• Ms Beauty

Bröstoperation

Kanske ska göra en sån har iaf funderingar på det. Och så klart många frågor, hoppas ni som genomgått en kan berätta lite för mig om var ni gjorde den, vad ni gjorde, var ni har ärren. Vilken klinik är bäst?

• Svar på tråden Bröstoperation
  • Sebastiána

Kan inte svara eftersom jag inte gjort någon sådan operation, men jag har en i bekantskapskretsen. Hon var sjukskriven länge efteråt och det tog tid innan allt läkte och inte gjorde ont längre. Alltså ska man planera väl så att man inte opererar sig en månad före en semesterresa till exempel.

• Ms Beauty
    Sebastiána skrev 2008-09-26 12:50:45 följande:
    Kan inte svara eftersom jag inte gjort någon sådan operation, men jag har en i bekantskapskretsen. Hon var sjukskriven länge efteråt och det tog tid innan allt läkte och inte gjorde ont längre. Alltså ska man planera väl så att man inte opererar sig en månad före en semesterresa till exempel.
    Vet du vad hon gjorde för något exakt, lyft, implantat (vad) var hamnade ärren? Ska tänka på att planera det bra då, hur länge var hon sjukskriven?
  • Aleta

Jag har en kompis som bara gjorde något slags lyft. Jag såg ingen skillnad när hon hade kläder på sig (hon var lika snygg innan), men utan så hade hon ärr längs hela underkanten på brösten.

En annan kompis gjorde bröstreduktion och alla trodde att hon hade gått ner tio kilo i vikt, minst! Hon hade ärr under och i mitten rakt upp mot bröstvårtorna, för de hade flyttat dem tror jag.

Kom ihåg att om du har implantat så måste du göra om operationen ungefär var tionde år.

• Ms Beauty
    Aleta skrev 2008-09-26 13:59:07 följande:
    Jag har en kompis som bara gjorde något slags lyft. Jag såg ingen skillnad när hon hade kläder på sig (hon var lika snygg innan), men utan så hade hon ärr längs hela underkanten på brösten.En annan kompis gjorde bröstreduktion och alla trodde att hon hade gått ner tio kilo i vikt, minst! Hon hade ärr under och i mitten rakt upp mot bröstvårtorna, för de hade flyttat dem tror jag.Kom ihåg att om du har implantat så måste du göra om operationen ungefär var tionde år.
    Det stämmer de brukar flytta på bröstvårtan vid lyft och reduktion. Beror det inte lite på vad man har för implantat?
  • elsi

man behöver inte gör om det vart 10år ... det bero på implantat,

Ja det är ju många alternativ storleker och form
    Det beror på hur stor eller liten du är nu, och bredden på bröstkorgen

det bero på varför och för vem du göra det.

jag gjorde det för mig.

Det fanns flera tråd här förut "bröstförstoring" upp till 13 eller 14 tror jag,

det är så jag hittade hit.. och nu hänger jag här för att jag är förlovade.

kliniker i stockholm jag känner till är Akademikliniken, Victoria kiliniken Kirug någonting, centrum tror jag.

Sök sök sök frågar runt till oliker kliniker mm och se om du kan hitta tråden.

• Ms Beauty
    elsi skrev 2008-09-26 14:34:34 följande:
    man behöver inte gör om det vart 10år ... det bero på implantat,Ja det är ju många alternativ storleker och form Det beror på hur stor eller liten du är nu, och bredden på bröstkorgendet bero på varför och för vem du göra det.jag gjorde det för mig.Det fanns flera tråd här förut "bröstförstoring" upp till 13 eller 14 tror jag,det är så jag hittade hit.. och nu hänger jag här för att jag är förlovade.kliniker i stockholm jag känner till är Akademikliniken, Victoria kiliniken Kirug någonting, centrum tror jag.Sök sök sök frågar runt till oliker kliniker mm och se om du kan hitta tråden.
    Vad har du lagt i för något implantat?

Vilken storlek hade du på kupan innan och efter operationen?

Jag gör det enbart för min egen skull så klart =)
  • elsi

sida 8 Kroppen på Bröstförstoring 10
    jätte bra tråd men allt om innan och efter och hur folk mår

hade ingen kupa innan, det är sant.
    Ha siliikon dropformade men komma inte ihåg vilken.

• elsi

sida 8 Kroppen på Bröstförstoring 10
    jätte bra tråd men allt om innan och efter och hur folk mår

hade ingen kupa innan, det är sant.
    Ha siliikon dropformade men komma inte ihåg vilken.

• Ms Beauty
    elsi skrev 2008-09-26 14:45:24 följande:
    sida 8 Kroppen på Bröstförstoring 10jätte bra tråd men allt om innan och efter och hur folk mår hade ingen kupa innan, det är sant. Ha siliikon dropformade men komma inte ihåg vilken.
    Tack =) ska kolla där om jag hittar den.
  • rosett

Hej,

Har själv gjort en bröstförstoring för snart ett år sedan. Det är helt ofattbart vad tiden går FORT och man vänjer sig så otroligt snabbt till sin nya kropp så nu kan jag inte ens se att det är min kropp på gamla kort.

Gjorde en bröstoperation på 290g på Victoriakliniken i Stockholm. Bor i Skåne men valde att åka dit upp eftersom Charles är en grym kirurg. Mitt krav var att de skulle se bra ut till min kropp, naturliga. Har inte hdt några som helst problem efter operationen, mådde faktiskt ganska bra efter och ångrar mig inte en enda sekund att jag gjorde det. Det jag sa efter operationen var att jag lätt kunnat göra det igen. inga problem! :D

Skriv gärna till mig om du vill veta mer.

Kram

• gabbe
    Aleta skrev 2008-09-26 13:59:07 följande:
    Kom ihåg att om du har implantat så måste du göra om operationen ungefär var tionde år.
    Mina implantat är det livstidsgaranti på, så jag behöver INTE byta ut dom.

Enda anledningen till att jag skulle behöva göra om min operation är om kroppen förrändras extremt mycket typ viktökning och sedan minskning igen.
  • Aleta
    gabbe skrev 2008-10-13 15:58:21 följande:
    Mina implantat är det livstidsgaranti på, så jag behöver INTE byta ut dom.Enda anledningen till att jag skulle behöva göra om min operation är om kroppen förrändras extremt mycket typ viktökning och sedan minskning igen.
    Hur vet man att de håller en livstid när de är en så pass ny företeelse?
    Som jag läser det så får man nya gratis om de spricker, de har säkert bättre hållbarhet än de gamla, men hur länge är en livstid?
    Narkos och operation får du betala själv även om du får nya implantat gratis.
    (Vill inte vara en surpuppa, men jag försöker att läsa kritiskt så fort det är pengar inblandade.)
  • gabbe
    Aleta skrev 2008-10-13 16:32:31 följande:
    Hur vet man att de håller en livstid när de är en så pass ny företeelse?Som jag läser det så får man nya gratis om de spricker, de har säkert bättre hållbarhet än de gamla, men hur länge är en livstid?Narkos och operation får du betala själv även om du får nya implantat gratis.(Vill inte vara en surpuppa, men jag försöker att läsa kritiskt så fort det är pengar inblandade.)
    Skulle det vara så att implantatet skulle spricka (vilket inte är särskilt troligt) så är det trögflytande silikon som inte kan rinna ut i kroppen sk. geléhallon. Sen bildar kroppen en kapsel runt implantatet där det håller sig.
    Implantaten är väldigt tåliga, fick känna på ock klämma så hårt jag kunde och kasta det så hårt jag kunde i golvet. Det skulle vara om nån sticker en kniv i mig som jag får bekosta en omoperation (om jag överlever)
    Annars om det är implantatet som skulle vara måndagsex eller nått, står tillverkaren för omkostnaderna runt operationen som narkos och läkare.
    Vet inte om det är så jätteny företeelse, min kirurg har hållt på i ca 30år.
  • Aleta
    gabbe skrev 2008-10-13 19:34:18 följande:
    Vet inte om det är så jätteny företeelse, min kirurg har hållt på i ca 30år.
    Jag tänkte på implantat med livslång garanti.
  • sahlena

Jag opererade mig för 2,5 år sen och ångrar mig inte en sekund. Jag gjorde min op i uppsala. La in 300 gelé under muskeln. Känner nu i efterhand att jag kanske skulle ha lagt in lite till men men.. Jag gjorde min op helt för min egen skull!!

Svar på tråden Bröstoperation