• Viiala

HJÄLP

min kille blev hellt plöttsligt gätte intresserad av vårt bröllop å vill gifta sig i januari.

har ingen kläning vill ha en vanlig har hittat den men är för liten för mig så måsste ha nån som syr den till mig.
    ingen ring inget pynt ingen lokal ingen ting hellt änkelt.

ge mig tipps snälla

• Svar på tråden HJÄLP
  • SaraPayam

Grattis :)

Men avrt bor du då? Det är lite lättare att tipsa om man vet vart i landet du bor :)

• LillEm

Ta det lugnt!
    Sätt er ner en kväll/helg och lista allt som behövs göras (finns bra kom ihåg-listor på nätet).
    Vem ska göra vad / vad få det kosta / hur många ska bjudas / när / var / hur etc.
    Det är superviktigt med en realistisk budget!

Glöm inte att även ha lite kul under planeringen. Bara ni vet hur ni vill ha det.

Kram / LillEm

• Viiala

vi bor i örebro det blir nog borligt men vi vill ha fest å vara fin kläda i alla fall

• SaraPayam
    LillEm skrev 2008-10-06 16:14:04 följande:
    Ta det lugnt!Sätt er ner en kväll/helg och lista allt som behövs göras (finns bra kom ihåg-listor på nätet).Vem ska göra vad / vad få det kosta / hur många ska bjudas / när / var / hur etc.Det är superviktigt med en realistisk budget!Glöm inte att även ha lite kul under planeringen. Bara ni vet hur ni vill ha det.Kram / LillEm
    Bra sagt :)Det finns ingen anledning att stressa, det blir bara jobbigt då, bröllopsplaneringen ska ju vara rolig, inte stressande:)

Okay, det jag anser att ni bör göra efter att ni har bestämt datum är att skriva på hindersprövningen, för den varar ju i 4 månader. Efter det kan ni kontakta en vigselförrättare.

Sen får ni ju bestämma vilken typ av fest ni vill ha. Vill ni vigas i rådhuset eller nån annan stans? Var vill ni att lokalen ska vara, osv

Jag & m2b kommer med ha en borglig vigsel men vi kommer att vigas & ha vår bröllopsfest på Bjertorp slott.
  • Viiala

ok men måsste man vänta tills hindersprövningen är över

• september2009bröllop

vänta med vad viiala?

• Viiala

ja måsste man gifta sig efter 4 månader eller kan man göa det medans hindersprövingen är över

• september2009bröllop

hindersprövningen är ett bevis på att ingen av er redan är gifta osv.. detta bevis för att ni får gifta er är giltigt i 4 månader.. ni måste alltså gifta er någon gång under dessa 4 månader

• Viiala

jaha då miss uppfatta jag sarapayam

ja så om jag söker nu i oktober måsste jag gifta mig inna februari är slut då

Svar på tråden HJÄLP