• Bellevue85

Porrsurfande

Hej!

Jag har diagnosen panikångest och den brukar smyga sig på helt omärkbart, för att sedan ge mig ett världarnas krig mot attackerna som håller på att göra mig crazy..

Men inte för att det är det största problemet, utan jag har även väldigt, väldigt dåligt självförtroende.
    Jag har inte den blekaste om vem jag är eller vad jag vill göra. Vet inte enns om jag vill leva och i så fall vad jag ska leva för.
    Jag har en underbar kille, egentligen.
    Men problemet är hans relation till porr, eller rättare sakt min relation till porr och alla de nakna, superläckra tjejer som han glor på från tex "girls gone wild" filmer osv...
    Jag är kluven, totalt vilsen.
    Har svårt att acceptera mig själv, ta för mig och säga nej... Min kille har på senare tid lärt sig att fråga vad jag vill men varje gång jag får frågan så har jag inte den blekaste om vad jag ska svara (speciellt när det gäller sexlivet) Jag har alltid gjort det han har velat och på hans villkor.
    Jag har gett han oralsex morgon och kväll utan att egentligen varit sugen, förut gillade jag det någolunda men nu tycker jag att det är ungefär lika spännande som att diska.
    Jag har gått med på analsex (gjorde otroligt ont), sa det åt honom men han fortsätter än idag att tjata och föröker varje gång vi har vanligt samlag att smyga in fingrar i baken på mig.
    Vi har gjort skumma saker som jag inte riktigt gillar.
    Och min sexlust är otroligt liten just nu, nästan obefintlig.
    Jag vill ha tillbaka den men jag får aldrig ta det lugnt, han ser porr och vill strax göra (bli färdig) i eller (oftast) på mig, gärna i ansiktet eller prickskytte i munnen om han får välja...

Många säger ju att killar brukar kolla på porr och runka till det, men min kille kollar oftast på porr när jag är hemma och springer sedan till mig för att han är så galet kåt...
    Vad i allsin dar ska jag göra?
    Jag har verkligen försökt prata med honom.
    Porr tänder mig ibland (om jag ska vara ärlig) men jag tycker samtidigt att det är äckligt och jag hatar mig själv ännu mer för att jag blir upphetsad av det..
    Men jag känner mig tråkig i sängen och att jag inte duger (även om min kille säger att jag gör det).
    Alltså detta ger mig huvudvärk.

Han vill se porrfilmer tillsammans och har på senare tid tjatat på att jag ska söka upp någon film som vi kan se på, men jag kan inte, det finns en liten psykisk spärr som gör det otroligt svårt.
    Jag kan leva utan porr, det hade varit no problema för mig... Men han kan det inte.
    Jag har blivit ledsen, gråtit och sakt att han gärna får sluta med sånt. Sedan lovade han att göra det för att jag blir så ledsn. Men strax efter jul (han lät bli i tre månader) så började han igen.
    Och nu finns det flera filmer på datorn som ligger ganska öppet..
    Häromkvällen ides jag inte bråka utan gav upp, han fick sätta på en film och jag gjorde villigt det han begärde, men jag vågade inte se på tvn..

Hur ska jag klara av att bygga upp min sexlust när jag hea tiden pressas till att dygnet runt vara sexuellt aktiv.. Sedan stör det ju mig att han hela tiden knuffar bort mig om jag vill ge han, tex en kyss i köket (för grannarna kan ju se) säger han..
    Han vill inte visa sånt offentligt och när han jobbar vill han inte ens hålla hand om jag hälsar på och vi ska tex promenera någonstans.

Jag har gett han tips på att piffa upp sexlivet utan porrfilm kanske ha sex i naturen någonstans där ingen ser eller att vi kan klä upp oss och ha det trevligt hemma, jag skulle tända på om han ville ha kostym eller nåt på sig :) men han säger att han inte är sån.
    Jag har gett förslag på att vi kan göra en egen film hemma, men han vill inte synas i bild utan det ska bara vara jag som gör grejjer eller blir penetrerad av hans snopp... Han vill att jag ska klä upp mig (done that), han vill ta nakenbilder (done that)...

Ursäkta längden på inlägget...
    Jag har no clue om vad jag ska göra...
    Jag är rädd att han ska sluta tycka om mig om jag inte ställer upp på allt möjligt samtidigt som det här inte är jag när jag väl gör det..

• Svar på tråden Porrsurfande
  • lillabruden

Jag respekterar din åsikt precis som du gör min och blir inte förbannad på dig. Jag tycker detta är en superviktig debatt att ta upp och alla synpunkter är viktiga!

Men, jag anser det är övergrepp för att han vet att hon har panikångest och dålig självkänsla. Han vet att vissa saker tycker hon inte om. Han vet att vissa saker han gör, gör både fysiskt och psykist ont på henne.
    Han utnyttjar hennes dåliga självkänsla till sitt eget nöje. Hon verkar mer vara en sexslav än en partner, det tycker jag är övergrepp när man sagt att man inte vill och blir övertalad mot sin vilja. Han vet ju att hon inte får ut nått positivt.

Sen tycker jag du tar upp en viktig punkt, det är hennes ultimata ansvar att stå på sig och för sitt eget välbefinnande. Men, vissa har svårare för det och hon har försökt stå emot honom mer än en gång vad jag förstår. Sen har hon tagit steget att skriva här. Tyvärr tar såna här saker tid och många i hennes situation tror innerst inne på skitsnacket han matar henne med, och tror att hon inte förtjänar bättre.

Har man inte kapaciteten att ta sig mod att lämna ett sånt förhållande så är det jättetråkigt men så länge han vet hur hon känner, och vet hur hon mår -vilket han gör och inte bryr sig- så är det övergrepp i mina ögon.

pallasathena skrev 2008-10-14 08:35:14 följande:
    Att övertalas till att göra saker skulle inte jag kalla våldtäkt, och att använda ord som övergrepp är ganska knepigt. Frågan är vem som begår övergrepp på TS, TS själv eller hennes kille.Nu kanske alla andra blir förbannade på mig, men imho så handlar det inte bara om TS:s kille och att han må vara egoistisk osv. Det yttersta ansvaret för TS välbefinnande ligger hos TS och för att hon ska må bra måste hon sätta gränser själv efter vad hon vill och inte vill göra. Sex ska ge njutning, glädje och intimitet. Det TS beskriver ger ångest och osäkerhet, och lär i längden vara destruktivt för dem båda.Om TS lämnar den här killen men fortsätter med samma förhållningssätt till sex och killar så är risken ganska stor att hon inte kommer ur problemet. Kanske vore det bra för henne att verkligen ge sig själv tiden att utforska sin egen sexualitet för att bli tryggare i vad hon faktiskt själv tycker om. Då kan hon lättare i en relation med någon annan utforska det och inte drivas in i att göra saker hon inte är nyfiken på (eller till och med känner aversion gentemot).
  • agtiwi

De man tycker om respekterar man, han respekterar inte dig. Skriver inte det för att vara dum, utan tyvärr så är det sanningen.

• Tooticki

Din sambo respekterar inte dig, och det gör inte du heller. Anledningen till att du inte vet vad du vill när han frågar kan mycket väl vara det faktum att du innerst inne inte vill någonting med honom då han behandlat dig på detta sätt lång tid och du gett med dig och gjort som han velat. Jag tror inte det finns någon framtid för er tillsammans utan att ni behöver gå skilda vägar och även söka hjälp på varsitt håll! Du behöver jobba på din självkänsla och att lära dig att respektera dig själv och din kropp.

Det finns massor av vackra människor där ute som väntar på en kvinna som du att älska, uppskatta och behaga, slösa inte mer tid på denna kille!

• nni

Lämna honom!!!! Är det jag tycker e rimligast. Han har stora problem med sin syn på dig. Eftersom han inte visar närhet på ngt annat sätt förutom sexet som du inte är bekväm alls med, t o m har gråtit över. Så lämna honom! Du hittar en bättre, en som behandlar dig som man ska bli behandlad, alltså med ömhet o respekt!

Annars får han ändra på sig drastiskt, men tycker han fått chansen.
    Du förtjänar en ömsint kille på alla plan, som alla andra tjejer gör.
    Kramar om

• chamor

Tycker också ni har för stora problem med er själva båda två för att det praktiskt sätt ska gå att komma ut som två hela människor i det här. Önskar dig all lycka men tror den här killen är för destruktiv för dig! han behöver hjälp och du behöver jobba på din självbild! Det här kommer bara göra saken värre och att du känner dig värdelös, billig och oälskad

Sex ÄR inte (nödvändigtvis) kärlek!

• nni
    chamor skrev 2008-10-14 15:05:53 följande:
    Tycker också ni har för stora problem med er själva båda två för att det praktiskt sätt ska gå att komma ut som två hela människor i det här. Önskar dig all lycka men tror den här killen är för destruktiv för dig! han behöver hjälp och du behöver jobba på din självbild! Det här kommer bara göra saken värre och att du känner dig värdelös, billig och oälskadSex ÄR inte (nödvändigtvis) kärlek!
    Håller med helt! Så tillägger det till mitt inlägg med!
  • 090208

Exakt!!

Ysolla skrev 2008-10-13 17:15:01 följande:
    090208:så sant, så sant!När dom veckorna har gått och man börjar leva igen...finns ingen bättre känsla!Och då frågar man sig varför man inte bröt sig loss tidigare...
    Och haller med dom andra, du ar ansvarig för din egen lycka.
  • Mafric

Stackars dig, jag är rädd för att ni inte kommer att klara en framtid tillsammans.
    Jag tror din partner har en förvrängd syn på verkligheten och han verkar ju inte kunna kompromissa alls med vad du vill. Om han inte kan förstå ett nej eller ta sig tid att ta reda på vad du känner och vill så förtjänar han inte dig. Han kommer inte att ändra sig. Du vill inte ha det som du har det nu för allt framtid.

Porrtjejer är ju inte verkliga och har inget med det verkliga livet att göra och han verkar ha stora problem som inte förstår det. Själv är jag kille och har inget porrintresse (tro det eller ej eller hur?), visst är tjejerna läckra, men allvarligt talat, det är film och inte verklighet. Man måste kunna skilja på de två. Du är på riktigt och däför mycket viktigare och vackrare på alla sätt och vis. Det är inget fel på dig, kom ihåg det! Jag hoppas du har ork att lämna denna man och hitta dig själv igen och tids nog någon som accepterar dig för den du är.

/M

• JPerlestam

Mycket bra skrivet, håller med dig till fullo!!!!

lillabruden skrev 2008-10-14 12:17:42 följande:
    Jag respekterar din åsikt precis som du gör min och blir inte förbannad på dig. Jag tycker detta är en superviktig debatt att ta upp och alla synpunkter är viktiga!Men, jag anser det är övergrepp för att han vet att hon har panikångest och dålig självkänsla. Han vet att vissa saker tycker hon inte om. Han vet att vissa saker han gör, gör både fysiskt och psykist ont på henne.Han utnyttjar hennes dåliga självkänsla till sitt eget nöje. Hon verkar mer vara en sexslav än en partner, det tycker jag är övergrepp när man sagt att man inte vill och blir övertalad mot sin vilja. Han vet ju att hon inte får ut nått positivt.Sen tycker jag du tar upp en viktig punkt, det är hennes ultimata ansvar att stå på sig och för sitt eget välbefinnande. Men, vissa har svårare för det och hon har försökt stå emot honom mer än en gång vad jag förstår. Sen har hon tagit steget att skriva här. Tyvärr tar såna här saker tid och många i hennes situation tror innerst inne på skitsnacket han matar henne med, och tror att hon inte förtjänar bättre.Har man inte kapaciteten att ta sig mod att lämna ett sånt förhållande så är det jättetråkigt men så länge han vet hur hon känner, och vet hur hon mår -vilket han gör och inte bryr sig- så är det övergrepp i mina ögon.
  • Tooticki
    Mafric skrev 2008-10-14 15:46:44 följande:
    Stackars dig, jag är rädd för att ni inte kommer att klara en framtid tillsammans. Jag tror din partner har en förvrängd syn på verkligheten och han verkar ju inte kunna kompromissa alls med vad du vill. Om han inte kan förstå ett nej eller ta sig tid att ta reda på vad du känner och vill så förtjänar han inte dig. Han kommer inte att ändra sig. Du vill inte ha det som du har det nu för allt framtid.Porrtjejer är ju inte verkliga och har inget med det verkliga livet att göra och han verkar ha stora problem som inte förstår det. Själv är jag kille och har inget porrintresse (tro det eller ej eller hur?), visst är tjejerna läckra, men allvarligt talat, det är film och inte verklighet. Man måste kunna skilja på de två. Du är på riktigt och däför mycket viktigare och vackrare på alla sätt och vis. Det är inget fel på dig, kom ihåg det! Jag hoppas du har ork att lämna denna man och hitta dig själv igen och tids nog någon som accepterar dig för den du är. /M
    Bra med perspektiv från en man, bra skrivet!
Svar på tråden Porrsurfande