Hur gammal var du när ni fick ert första barn?
Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...
Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...
Nu är jag 29
Nr 1 20
Nr 2 27
Nr 3 ???? 30 eller 31 skulle jag tro.
Om du vill vilja så kanske det kommer? Eller så kommer inte längtan, och då är det ingen katastrof. Det viktiga är ju att du och din man är överens om hur ni vill ha det. Jag tror inte att man i längden kan vara lycklig om man tvingas kompromissa i barnfrågan.
Hej, jag var 26 och fick enäggs pojkar alltså tvillingar
Jag var 23 år gammal.
fyllde 29 när vår dotter var två veckor gammal
Jag var 29 när ettan kom och 32 när tvåan tittade ut.(dom kom på samma datum!)
En månad innan min 33årsdag fick jag min lillkille.
Jag är 25, min sambo 30 å inga barn än!! Vi vill båda ha men är inte redo för det ännu!! Vi vill resa och såna saker innan!!!
Båda min syskon har sagt att de inte vill ha barn så det är helt olika vad man vill och känner!
Jag fyllde 30 strax innan han föddes, nu är han snart 8, dvs jag 38 och det har varit tvärdött rentutsagt, fast vi kollat ägglossningar (eller,JAG har kollat...kissandet på stickor intresserar mannen i mitt liv halvmycket..)i ett per år nu. Jag vill nog egentligen inte riktigt erkänna HUR gärna jag skulle vilja ha ett barn till, för då känns det som att jag riskerar att slå knut på mig med alla känslor.
Har flera nära vänner som valt själva att inte sätta barn till världen förresten, så det tycker jag inte alls är konstigt om man inte vill.
Man kan ju undra ibland i vårt samhälle, där vi vant oss mer och mer vid att kunna styra våra liv så himla mycket, om vi missar nåt här. Våra kroppar har liksom inte riktigt hängt med i att vi tänker BÖRJA föda våra barn i samma tid som kroppen själv trappa ner...
Man kan ju liksom inte bara stampa med foten i golvet "men jag vill, jag vill jag vill!!!"
Jag väntar föressten nu i helgen på att se om det blev nå´t den här gången eller om det ska fram nya kisstest om ett par veckor.
Är 26, fyller 27 i slutet av november och har inga barn. Jag har haft vissa mål som jag har velat uppfylla i mitt liv innan jag vill bilda familj och snart är de alla uppfyllda.
Utbildning skulle vara klar. (sjuksköterskeexamen januari 2005)
Fast jobb (fick det nu 1/9 -08)
Hitta mannen i mitt liv (hittade honom sommaren 2006 och 2009 blir det bröllop)
Rest runt i världen (Har hunnit med en del av världen)
Skulle vilja ha första barnet innan jag fyller 30. Många frågar när vi ska skaffa barn. När jag svara att vi får väl se om vi kan få några så skäms folk för att de har frågat. Det är inte så himla självklart för mig eftersom många i min släkt har haft problem.