• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Jag missade en hel sida innan jag skrev mitt inlägg.

Frujj: Grattis på namnsdagen och krya på er ni också.

Väldans vad snorbaskelusker det går här i tråden. Tur jag inte har tid att hänga här då.

• Carma07

Nibla: Kom på en till medicin för snorig bebisnäsa och det är bröstmjölk. Det ska visst hjälpa att droppa lite i näsan på henne.

• Carma07

Idag har jag hunnit med mycket fastän jag sov halva dagen. Har varit på Allum och inhandlat ny overall, mössa och pyjmas till lilltjejen plus nappflaska och mjölkersättning utifall det skulle krångla.

Väl hemma efter att ha matat henne har jag stekt pannkakor och bakat ljuvligt god chokladkaka med hallon. Lägger ut receptet imorgon efter jag har fotat.

Nibla: Tänk då på mig som kan säga att det var 20 år sedan jag var i israel och jobbade på kibbutz.

Dags att mata igen.

• Carma07

Nibla: Usch, har också haft sådana dagar när allt känns jättejobbigt och man i slutet på dagen nästan räknar minutrar tills maken kommer hem och han får en bebis upptryckt i famnen så fort han kliver innanför dörren.

Vi har inte provat flaska ännu. Hade egentligen tänkt att köpa en bröstpump men det känns som om mjölken inte räcker till just nu. Därav köpet av ersättning för att ha som en backup. Ska prata med bm på fredag vad man kan göra åt det.

• Carma07

Godmorgon

Var också pigg igår och pysslade med kort. Men känner mig hyfsat pigg idag ändå. Ska snart iväg på promenad och fika med mammagruppen. usch att det är så kallt bara. Får nog leta upp långkallingar.

Tezz: Låter som du hade en trevlig födelsedag. Kul när man har hittat en restaurang som man är nöjd med.

Frujj: Hoppas du får sova lite under dagen då.

En liten grattishälsning till "inte hunden".

• Carma07

Bauti: Du har iaf ett stort barn som kan tala om vad som är fel. Här är det rena gissningsleken och uteslutningsmetoden som gäller.

• Carma07

Godmorgon

Satt uppe sent igår och pysslade medan jag väntade på att lilltjejen skulle vakna för mat. Men det gjorde hon aldrig så jag la mig till slut. Hon vaknade först vid fyra istället för ett som jag trodde.

Har ni mycket snö i Göteborg eller? Här är bara lite "pudervitt" på marken.

Tezz: Usch, sånt där är tråkiga saker. Hoppas verkligen för er vän att det inte har spridit sig mer än så.

Idag är det dags för första vaccinationen. Har hört att de kan bli lite oroliga och ev febriga efteråt så vi får väl se vad för helg vi får.

• Carma07

Nibla: Det är jättehärligt ute. Vår lilltjej var inte heller speciellt förtjust i dropparna och gallskrek vilket gjorde det lite svårare att pricka rätt. Men de hjälper på en gång.

Vet inte om de ger sådana sprutor längre. Jag har ett sådant ärr bak på skuldran någonstans. Sedan har jag ett litet, litet ärr efter tbc-sprutan man fick på högstadiet och den sprutan tar dem än. Makens systerdotter hade precis fått den när hon var här nere.

Det gick bra att vaccinera lilltjejen. Hon började gråta när hon stack, men skrattade och log åt bvc-tanten efteråt ändå.

• Carma07

Hejsvejs

Idag har jag och lilltjejen haft sovmorgon och gick inte upp förrän klocka elva. Underbart väder så vi tänkte ge oss iväg på en promenad. Idag fyller lilltjejen tre månader så det blir lite fotosesseion senare här hemma.

Nibla: Vi orkade inte heller laga mat igår så det blev pizza.

Vad tråkigt att inte Disdain gick vidare. Har inte lyssnat på de andra låtarna men gillade verkligen deras.

• Carma07

Ab: Läste din blogg om din SATC-runda. Jag har kollat klart på boxen så du kan få tillbaka den.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar