bli personalchef, vilket jag just börjat utbilda mig till
  • SweetSun

jag skulle vilja ha eget företag, och arbeta med djur på ett eller annat sätt, men även med människor.. har stora funderingar kring det, och kommer att förverkliga det!

• Rosenpetunia

Konstnär (jobba med akryl o akvarell, keramik och trä), ha en egen ateljé ute på landet vid en sjö... eller nåt i den stilen. Hemmafru skulle inte heller sitta fel som "drömjobb", under en period iaf

Svar på tråden Världens bästa jobb?