• Vi2iJuli

Brudar i Luleåtrakten?

Här finns en till! :)

Gick under ett annat nick innan, (som började på K och hade en guldring som bild ) men vill vara anonym nu ett liiitet tag till istället.
    Mitt nick avslöjade vem jag är, haha.

När ska ni alla gifta er?
    25: Juli blir det för oss, kyrkan i Gammelstan passade oss bäst eftersom sonen är döpt i den. Har alltid sagt att jag vill gifta mig i samma kyrka som barnen döps i å nu verkar det bli av. :)

• Vi2iJuli

Leeeloo: Jaha, vad skoj! Jaa, det är inte för inte det är den 2:a populäraste kyrkan att gifta sig i.
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Vi2iJuli

EhjärtaE: Jahaa, ja men det är ju ingen panik.. det hinns! :) Jag är världens planeringsmänniska, kommer alltid en kvart för tidigt till möten, så jag är ute i god tid.

Leeeloo: Nästan samma som oss! Klänning och ring är inte fixade än men kyrka och lokal är det.

Vi ska ha bröllopsfesten i Rutviks Byagård.
    Svärmor tycker vi ska hyra Hilton eller nått, hon kan betala.
    Men saken e ju den att det är MITT bröllop.. vill jag ha festen "o-pompigt" så vill jag ju det.
    Oooh, inte bridezilla varning på mig redan va!?

• Vi2iJuli

EhjärtaE: Hahaha, han har fel gubben din. Jag orkade läsa allt iaf! Ni planerar inte för mkt för så "få".. vi blir lika många ungefär vi också. Man gifter sig (förhoppningsvis!) bara EN gång i livet ändå.
    Jaha, ja men det är väl lite som här också.. mkt i huvdet, men inget som är klart som catering, inbjudningar etc.
    Kalaskulan (www.kalaskulan.se) ska vi ta iaf, det är nog ganska bestämt redan.
    Inbjudningarna, jaaa, papper å allt finns här hemma. Bara skrivare och att det är Jan/Feb -09 så.
    Var har ni tänkt ha "efterfesten"?

Leeeloo: Ooooh, jag tror dom vill ha 2200:-. Nånstans därikring! Då har man den Fre-Sön, porslin ingår (dom har ALLA glas.. whiskey, champange, cognac, ja you name it!), TVÅ kök jaa.. dom har allt!

• Vi2iJuli
    ThePlupps skrev 2008-09-22 21:57:47 följande:
    Imorrn ska jag till Piteå och prova brudklänningar, nån som varit där än? Har hört att de ska vara bra där... Hur är skräddaren nån som vet?
    Japp! Skulle dit på Onsdag men sonen har fått svinkoppor så vi får gott stanna hemma. :)
    Men dom har halva priset på klänningar nu eftersom dom ska byta lokal.
  • Vi2iJuli
    EhjärtarE skrev 2008-09-23 16:48:40 följande:
    Hur gick det? Hittade du något? Var det rabatt? Fanns det mycket? Var personalen trevlig? Var det mycket folk? Hihi, jag funderar på att åka dit på torsdag, så jag är lite nyfiken
    Kan säga redan nu att personalen är GRYMT trevlig!
    Iaf i telefon!
    Skulle åkt dit imorrn som sagt, hade bokat tid, men eftersom sonen åkt på svinkoppor fick vi gott stanna hemma!
    Inga problem att avboka, skit trevlig kvinna på andra sidan luren! :)
    En kompis var dit å provade (och köpte ) klänning förra veckan. Hon var MER än nöjd med sitt besök. .)
  • Vi2iJuli
    EhjärtarE skrev 2008-09-23 19:20:21 följande:
    Åååh, jag vill också prova brudklänningar! Men det blir nog på torsdag Beställer de inte hem en ny om man vill köpa den, tycker jag de borde göra. Var det någon rea då?
    Min kompis provade en klänning, föll för den men dom på affären skulle hålla den till henne tills det var löning nu på Torsdag.
    Så tror inte man får nya utan dom i butik.
  • Vi2iJuli
    Leeeloo skrev 2008-09-22 19:26:28 följande:
    Bygdegården i Rutvik var redan upp bokat helgen den 23 maj. =( Så där blev det inte i allafall. Jag har redan bokat en lokal som vi funderar på att vara i men jag kollar fortfarande runt p.g.a. att vi inte är säkra på om vi vill vara där eller inte.
    Vad är det för lokal ni tittat på?
  • Vi2iJuli

Åååh, jag vill också prova klänningar!!
    Får släpa mig till Pite snart!
    Men, finns det inte nått i Boden också?

Jörgens fru: Åååh, samma dag å ställe som vi! :) Vilken tid?

LillemorL: Hahaha, visst är det kul att man planerat så sjukt mkt redan!? Vad finns det kvar att planera sen kan man ju tycka!

• Vi2iJuli

LilemorL: Japp, Rutvik här med. :) Betalade bokningsvagiften för nån dag sen. :)

EhjärtaE: Jooo, det var det jag ville minnas men minns ej heller namnet på stället.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?