• Vi2iJuli

Brudar i Luleåtrakten?

Inbjudningskorten ska jag göra själv, pysslig ända ut i fingetopparna. :)
    Detsamma gäller fest och vigselprogram.

• Vi2iJuli

Här ligger det mesta i stiltje.
    Har köpt lite smått.. dekoratoner att ha på borden, spånat lite mer på hur inbjudningarna ska se ut... och väntar SPÄNT på att butiken i stan ska öppna snart så man får ge sig ut å prova lite klänningar!!

Leeeloo: Åååh, bröllopsresa!?? Vart ska ni??
    Vi ska nog också ta en resa till hösten, nångång efter skolorna börjat. Men det blir inget avancerat, har ju en liten här hemma så Mallis, Kanarieöarna eller nått... som alla Svenssons.

• Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-02 10:02:46 följande:

Blev en egen skapelse med Engelbert låg nouveau som grund. Fast istället för 10 briljanter på 0.2 C, så ska jag ha 15 briljanter på 0.3 CBriljanterna är "nedsänkta" i ringen, med en liten sarg runt.Hoppas ni förstår hur jag menar.Och hur sjukt det än låter så är den mycket billigare än grundvarianten.
    Låter rätt läckert!
    Får man fråga var ni var in å fixade till den å vad ni fick ge för den och vad hade ni fått ge för originalet?
  • Vi2iJuli
    Leeeloo skrev 2008-10-04 11:12:36 följande:
    Vi åker till Los Angeles i Juni, tre veckor efter bröllopet. Vi kommer att vara där i två och en halv vecka. Vi ska även ta en tur förbi Las Vegas. Det ska bli hur kul som helst. =)
    Åh! Där sa du nått! L.A.. varför tänkte inte vi på det??
    Svågern, eller svågrarna bor i L.A.
    Hehe, ska se om jag kan övertala gubben på en tripp dit..
    Meeen... orkar man flyga med barn?? Iofs kommer sonen vara ca 1½ år.. och vågar man ha småbarn i USA!??
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:21:08 följande:

Vi har varit på Arktis smedjan och beställt ringarna. Vi betalar 7000:- för ringen med 15 stenar på 0.3 c, istället för 9 stenar på 0.2 c som kostar 11 000:-Vi tog med oss en broschyr och visade ringarna vi ville ha och meddelade ändringarna, så gör han som man vill ha det.Det lönar sig att gå direkt till guldsmeden för att slippa en massa mellanhänder och en massa merkostnader. Vi är helnöjda
    Lämnade ni in gammalt guld då också eller?
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:43:03 följande:

Nej
    Ahaaa! Funderar också på att gå till dom å kolla vad dom tar för en ring som jag vill ha.
    Men då ska jag lämna in gammalt guld, då borde det ju bli billigare?
    Han sa inte om det?
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:55:01 följande:

Ja, lämnar man in gammalt guld (säg, ex du lämnar in samma vikt i guld som går åt till ringen) så betalar man bara för arbetet, ca 800 kr
    Vaa!??
    OJ! Shit vad billigt!
    Men, vad sa han om diamanterna då? Dom måste man köpa via han för att sätta i ringen eller?
    Man kan inte köpa en via nätet och sen ge till honom?
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:58:24 följande:

Har ni bestämt er för vart ni ska göra hår och make?
    Nää, inget bestämt än. :(
    Verkar som att alla kostar multum å sminkningen vet jag inte... MakeUpStore kanske?
    OM man inte hittar nån bekant eller bekants beakant som kan sånt. .)
  • Vi2iJuli

Åååh, jag som trodde dom skulle öppna idag. :(

Nåja, sak samma.. jag å lillbejjan ligger ändå hemma i världens förkylning så det gör detsamma.
    Får ladda om batterierna tills dom öppnar så man orkar prova ALLT!

• Vi2iJuli

Hur ska ni göra med blommorna?
    Jag funderar på att köpa en sån där blomsterhållare från Tradera och sen köpa rosor å bara sticka ner i oasisen.
    Eller! Så går man in till nån blomaffär å säger hur mkt man har råd med å så får dom fixa en fin till en.

Ang. håret.. om man tar en elev/lärling hos en frisör så borde det ju bli rätt så mkt billigare.
    Min mammas kusins dotter ska gå lärlingsutbildning, men kan inte fråga henne än eftersom ingen vet om våra planer.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?