vad har ni betalat för er bukett?
Vad tycker ni är rimligt för en brudbukett? Alla vill ju så klart ha olika men jag skulle vilja veta på ett ungefär vad ni har gett för era!
Vad tycker ni är rimligt för en brudbukett? Alla vill ju så klart ha olika men jag skulle vilja veta på ett ungefär vad ni har gett för era!
Vi betalade 1200 kr för min brudbukett, dotterns mini brudbukett samt två cortage
200kr, tro't eller ej. Priset är ju väldigt beroende på vilka blommor man vill ha (om det är säsong etc.) och hur arbetskrävande bindningen är. Sen fick vi ge 100:-/styck för tärnbuketterna och en slant, jag kommer tyvärr inte ihåg hur mycket, för corsagerna.
Bilder finns i mitt galleri.
2400 för 20 fria rosor till borden, en tärnbukett, 2 corsager, en brudbukett och hmm.. Kanske nåt mer
800 kr, beställde en vecka innan bröllopet....
1.bp.blogspot.com/_AZSS9UrQqoI/SM5x7EOEJDI/AAAAAAAAAtk/oCciaOXB1rs/s1600-h/image-upload-100-732519.jpg
wow vilken färg på de rosorna!!! vad heter dem??
Tizzeltazz Online
800 kr, beställde en vecka innan bröllopet....
1.bp.blogspot.com/_AZSS9UrQqoI/SM5x7EOEJDI/AA...
jag vet faktiskt inte vad grundrosorna heter, de här har fått stå och suga i sig ngn speciell vätska för att få fram färgen.
Vissa sprayar bara sina rosor blåa men det blir inte alla lika snyggt.
fick verkligen hur mycket komplimanger som helst för buketten och nu när de har torkat har de behållt färgen jättebra och formen med, buketten har bara krympt ihop lite
va billiga alla era buketter är... varför ska jag ha så dyr smak för:/ Min drömbukett har jag som pressbild som ni ser, stor ros, gärna i lila ellr limegrönt skulle jag vilja ha den. MEN min M2B ringde floristen igår och kollade vad den skulle kosta... 2000-2500kr!!!! Verkar iofs vara mer jobb med den än jag trodde men ändå.
Jag tycket inte det är värt att lägga så mycket på enbart buketten när man har en smal budget så måste leta vidare, känns inge kul:(
Jag hade en FANTASTISK bukett av bouganvilla! lilarosa-fin.
betalade ej ett enda öre!
Min man plockade av de från ett stort bouganvillaträd.....
i cypern......
Vi betalade runt 1500:- för min bukett, tärnbukett och två corsage. Buketten blev hur underbar som helst. Den bestod av ljust rosa nejlikor, rosor (Aqua - starkt rosa), cremefärgade rosor, brudslöja och lite grönt. Jag blev så himla nöjd med den!