• chamor

Världens bästa jobb?

Låt höra nu.. Vad är ditt drömjobb?

• Svar på tråden Världens bästa jobb?
  • lillP

Mitt drömjobb är att bli inköpare och att jobba internationellt, gärna även bo utomlands (och tjäna bra med pengar ). Har precis börjat en KY-utbildning för att göra drömmen sann

Mitt andra drömjobb, som jag haft sedan jag var liten, är att jobba med djur. På äldre dar vill jag starta ett katthem, eller kanske tom ett hem för hemlösa/skadade djur oavsett om de är katter, hundar, marsvin etc...

• FrökenHoppsan

Håller som bäst på att utbilda om mig till förskolelärare, och även jag har fått jobb nu innan jag e klarme min utbildning. Och jag stortrivs, att jobba med barn är ju världens bästa! Tycker jag!

• Tooticki

Glömde skriva; mycket av arbetet utförs på engelska, man har frekvent mail- och telefonkontakt med agenter världen över och yrket finns i stort sett överallt så det går att få jobb utomlands.

• Babajaga

Tooticki: tack för det utförliga svar!=)

• Wella Viva
    didis skrev 2008-09-17 15:24:56 följande:
    Kan rekommendera Umeå universitet, gedigen utbildning med mycket patientbehandlingar.Wella Viva skrev 2008-09-17 12:03:02 följande:
    Tack! Det är bara min dröm
  • didis

En gång i tiden var det min dröm också, fick plugga på KomVux för att få behörighet.

Drömmar skall man uppfylla!

Kunde jag genomföra utbildningen med två barn och med släkten 90 mil bort så kan du också, jag lovar!

Wella Viva skrev 2008-09-18 12:56:29 följande:

Tack! Det är bara min dröm
  • Emmacita

Jag jobbar på djursjukhus, det har alltid varit min dröm att jobba med djur så jag är väl där antar jag!

• chamor
    Emmacita skrev 2008-09-18 14:06:42 följande:
    Jag jobbar på djursjukhus, det har alltid varit min dröm att jobba med djur så jag är väl där antar jag!
    Mysigt.. Hur hamna du där?
  • Emmacita

Jag jobbar som djursjukvårdare och receptionist (där jag ger råd i telefon, sköter bokningar och svarar på frågor mm). Jag började praktisera på en djurklinik där jag sedan blev kvar, jag har även en djurvårdarutbildning och en obligatorisk medicinhanteringskurs för att få jobba som djursjukvårdare. Sedan flyttade jag hundra mil från min födelseort och hittade jobb på ett djursjukhus där trivs hur bra som helst, mina arbetskamrater är toppen och arbetsplatsen har framtidsutsikter och satsar på att personalen ska trivas, så jag kunde inte ha det bättre! :o)

• Brud aug09

Att få jobba med djur... Kanske öppna ett hunddagis el jobba på någon djurpark...

• chamor

Wow låter helt idealiskt ju!!!

• Emmacita

Ja. jag är nöjd, att jag dessutom blev erbjuden fast tjänst när jag precis gått på mammaledighet (fick en flicka i mars) visar vilket toppenställe det är! Mina chefer är hur bra som helst!

• MilosMamma

Florist, Ahh just det, det är jag ju redan :D

• Im yours

Jag försörjer mig på det som en gång var en hobby. Att skriva.... så underbart.

• Tea80

Jag är undersköterska...men drömmen är undersköterska på förlossningen/BB!!

• chamor

Im yours skrev 2008-09-19 09:19:00 följande:

Jag försörjer mig på det som en gång var en hobby. Att skriva.... så underbart.
    Åh! Vad skriver du?
  • Im yours

Hej chamor! Allt från kortnoveller till lite större saker. Just nu skriver jag på en sann story ur det verkliga livet. Mitt liv alltså. Lite hemlighetsmakeri ännu. Men den bör synas då ges ut. Hoppas jag iaf, *ler*. Och så bloggar jag inkognito på metrobloggen. www.metrobloggen.se/lizbloggar
    Trevlig helg alla!

• S O F

Mitt drömjobb är det som jag pysslar med på deltid, koordinator och allmän allt i allo till bröllop och fest. Älskar att jobba med blommor, men då mest med vad som i mitt tycke är roliga blommor, alltså bröllop och fest....

I min dröm så skulle jag kunna leva på detta och jobba heltid.
    Men i brist på detta så får jag fundera vidare på vad jag ska bli när jag blir stor .......

Svar på tråden Världens bästa jobb?