Hur gammal var du när ni fick ert första barn?
Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...
Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...
Nalle Puh 40 skrev 2008-09-27 21:28:26 följande:
Nä, det är verkligen inget man kan ta för givet. Innan första graviditeten tog det nästan ett år och visst hann vi börja fundera om allt var som det var. Och vi vet att vi hör till de som är lyckligt lottade.
Jag hade fyllt 29 när jag fick "ettan". När tvåan kom var jag 31.
Ja, det är tillåtet att donera ägg. Och jag tror att det är olagligt att ta emot pengar för sina ägg.
Det lär vara en riktig pärs att donera ägg. Världens hormonbehandling o sedan så ska de plockas ut också.
Verkar vara mycket enklare att donera sperma... Fast, då måste man ju operera om sej såklart...
Jag har hela tiden tänkt att jag skulle vilja ha två barn innan jag fyllde 35 men sen kom så mycket annat emellan och tiden gick men jag hann med 4 månaders marginal - tvillingar - verkligen en gudagåva.
Jag är 32 och längtar också mycket efter barn. Vi vill ha det snart, men har inte försökt på riktigt än. Jag hoppas verkligen att vi lyckas...
Det går inte att planera eller ta barn för givet. Livet kan ta så många olika vägar med utbildning, jobb, kraschade förhållanden, oro för att bli gravid med fel person eller vid fel tillfälle. Sen när allt känns rätt och man verkligen vill och den biologiska klockan tickar så vet man inte ens om man kan få barn eller hur lång tid det kommer ta...
Ja, det är mycket man tänker och ganska lite som verkligen blir så , har jag märkt med åren...
Själv skulle jag FÖRST gifta mig, SEDAN få barn, minst två och absolut tätt "jag och min syster har ju haft så´n glädje av varandra,och bara en är inte bra för den blir bortskämd"...)Ja, och så vidare...
Här sitter jag nu, fortfarande ogift, med "bara"ett barn , som har somnat i soffan ungstackarn, för att hans sad excuse for a mum har fastnat på BT. Kanske förtjänar man inte att få fler barn om man försummar sitt hjärtas skatt och glädje för att istället umgås via tangentbordet med en massa brudar... *rodnar*
jag var 21 när jag fick första och 23 med andra. är nu 24 och sugen på en till, men inte min blivande man =( han är så nöjd med dom två pojkar vi har. men jag är så tacksam över mina två helt underbara grabbar.
Var 26 när jag fick dottern...Nästa får komma efter bröllopet