50-tals bröllop fortsätter..
ok, ja det är ju det som är fördelen med borgerligt man får ha precis vad man vill =P
ok, ja det är ju det som är fördelen med borgerligt man får ha precis vad man vill =P
ja 50talsmat ja, ja det beror ju på vad man vill ha. det man åt mycket var väl stekar och så?
När det gäller efterrätter så är väl pasteller det att gå effter jag har kokböcker från 40-50tal och alla kakor å efterrätter är i alla möjliga pasteller och färger!
Vi ska inte ha nån speciell 50talsmat, vi ska ha buffe och det blir väl mycket klassisk mat som potatisgratäng och lax.
Tårtan däremot får väl följa temat, men det vet jag inte än vad det blir.
fru hamberg; det beror också på vilken stil ni gillar. Det tidiga 50talet blir ju lite större kostym, breda axlar och mer "fyrkantigt". Mot 60talet blev ju kostymen tajtare och snävare.
eller köra på bowlingskjorta och kostymbyxor! det funkar också.
nja fast jag tycker myggjagare (som är spetsiga) är mer "raggare", och smal slips är väl mer åt 60tal..
jag skulle satsa mer på rundade finskor. Gärna såna i 2-ton.
www.daddyos.com/retro/img/gbclass.jpg
Sen skjortor i denna stilen gillar jag;
www.daddyos.com/retro/img/mfs72.jpg
Annars är ju kritstrecksrandigt jäkligt snyggt
www.costumes.org/history/20thcent/1950s/movies/1950sterlinghayden.jpg
Fru Hamberg; ja på second hand kan ni nog hitta mycket bra! Min m2b's kostym köpte han på röda korset =P
joo håret ja..
ja jag vill ha utsläppt, iaf delvis men vill också ha flor, så jag vet inte hur det ska gå.. har bara sett bilder på uppsata frisyrer med flor..
hur kort är det?
rockabilly bröllop;
Är det så pass långt att du kan göra lockar? det är snyggt med kort lockigt hår! Men det hinner väl växa ut lite till?
luggen kan man ju göra massa roligt med!
jag tänker flor! det ska nog jag ha, fast jag har långt hår.
hittade ett par bilder på korta frisyrer..
www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-158.jpg