-
Jag vet inte varför, fick bara ett mail där hon skrev att hon hade det jobbigt just nu och måste hoppa av.Vi2iJuli skrev 2008-10-31 13:44:28 följande:Jörgens fru: Ajaj, det var ju illa. :/ Varför hoppar hon va? :(
-
Har ni kollat in videoklippen som finns på BT?
Har svårt att hålla tillbaka tårarna när jag ser kippet där Martin sjunger för Majsan. Får gåshud... -
Har idag bokat fotografen som vi ska anlita! Känns skönt att kunna bocka av ännu en grej på listan.
For runt idag på blomaffärer för att få prisuppgift på brudbuketten.
Kan säga att det skiljer stort mellan dom! Så nu vet jag vilka jag ska anlita, och jag känner mig helnöjd!
Hur går det för er andra? -
Bild på buketten finns i mitt galleri.
Varken Enströms och Bellis ville ge mig en exakt prisuppgift före jag lovade dom att jag tar buketten från dom!!!
Tycker det är helt sjukt, förstår dom att dom får 100 frågor, men jag som kund vill ju inte betala mer än nödvändigt!
Enströms sa 1500-2000:-
Bellis 1500:-
Var in på Växtriket och DÄR fick man service! Fick kolla i en bok, fick svar på mina frågor och prisuppgifter utan bekymmer!
Där kommer buketten kosta kring 700:- och Corsagen 200:-
Fick se skillnad på olika blommor, så jag fick en mer rätt uppfattning om buketten. Var så nöjd när jag gick därifrån!
Som fotograf kommer vi ha Maria Åsén från www.photobymaria.com
Har valt ett paket med 25 bilder utomhus för 3000:-
Har hört väldigt gott om henne och hon var supertrevlig! -
När släppte ni "bomben", eller när kommer ni släppa "bomben" om att ni ska gifta er?
Julafton är dagen D för vår del. -
En väninna till mig kommer hem till mig och gör mitt hår och smink. Hon är utbildad makeup artist och är grym på håruppsättningar!
Hon vet dock inte om ännu att vi ska gifta oss, så hon vet inte heller om sitt uppdrag. Men hon har sagt i flera år att den dagen jag gifter mig så ska hon göra mitt hår och smink, så jag anser det väl som ganska lugnt -
Har ni funderat något på vart ni ska spendera bröllopsnatten?
Först hade vi tänkt vara hemma, men att piffa till sovrummet lite med nya sängkläder, ljus, blommor, och lite extra till frukost.
Men vi kollade runt lite på hotellen och kom fram till att man hamnar ungefär på samma peng att piffa hemma och att bo på hotell.
Så vi ska bo i en svit på Arctic hotell för 995:- med frukost på rummet, frukt och choklad och sen utcheckning.
Ok, många säger att man inte hinner sova många timmar och att det är "bortkastat" att sova på hotell, men jag känner som så... man kommer bara uppleva EN bröllopsnatt och sova hemma, det hinner man göra många nätter!
Ska nog prata med karln, för nog hade det varit mysigt att åka iväg på en weekend helgen efter och bara mysa och vara innan den riktiga bröllopsresan. -
Har alla drunknat i julbestyren och lagt bröllopspysslet åt sidan?
Det har faktiskt vi gjort, för en liten stund iaf.
Ska hämta ut förlovningsringarna och vigselringen om ca 2 veckor, sen ska inbjudningskorten göras klara.
Vi förlovar oss på julaftonsmorgon, sen har vi våra familjer här på middag och så får dom upptäcka att vi har förlovat oss, sen får dom inbjudningarna i sina händer -
Har ett tips till er som ska fixa dukningen själva.
På ICA Maxi har dom nu en ny servett från Duni "Elegance" heter den.
Har en linnekänsla och kostar 25:- för 10 st 40 x 40
Tidigare har dom haft "Dunilin" 40 x 40 10 st för ca 40:-
Så idag passade jag på att köpa servetter till hela middagen! Dom är riktigt tjocka och fina, precis som linneservetter. Så passa på medans som har kvar för 25:- för jag tror det är ett kampanjpris.
Just ja, fanns i vitt, rött, och två olika blåa färger och säkert någon fler. Jag köpte vita. -
MonKuT - vad skönt att ha nerverna under kontroll. Jag kommer säkert vara helt omöjlig att ha och göra med dom sista dagarna, kontrollfreak som jag är
EhjärtarE - ok, förstår att det kan kännas "surt/jobbigt" att åka dit endast för servetterna, men med tanke på vad priset ligger på just nu, och vad andra servetter kostar, så tror jag att ordinarie pris på dom där servetterna kommer ligga mellan 40-50 kr, så det finns ganska mycket pengar att spara.