Hur gammal var du när ni fick ert första barn?
Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...
Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...
Jag var 23 när vi fick vårt barn. Nu är barnet 3år fyllda och vi har varit tillsammans i över åttå år
Även jag var ung, 20, när dottern kom. Oplanerat men abort fanns inte i tanken. Vi fick bara väldigt bråttom att gå på universitetet... Sonen kom några år senare.
Rent biologiskt är tanken att vi skall få vårt första barn vid 15 (eller när mensen nu börjat) och sedan få barn med ca 2 års mellanrum för att vid 35-40 bli infertila eftersom vi då skall ta hand om våra barnbarn. Inom parentes skall vi alltså vara antingen gravida eller amma och ha kankse 10-12 mensperioder under LIVET, inte per år. Undra på att vi får järnbrist...
Fertiliteten är på topp runt 20 och dalar sedan så jag håller med ovanstående om att snabbt söka hjälp om man som "äldre" inte blir gravid.
10-12 mensperioder i livet låter ju underbart Kanske ska satsa på enormt barnafödande istället
Fast jag vet just inte om man blir piggare av det... =)
Vi var båda 25 när första barnet föddes och 27 när andra kom!
Jag var 27 när jag fick mitt första och enda barn. när jag var 40 fick jag 5 bonusbarn och man kan älska dom lika mycket som man gör med egna.
Jag var 31 när dottern föddes. Det kändes helt rätt att vänta. Jag pluggade länge och vi reste/gick på krogen/jobbade mycket.
Hon är snart 5 år och vi har inga fler barn (är separerad från hennes pappa men lever i ett nytt förhållande sedan två år).
21 var jag fyllde 22 bara 3 månader efter förlossningen. Nu är jag 26 och har 2 barn.
kändes helt rätt att vara ung mamma, och båda var planerade.
vi var båda 24 år när våran dotter föddes. Det var inte planerat då vi bodde i norge, men så fort vi fick reda på att hon var påväg så flyttade vi hem och vi ångrar ingenting.
Men jag tror att när man får barn så är det meningen att dom ska komma. Det kanske inte bara har passat in i era planer förän snart. Det kommer när du minst anar det
301 och inga barn än