Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • EhjärtarE

Hej!
    Ååh, vad roligt, dig tror jag inte jag har "pratat med" tidigare? Du verkar ha kommit långt, mycket längre än vi Men vi ska gifta oss 1 augusti, eller vi tror det i alla fall, vi har inte bokat något än

• EhjärtarE

Lerum, utanför Göteborg Var bor du?

• EhjärtarE

Varför blev det Luleå då? Var kommer din M2b ifrån?

• EhjärtarE

Inte gammelstads kyrka i alla fall Inte min stil, men jag vet att många tycker den är fin. Det blir en liten ganska nybygd kyrka utanför i en by.

• EhjärtarE

Vill helst inte säga det eftersom vi inte bokat eller berättat för någon att vi ska gifta oss än Lovar att jag säger sen när vi har bokat.

• EhjärtarE

Som jag skrev tidigare har vi inte bokat något alls, men funderat kring och bestämt en del saker. Leeloo verkar ha kommit mycket längre än oss Det verkar du med...

• EhjärtarE
    Vi2iJuli skrev 2008-09-21 23:08:11 följande:
    EhjärtaE: Jahaa, ja men det är ju ingen panik.. det hinns! :) Jag är världens planeringsmänniska, kommer alltid en kvart för tidigt till möten, så jag är ute i god tid.
    Egentligen är vi nog också ute i god tid, på ett sätt. För även om vi inte bokat något har vi bestämt typ allt. Var vi ska gifta oss, ha festen, catering, köpa tårta, vem som ska ta kort, vara tärna, präst, vilken sorts klänning jag ska ha, vilken sorts ring jag ska ha, hur alla trycksaker ska se ut. Men vi har inte gjort, tilfrågat eller bokat något av det. Allt finns i mitt huvud och i en mapp på min dator med massor av information, länkar och bilder! Jag tycker också om att planera! Det enda som vi har gjort är en hemsida (som är nästan klar) som gästerna ska få information från. Men det är ju typ ett halvår kvar tills vi ska skicka ut inbjudningkorten

Det känns nästan som om vi har planerat lite väl mycket, med tanke på att vi ska ha ett bröllop med 40 gäster om 10 månader. Men samtidigt vet man ju inte om alla de saker vi har bestämt går som vi har tänkt, cateringen kanske inte har den meny eller det pris vi tänkt, kyrkan kanske är bokad (ve och fasa! men det tro jag verkligen inte), så det är ju bra att ha tänkt igenom det innan

Nu säger min M2b att det inte är någon som kommer orka läsa detta långa, så det är bäst jag slutar
  • EhjärtarE

Vad bra att ni också planerat mycket. Men jag är lite orolig för att vi inte kommer ha något att göra sen... samtidigt vet jag ju att det är mycket som ska tittas på, provas och smakas och mycket fler saker att bestämma, så det blir nog bra

Om du med "efterfesten" menar festen så tänker vi ha den i kyrkan. Det är en ny kyrka med servering, kök och flera andra rum, så vi hoppas att det ska gå bra.

Är det förresten någon som varit på skräddarn? Vi gick dit en gång men det stod på dörren att de hade semesterstängt, va sur jag blev! Det kan man väl skriva på hemsidan? Jag vill prova brudklänningar!

• EhjärtarE

Är det sant? Halva priset? Då bara måste jag åka dit

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?