• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Godmorgon

Imorse sparkade lilltjejen mig ur sängen kl sju. Men då behövde jag gå upp så bättre väckarklocka kan man inte ha. Hon har blivit alldeles rödsvullen och geggig i ena ögat, men det var bara att torka rent och vänta ut det till att börja med sa bvc.

Ang fika i helgen så är jag flexibel. Fick sms från Linum om deras gratis lunchkonsert på lördagen så då vet vi att inte hon kan. Själv är jag fortfarande lite tveksam att ge mig ut bland så mycket folk på en gång som lönehelg strax innan jul troligtvis är, men kanske ni andra ska gå? Isf är väl söndagen bäst för fika?

Idag på schemat är att möta upp en av de andra mammorna så ska vi gå och kolla in familjecentralen om det är något kul att gå till.

• Carma07

Ab: Ja, jag tänkte det. Måste iväg nu så tar det när jag kommer hem igen. Men ska vi bestämma söndag?

Hemma i eftermiddag igen.

• Carma07

Godkväll

Idag har jag varit riktigt trött. Lilltjejen har velat äta nästan varannan timme. Gick upp tidigt idag och åkte iväg och hälsade på en gammal vän. På vägen hem kände jag att jag kanske inte borde köra när jag var så trött. Fick verkligen anstränga mig. Men det gick bra iaf.

Nibla: Visst är det urtrist när de glömmer bilbarnstolen. Har också råkat ut för det. Jag har ju åtminstone möjligheten att maken kan komma hem och hämta oss och vi lämnar honom på jobbet igen.

Frujj: Skönt att höra att det går åt rätt håll i er sjukstuga.

• Carma07

Ab och Nibla: Tack själva. Det var kul att ni kom en sväng. Kul att få se lilla L också.

I förrgår natt hade jag en hungrig tjej som ville äta en gång i timmen hela natten. I natt har det varit lite bättre och bara varit varannan eller så. Så idag blir det en sov- och slappardag för min del.

• Carma07

Godkväll i stugan

Imorse sov vi länge vilket var väldigt skönt. Sedan passade vi på att åka och hälsa på min faster när jag hade bilen hemma.

Frujj: Ingen fara. Visste att du hade sjukstuga hemma. Hur är det förresten med er? Har ni blivit bättre?

• Carma07

Frujj: Jag har tänkt på dig och misstänkt att allt inte var bra ännu eftersom vi inte har hört av dig. Kunde faktiskt inte låta bli att fnissa lite över telefonhändelsen. Jag hoppas att den klarade sig.

Bauti: Vad kul med kursen. Lycka till!

Ab: Har ni inte löst julen hur ni ska göra? Går det inte att kompromissa?

Nu får jag ge mig - gnällig dotter.

• Carma07

Godkväll

Här är ännu en som varit ovanligt effektiv idag. Gick upp vid halvnio, klädde på mig och bäddade och röjde upp i sovrummet på vägen ut. Lämnade lilltjejen på en filt i köket och satte på kaffe innan jag gick och tvättade håret och sminkade mig. Rusade ner i källaren och satte igång en maskin tvätt. Tvättade och bytte på lilltjejen. Slängde i mig lite frukost och satte sedan igång att laga grekisk kycklinggratäng. Diskade under tiden och efteråt. Räddade lilltjejens kläder från att bli nerbajsade och bytte ännu en gång på henne. Klar med allt lagom till klockan elva då de andra i mammagruppen dök upp.

Sedan har vi gjort julgodis 4 sorter, ätit lunch, fikat godis och pysslat om våra små.

När maken kom hem har vi badat henne och nu fått henne i säng. Har lite disk kvar att göra. Är verkligen nöjd med dagen. Tänk om alla kunde funka så bra.

• Carma07

Frujj: Någon speciell anledning att stora E går hos sjukgymnast? Mår ni bättre hemma förresten?

• Carma07

Här blev det verkligen en slapparlördag. Var uppe vid åtta med en pigg liten tjej. Framåt tolvtiden var hon väldigt trött och orolig och då får man natta henne lite granna. Men varför är deras powernapp så mycket kortare än mina? Fick matat henne och sedan tog maken hand om henne så jag fick fortsätta sova lite till. Vaknade först efter fyra timmar!!

Tezz: Vilken härlig semester ni har. Du får drinka och sola för oss andra också.

Nibla och Frujj: Vår lilltjej fick också bara en spruta. De andra mammorna har pratat om någon extra spruta som jag inte riktigt fattat vad det varit. Tycker det är så dåligt att de inte informerar om det hela på bvc. Undrar varför det är så överallt. Är det för sent att ta den senare tro?

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar