• Viiala

HJÄLP

min kille blev hellt plöttsligt gätte intresserad av vårt bröllop å vill gifta sig i januari.

har ingen kläning vill ha en vanlig har hittat den men är för liten för mig så måsste ha nån som syr den till mig.
    ingen ring inget pynt ingen lokal ingen ting hellt änkelt.

ge mig tipps snälla

• Svar på tråden HJÄLP
  • LillEm

Precis, om du ansöker nu så kommer det att hålla till mitten av februari.

• Viiala

ok då fattar jag förstog henne som att det måsste ta 4 månader sedan att man gifter sig mn nu fattar jag.

ingen som har bra tipps på billiga tillbehör och sånt

• LillEm

Vad vill ni ha för bröllop? Något tema, några speciella färger, vad tycker ni om?
    Jag har köpt en relativt billig 50-tals klänning med tillbehör för ca 2000kr.

• SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 17:19:46 följande:
    ok men måsste man vänta tills hindersprövningen är över
    Nä det jag menade va att du måste ha din hindersprövning innan du ringer till vigselförrättaren (i alla fall med de som jag pratade med) Sen går hindersprövning ut efter 4 månader så du måste gifta dig inom de 4 månaderna. Förstår du?
  • Viiala

hihi ja jag fattar nu hihi lite trög men det e ok att va i bland haha :P

• Viiala

vi vill ha svart röd å så blir det väll vit med
    först ville vi ha i kyrkan men det känns som det inte spelar nån roll var huvudsaken är att vi blir gift och har en rolig kväll efter åt

• SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:18:10 följande:
    ok då fattar jag förstog henne som att det måsste ta 4 månader sedan att man gifter sig mn nu fattar jag.ingen som har bra tipps på billiga tillbehör och sånt
    Jag köpte min klänning för 3600 kronor på tradera, det är den som är i mitt galleri :) Deras utgångspris låg på 1000kr eller nåt sån tror jag att det va, så man kan ju få den ännu billigare.
    Sen kan man ju köpa en massa billiga saker här på BT på köp & sälj :)
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:39:37 följande:
    hihi ja jag fattar nu hihi lite trög men det e ok att va i bland haha :P
    Hahaha det är jag ju för jämnan ;) Så det är ingen fara :)
  • SaraPayam
    Viiala skrev 2008-10-06 18:40:55 följande:
    vi vill ha svart röd å så blir det väll vit medförst ville vi ha i kyrkan men det känns som det inte spelar nån roll var huvudsaken är att vi blir gift och har en rolig kväll efter åt
    Vilket pris kan ni tänka er att lägga på en lokal då? Om ni tar en mysig resturang så kommer ni ju kanske slippa avgiften för lokalen, annars finns ju hembydgsgårdar osv som man kan vara i de brukar ju inte kosta så mkt
  • Viiala

den var riktigt fn kläningen du köppt
    vill nog inte ha en sån där riktigt bröllops kläning vill ha den första i mitt bild galeri men tyvär måsste nån sy den åt mig

Svar på tråden HJÄLP