• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Halloj

Linum: Usch, vad trist att bli sjuk nu. Men lite kul ändå att du hänger med på tråden. Det brukar bli lite mer liv i den när du är hemma. Krya på dig!!

Nibla: Himla konstigt beteende av dina kollegor och väldigt tråkigt om det skulle vara så och inte något missförstånd någonstans.

Linum igen: Det var snabbt jobbat av M. Vad roligt att det löste sig så snabbt.

Idag har vi hämtat våra gardiner. Är så nyfiken och har tvingat honom att komma hem och äta lunch. Maken sa att det var som på bilden, men han lät så himla besviken. Sen om det var valet av gardiner och mönster eller om de var bedrövliga vet jag inte ännu. Eller om han bara försöker lura mig. Det är gardiner som jag kanske inte skulle ha valt om jag köpt på vanligt vis så vi får se hur grisen i säcken ser ut.

• Carma07

Nides: Hej, så kul att se dig här. Lilltjejen lite snorig annars är allt bra här hemma. Hur är det med er?

• Carma07

Nides: Låter som en bra idé att njuta av julen först och ta tag i det sedan när världen vaknar till liv igen.

Är halvt nöjd med gardinklippet. På småbilderna var det fyra varianter och det var fem varianter. Eller rättare sagt sex varianter eftersom en sort var i två olika färgställningar. Fast den var vi inte intresserade av ändå. Ska mäta lite och se om jag kan sy om dem till vepor för då räcker dem till vardagsrummet iaf.

• Carma07

Nibla: Skönt att du fick en förklaring till hur det hela låg till. Väldigt vad du har varit flitig idag.

Nu har jag varit runt i huset och bytt gardiner. Eller i vardagsrummet har jag inte bytt alla än eftersom jag måste sy om dem. Nu ska de bara sys upp också. Får se vad tiden säger innan jul annars så nålar jag bara upp dem så länge. Risken är att det blir kvar så.

Tezz: Ett hett tips är att julhandla de sista timmarna innan stängning dagen innan julafton. Då brukar de droppa av ganska rejält.

• Carma07

Nibla: Vilken rolig kommentar till prästen. Undrar om han hört den förut. Ojoj,vad mycket godsaker. Nu förstår jag varför du stått hemma och bakat så mycket.

Bauti: Krya på dig. Man vill inte att magen ska krångla när det snart ska tryckas ner julmat.

Idag fyller lilltjejen 4 månader och det firade vi med ett besök hos bvc. Hon har växt alldeles duktigt som man ska. När hon låg på skötbordet så snurrade hon runt till mage och tittade på bvc-tanten och det såg ut som hon sa; Titta, vad jag kan. Fick information med mig hem om att vi kan börja med smakportioner nu om vi vill. Ska nog försöka under julhelgen och se hur hon reagerar.

• Carma07

Nibla: Funderar på att beställa från nån webbutik (vad den nu hette) och även beställa bodyförlängare. Är det något som du är intresserad av? Isf kan jag beställa åt dig också. Ska bara fika först och kolla upp vad butiken heter så du kan gå in och kika först om du vill.

• Carma07

Linum: Tänkte lilla N kunde få börja med julbordet. Du är helt suverän, vilka rim.

Idag blir det sista julruschen och sedan uppesittarkväll.

• Carma07

Frujj: Usch, vad tråkigt med julpyntet. Möss kan vara söta, men inte bland ens saker.

Håller på med lite julgodis i sista stund. Ska fota lite julklappar jag knåpat ihop också i sista stund medan solen lyser. SOLEN LYSER!! Helt otroligt. Dagsljus!!!

Ska snart iväg på en liten shoppingrunda. Hoppas på att de flesta folket har gett upp framåt eftermiddagen och vill och greja istället. Det är iaf min erfarenhet från mina år affär och hoppas på att folk fortfarande fungerar så.

• Carma07

Frujj: Har du sett mitt mail ang barnklädesshopping? Om det är något du är intresserad av?

• Carma07

Ojoj, Nibla. Jag har knappt börjat. Men jag har hunnit med två bajsblöjor, två amningar, dansat för lilltjejen, lite godis och nu uppdatering av bloggen.

Ha en trevlig jul alla (utifall ni kikar in )

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar