Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

Maj 2009 :-)

jag räknade på alkohol, lokal, mat och tårta nu, så totalt blir det 277kr/pers. Känns jättebra!

• SweetSun

tx2; vi räknar på 4000kr =P hoppas det räcker! men det borde det på 43 pers!

• SweetSun

alkoholen köper vi i tyskland. det blir billigare när man bor i södra sverige iaf.

• SweetSun

ja att ha alkohol på bröllopet eller inte är ju valdritt! det kan ju finnas massa anledningar till varför /varför inte man har det.

Vi ser bröllopet som en stor fest, och vi ska inte ha barn på vårat, så då passar alkohol enligt oss. Hade vi bjudit barn, då hade vi inte haft en stor fest.

• SweetSun

Vi ska ha självkostnadsbar, tror det kommer bli toppen! det har det vart på alla bröllop jag varit på och det har fungerat jättebra!

Jag tror vi håller budgeten, men få se sen när man ska inhandla dukningsmaterial, vad det landar på. men vill ha det ganska enkelt så det ska nog inte vara några problem...

• SweetSun
    förstagångsbrud skrev 2008-11-26 21:20:33 följande:
    Sweetsun: hur har självkostnadsbaren fungerat på bröllopen du har varit på?
    Det har funnits en person i "baren" och man har betalat det som krävt, antingen en tia, eller om det varit nåt annat pris.

Det har stått självkostnadsbar i inbjudan också, så då har folk varit beredda och haft med sig kontanter.

Alltid varit uppskattat, och den som står i baren får ju chansen att träffa alla gästerna =P
  • SweetSun
    Nocia skrev 2008-11-27 17:56:53 följande:
    Sweetsun: Ett tips ang dukning är att räkna ut vad du kan tänka dig att betala totalt och sedan dela det med antalet bord. Då vet du vad du har att röra dig med!
    Tänkte du på pris per person eller hur menar du?
  • SweetSun

haha ja lillem, då förstår jag att det var dags

• SweetSun

Idag ska vi åka och köpa material till inbjudningarna! Det skulle bli svarta papper med vita prickar på , men de finns inte längre så det blir helsvarta kort, som det blir vit inlaga i och rosa band på.

Är det ok med så mycket svart? Tvekar lite nu..

• SweetSun

missbilly; skönt att höra. Tror förresten du är från min hemstad

• SweetSun

jepp =P fast bor i södra sverige nu!

• SweetSun

missbilly; nja..1,5 år sen ungefär!

• SweetSun

Nja jag flyttade först till gävle för att jag bröt med xet, men sen hittade jag kärleken på en gång, så jag flyttade ner

Jag är 26 år!

• SweetSun

jo det har iaf jag hört!? Jag har inte alls räknat med nån sån kostnad iaf. Att byta till nåt helt nytt tror jag kostar nåt, men om den ene byter till den andres namn, det ska vara gratis.

• SweetSun

med deen hastighet som folk byter ut sina sson-namn så lär de bli riktigt ovanliga i framtiden

Jag byter ut ett sson-namntill ett annat =P

• SweetSun

här är det lugnt, ska väl ta mig i kragen och ringa frisör nån dag...

Svar på tråden Maj 2009 :-)