• Bellevue85

Porrsurfande

Hej!

Jag har diagnosen panikångest och den brukar smyga sig på helt omärkbart, för att sedan ge mig ett världarnas krig mot attackerna som håller på att göra mig crazy..

Men inte för att det är det största problemet, utan jag har även väldigt, väldigt dåligt självförtroende.
    Jag har inte den blekaste om vem jag är eller vad jag vill göra. Vet inte enns om jag vill leva och i så fall vad jag ska leva för.
    Jag har en underbar kille, egentligen.
    Men problemet är hans relation till porr, eller rättare sakt min relation till porr och alla de nakna, superläckra tjejer som han glor på från tex "girls gone wild" filmer osv...
    Jag är kluven, totalt vilsen.
    Har svårt att acceptera mig själv, ta för mig och säga nej... Min kille har på senare tid lärt sig att fråga vad jag vill men varje gång jag får frågan så har jag inte den blekaste om vad jag ska svara (speciellt när det gäller sexlivet) Jag har alltid gjort det han har velat och på hans villkor.
    Jag har gett han oralsex morgon och kväll utan att egentligen varit sugen, förut gillade jag det någolunda men nu tycker jag att det är ungefär lika spännande som att diska.
    Jag har gått med på analsex (gjorde otroligt ont), sa det åt honom men han fortsätter än idag att tjata och föröker varje gång vi har vanligt samlag att smyga in fingrar i baken på mig.
    Vi har gjort skumma saker som jag inte riktigt gillar.
    Och min sexlust är otroligt liten just nu, nästan obefintlig.
    Jag vill ha tillbaka den men jag får aldrig ta det lugnt, han ser porr och vill strax göra (bli färdig) i eller (oftast) på mig, gärna i ansiktet eller prickskytte i munnen om han får välja...

Många säger ju att killar brukar kolla på porr och runka till det, men min kille kollar oftast på porr när jag är hemma och springer sedan till mig för att han är så galet kåt...
    Vad i allsin dar ska jag göra?
    Jag har verkligen försökt prata med honom.
    Porr tänder mig ibland (om jag ska vara ärlig) men jag tycker samtidigt att det är äckligt och jag hatar mig själv ännu mer för att jag blir upphetsad av det..
    Men jag känner mig tråkig i sängen och att jag inte duger (även om min kille säger att jag gör det).
    Alltså detta ger mig huvudvärk.

Han vill se porrfilmer tillsammans och har på senare tid tjatat på att jag ska söka upp någon film som vi kan se på, men jag kan inte, det finns en liten psykisk spärr som gör det otroligt svårt.
    Jag kan leva utan porr, det hade varit no problema för mig... Men han kan det inte.
    Jag har blivit ledsen, gråtit och sakt att han gärna får sluta med sånt. Sedan lovade han att göra det för att jag blir så ledsn. Men strax efter jul (han lät bli i tre månader) så började han igen.
    Och nu finns det flera filmer på datorn som ligger ganska öppet..
    Häromkvällen ides jag inte bråka utan gav upp, han fick sätta på en film och jag gjorde villigt det han begärde, men jag vågade inte se på tvn..

Hur ska jag klara av att bygga upp min sexlust när jag hea tiden pressas till att dygnet runt vara sexuellt aktiv.. Sedan stör det ju mig att han hela tiden knuffar bort mig om jag vill ge han, tex en kyss i köket (för grannarna kan ju se) säger han..
    Han vill inte visa sånt offentligt och när han jobbar vill han inte ens hålla hand om jag hälsar på och vi ska tex promenera någonstans.

Jag har gett han tips på att piffa upp sexlivet utan porrfilm kanske ha sex i naturen någonstans där ingen ser eller att vi kan klä upp oss och ha det trevligt hemma, jag skulle tända på om han ville ha kostym eller nåt på sig :) men han säger att han inte är sån.
    Jag har gett förslag på att vi kan göra en egen film hemma, men han vill inte synas i bild utan det ska bara vara jag som gör grejjer eller blir penetrerad av hans snopp... Han vill att jag ska klä upp mig (done that), han vill ta nakenbilder (done that)...

Ursäkta längden på inlägget...
    Jag har no clue om vad jag ska göra...
    Jag är rädd att han ska sluta tycka om mig om jag inte ställer upp på allt möjligt samtidigt som det här inte är jag när jag väl gör det..

• Svar på tråden Porrsurfande
  • lillabruden

jag har pratat med polisen i just liknande situation. man kan anmäla våldtäkt om man sagt nej och gått med på det motvilligt.

feministbrud skrev 2008-10-13 16:52:35 följande:
    Nej, det är inte våldtäkt om man går med på sex!Däremot fel, och det har vi alla här redogjort för.
  • LirreMagic

Håller med de flesta andra här i tråden. Du förtjänar något mycket bättre. Det är inte hos dig problemet ligger, utan hos honom och hans sätt att behandla dig.

• mammys

hej kära medsyster !
    du måste lämna denna människa för att få ro i kropp och själ !
    du kommer aldrig mer att få tillbaka sexlusten tilsammans med honom !
    han har tagit den i från dig och sårat dig för djupt för att ni någonsin ska kunna få ett bra sexliv.
    din sexlust kommer tillbaks när du fått leva i frivilligt celibat och låt tiden läka din kropp och själ.
    HAN,,, kommer aldrig kunna få dig lycklig

• Ysolla

ååh lilla du!
    du förtjänar så mycket bättre!
    Jag var ihop med en kille med liknande problem innan.
    Det var som att han trodde att sex i verkliga livet var som värsta hårdporrfilmen!
    Det värsta var väl när han till och med kunde slå mig hårt i ansiktet när vi hade sex, och ändå fortsätta fast jag började gråta...
    Jag hade ingen sexlust alls i det förhållandet, och tog aldrig initiativ. Han bara krävde att jah skulle göra vissa saker.
    I det förhållande kändes det otroligt jobbigt när jag visste att han kollade på porr.
    Han hade ingen hälsosam inställning till det liksom.

Lever idag i ett annat förhållande och visst, han kollar på porr, men det stör mig inte.
    Han har en helt annan inställning till det än vad mitt ex hade, och han beter sig inte som att sexlivet ska vara hårdporr.

Jag tycker att din sambo är otroligt respektlös mot dig!
    Att bara sätta sig och kolla när du är hemma och sen komma springade till dig...nej, det är inte normalt!
    Så ska det inte vara.
    Alla killar är inte på det sättet!

• 090208

Som min syster sa till mig en gang (och det visade sig ju att det stamnde!): Nar en relation tar slut sa gor det bara ont i borjan. Och det ar for att man kanner sig ensam, man ar inte van.
    Men efter 1-2 veckor har jag alltid varit super-glad, aven dem ggr jag blivit dumpad.

Tro ALDRIG att du inte kan leva utan honom, herregud... Alldeles for manga flickor som ar livsradda for att vara ensamma. Varfor da???

• Ysolla

090208:
    så sant, så sant!
    När dom veckorna har gått och man börjar leva igen...finns ingen bättre känsla!
    Och då frågar man sig varför man inte bröt sig loss tidigare...

• Sari80

Ne men lille vannen...usch vad jag blir forbannad nar jag laser sant. Jag hoppas du kan ta dej ur fran detta forhallande, det later verkligen som han har "forhaxat" dej, o du gar med pa allt han sager o gor. Jag vet att det inte e latt, men jag lovar dej att du kommer klara dej fint utan honom. Det kommer ta sin tid , tank dej att du e i en frutansvart storm, o du gar mot stormen , o du e i stormen o det flyger en massa skit pa dej, men du forsoker verkligen ta dej ur den, till slut ser du en gnista sol, o da vet du att du har klarat dej ur den. Med det menar jag att det kommer vara jobbigt for dej, men du kommer klara dej. Jag var 5 ar i ett forhallande dar jag absolut inte madde bra, till slut tog jag mej ur det, o nu nar jag tanker efter sa var det inte karlek jag hade till honom , utom det vara bara vanheten med han. Aaaaaa du kommer klara det. Jag ger dej en kram

• pallasathena

Att övertalas till att göra saker skulle inte jag kalla våldtäkt, och att använda ord som övergrepp är ganska knepigt. Frågan är vem som begår övergrepp på TS, TS själv eller hennes kille.

Nu kanske alla andra blir förbannade på mig, men imho så handlar det inte bara om TS:s kille och att han må vara egoistisk osv. Det yttersta ansvaret för TS välbefinnande ligger hos TS och för att hon ska må bra måste hon sätta gränser själv efter vad hon vill och inte vill göra. Sex ska ge njutning, glädje och intimitet. Det TS beskriver ger ångest och osäkerhet, och lär i längden vara destruktivt för dem båda.

Om TS lämnar den här killen men fortsätter med samma förhållningssätt till sex och killar så är risken ganska stor att hon inte kommer ur problemet. Kanske vore det bra för henne att verkligen ge sig själv tiden att utforska sin egen sexualitet för att bli tryggare i vad hon faktiskt själv tycker om. Då kan hon lättare i en relation med någon annan utforska det och inte drivas in i att göra saker hon inte är nyfiken på (eller till och med känner aversion gentemot).

• ingenjörsbruden

Hej Bellevue85

Som så många andra redan har skrivit så råder jag dig att lämna killen....du kommer aldrig att finna din sexlust eller dig själv i det förhållandet.

Du måste komma loss från det förhållandet o få bygga upp dig själv och finna ditt självförtroende och självkänsla. Detta kan ingen hjälpa dig hela vägen med.....men det finns många terapeuter som kan ge dig stöd o hjälp en bit på vägen.

O du ska veta....hur mkt du än älskar din sambo så är han inget för dig om han behandlar dig så! Har själv varit ungefär i din sitts men jag lyckades bryta mig loss o efter ett tag när jag funnit mig själv så träffade jag min m2b!!! Han behandlar mig som en princessa o tvingar/tjatar ALDRIG på att jag ska göra något som jag inte vill.....innan min m2b trodde jag att alla killar var som din sambo/mitt ex......men SÅ är det verkligen inte!!! Det finns allldeles underbara killar som bara väntar på dig! MEN du måste först hitta dig själv annars är risken att du hamnar i samma sitts igen!

Jag vet att det går!!! För jag har själv gjort det!

BAMSEKRAM!!

• Hösten2009

Jag förstår inte hur tjejer låter sig gå med på sånna förhållanden...! Det är ju våldtäckt...
    Om jag vore du skulle jag lämna honom. Det finns ju ingen framtid i det och ens bilda familj med en person som inte har respekt för sin partner?!

Svar på tråden Porrsurfande