• EmMa09

Isla de Margarita, Framtidsresor?

Är det någon som har erfarenheter utav resebolaget Framtidsresor? Vi kommer att åka på bröllopsresa i juli månad, och vill gärna åka utanför europa, hittade då Framtidsresor som bl.a. har resor till Isla de Margarita. Är det någon som har några tips, idéer och erfarenheter?

• Svar på tråden Isla de Margarita, Framtidsresor?
  • lillesessan

Har ni funderat på några andra ställen? Har varit på Isla och om ni skall dit så se till att ta en tur till fastlandet och besök Canaima Waterfalls samt Angel falls (världens högsta vattenfall) Och försök komma ut på en liten tur i orinocco floden. DET är VENEZUELA. Men Isla är skönt om ni bara vill koppla av och ta det lugnt. Väl värt ett besök, men kanske inget man åker tillbaka till. Hoppas ni hittar något bra. Fråga gärna så ska jag se om jag kan svara.

• EmMa09

Vilket flygbolag åkte ni med? Hur kommer det sig att du inte skulle vilja åka tillbaka dit? När var du där?
    Vi är framför allt ute efter att koppla av, men man vill ju även passa på att se så mycket som möjligt när man reser! Har varit mycket i Europa och 2 ggr i Thailand och vill nu prova på någonting nytt...får jag fråga vad ni betalade för er resa?

lillesessan skrev 2008-10-08 16:04:55 följande:
    Har ni funderat på några andra ställen? Har varit på Isla och om ni skall dit så se till att ta en tur till fastlandet och besök Canaima Waterfalls samt Angel falls (världens högsta vattenfall) Och försök komma ut på en liten tur i orinocco floden. DET är VENEZUELA. Men Isla är skönt om ni bara vill koppla av och ta det lugnt. Väl värt ett besök, men kanske inget man åker tillbaka till. Hoppas ni hittar något bra. Fråga gärna så ska jag se om jag kan svara.
  • kdaug2008

Dogge och Anki var på Isla de Margarita i ett avsnitt av "när och fjärran" för inte så länge sen, kanske ni kan ladda ner! såg grymt ut.hörde även av en kollega att det är billigt och hur bra som helst, så dit lutar det för oss att vi åker

Men gå till en resebyrå och fråga lite oxå, så kan ni säkert få massa bra tips!

• HurraViSkaGiftaOss

Vi har varit på Isla med Framtidsresor.
    Isla margarita är helt helt underbart med otroligt vackra stränder, god mat o härliga människor. Hyr en bil så ni tar er runt själva.

Framtidsresor är helt helt värdelösa. Dåliga flygtider med lång väntan i Caracas,kassa reseledare som inte törs ta i problem och inte kan sitt Isla och inte tillgängliga om du skulle behöva dem.

• valkyriana

Min jobbarkompis föräldrar kom hem från en tripp med framtidsresor. Hade själv tänkt åka med dem någoon gång- men inte nu...
    Han berättade att av fyra flyg hade de ETT gemnsamt. Låter com si com sa

• kdaug2008

oki.. vilka ska man åka med till Isla då? apollo, ving? annan?

• HurraViSkaGiftaOss

Fritidsresor
    Eller boka din egen resa med flyg o hotell

• EmMa09

Tack så mycket för era tips, vi ska kolla upp vad fritidsresor tar, och hoppas att de ha överkomliga priser! =)

• lillesessan

Hej! Vi reste med www.fritidsresor.se, men tyvärr har dem inga resor dit på sommaren. Vi var där förra året (07)i Mars. Bra pris med all inklusive som är det största konceptet på alla öns hotell skulle jag tro. Varför vi inte skulle resa dit igen. Hmm jätte fin och helt underbar resa men det tack vare vår utflyckt till fastlandet. Själva ön har inte överdrivet mycket att erbjuda. Men det finns mängder med grejer man kan göra om man vill. Men mer att vi gjorde allt vi ville där och det finns inget mer att hämta nu. Som sagt GLÖM EJ FASTLANDET, vet inte var du bor men världskultur museet i Göteborg har en utställning ifrån Orinocco...

Svar på tråden Isla de Margarita, Framtidsresor?