• SaraPayam

HJÄLP

Grattis :)

Men avrt bor du då? Det är lite lättare att tipsa om man vet vart i landet du bor :)

• SaraPayam
    LillEm skrev 2008-10-06 16:14:04 följande:
    Ta det lugnt!Sätt er ner en kväll/helg och lista allt som behövs göras (finns bra kom ihåg-listor på nätet).Vem ska göra vad / vad få det kosta / hur många ska bjudas / när / var / hur etc.Det är superviktigt med en realistisk budget!Glöm inte att även ha lite kul under planeringen. Bara ni vet hur ni vill ha det.Kram / LillEm
    Bra sagt :)Det finns ingen anledning att stressa, det blir bara jobbigt då, bröllopsplaneringen ska ju vara rolig, inte stressande:)

Okay, det jag anser att ni bör göra efter att ni har bestämt datum är att skriva på hindersprövningen, för den varar ju i 4 månader. Efter det kan ni kontakta en vigselförrättare.

Sen får ni ju bestämma vilken typ av fest ni vill ha. Vill ni vigas i rådhuset eller nån annan stans? Var vill ni att lokalen ska vara, osv

Jag & m2b kommer med ha en borglig vigsel men vi kommer att vigas & ha vår bröllopsfest på Bjertorp slott.
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 17:19:46 följande:
    ok men måsste man vänta tills hindersprövningen är över
    Nä det jag menade va att du måste ha din hindersprövning innan du ringer till vigselförrättaren (i alla fall med de som jag pratade med) Sen går hindersprövning ut efter 4 månader så du måste gifta dig inom de 4 månaderna. Förstår du?
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:18:10 följande:
    ok då fattar jag förstog henne som att det måsste ta 4 månader sedan att man gifter sig mn nu fattar jag.ingen som har bra tipps på billiga tillbehör och sånt
    Jag köpte min klänning för 3600 kronor på tradera, det är den som är i mitt galleri :) Deras utgångspris låg på 1000kr eller nåt sån tror jag att det va, så man kan ju få den ännu billigare.
    Sen kan man ju köpa en massa billiga saker här på BT på köp & sälj :)
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:39:37 följande:
    hihi ja jag fattar nu hihi lite trög men det e ok att va i bland haha :P
    Hahaha det är jag ju för jämnan ;) Så det är ingen fara :)
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:40:55 följande:
    vi vill ha svart röd å så blir det väll vit medförst ville vi ha i kyrkan men det känns som det inte spelar nån roll var huvudsaken är att vi blir gift och har en rolig kväll efter åt
    Vilket pris kan ni tänka er att lägga på en lokal då? Om ni tar en mysig resturang så kommer ni ju kanske slippa avgiften för lokalen, annars finns ju hembydgsgårdar osv som man kan vara i de brukar ju inte kosta så mkt
  • SaraPayam
    ronney skrev 2008-10-06 18:45:53 följande:
    köpte samma klänning som sarapayam i lördags fast på ebay.co.uk för 940 kr.. får hoppas den e lika fin i verkligheten bara.. har du fått din än sarapayam och hur va den i så fall? förlåt ts för att jag går ifrån ämnet lite...
    Japp jag har fått min, den är verkligen superfin, men lite för lång, men det kanske rättar till sig sen med underkjol & skor kommer på plats :)
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:45:17 följande:
    den var riktigt fn kläningen du köppt vill nog inte ha en sån där riktigt bröllops kläning vill ha den första i mitt bild galeri men tyvär måsste nån sy den åt mig
    Den är ju jätteläcker :) Men om du ska sy upp den så kommer du nog komma ganska så skapligt undan ändå. Jag sydde upp en balklänning (till studenten) för några år sen & det gick inte på mer än 1500 kronor :)& det va ändå en långklänning :)
  • SaraPayam
    ronney skrev 2008-10-06 18:50:22 följande:
    hade tur att ingen bjöd mot mig. jag va den enda som la bud på klänningen...
    Vilken tur :) Tyvärr så gav jag mig inte, det kan jag väl ångra lite idag, annars hade jag med kunnat få den billigare, men men det är skönt att ha den hemma :)
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:58:41 följande:
    ja precis jag måsste sy den från början för den finns tyvär inte i min stolek att köppa färdig :( så min kille har ringt runt lite i dag å se var det finns skrädare som syr en hellt ny kläning :)
    Det är ju jättebra, den kommer bli supersnygg :)
    När ska ni skicka inbjudnigskorten då?
Svar på tråden HJÄLP