• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Vill oxå hitta min klänning. Känner att jag behöver beställa den snart ifall man inte blir nöjd. Tror jag har tittat på över tusentalsklänningar utan att hitta min

Tror oxå att du skall ha färg. Livar upp lite. Kommer att bli superfint. Kommer jag inte med ett bra svar idag får du tya dig till på torsdag. Kanske tar med en mängd bilder på klänningar som jag fastnat lite för så kan ni få komma med lite åsikter.

• Tx2

Mmm, jättefin klänning baver. Min typ av klänning. Vill att det skall hända något på kjolen oxå.

Artist: kollat lite snabbt. Men jag tror att du skall hålla dig till ursprungsplanen. Med bara ett färglatt band i midjan. Med tanke på hur många olika saker du fått prova så är det ändå bandet i midjan o dem lösa banden som du gillat (förutom klänningsmodellen). Låter bra att ha det löst så att ni kan välja att ha det kvar och sy fast det lite ifall att ni vill att det skall ligga still. Jag tycker att det är superfint med broderierna (inget av ditt val), men jag tror inte att det blir bra med blinget.
    Hade jättesvårt att se färgerna, går det att beställa hem färgprov först? Är ju förtjust i svart (det är ju vår färg) men tror att det kanske blir lite för hårt? Jag tror att det guldiga skulle passa väldigt bra på dig. Men som sagt, jag hade svårt att se dem olika bruna o koppar-nyanserna utan fastnade mer för färgen på bandet på orginalklänningen.
    Jag gillar orginalklänningen är väl slutkontentan!

• Tx2

Angelica: Är dessvärre ingen hejare på monogram, fick inte ihop vårt (blir inte snyggt med två T). Men det finns/fanns en tjej här på bt som gjorde. GladaEmma tror jag hennes nick var.

• Tx2

Men det händer för lite på kjolen. Har nog gått ifrån drapering, kanske. Men fortsätt leta efter klänning till mig.

Kanske, fast annat material
    www.jkdress.com/products_detail.asp

Utan blomma på

Med lite mönster på kjolen

Inget skärp i midjan

Sedan finns fortfarande en av klänningarna du hittade på little coral, men har inte adressen här. Samt KIK-klänningen med fjädrar.

Mitt nästa ångestmoment är att jag är rädd att jag tror att jag kommer att skära mig på blinget. Får lätt skärsår/blir öm o irriterad av vassa kanter på överarmarna.

Dagens i-landsproblem (plus funderingarna över fotograf-bytet)

• Tx2

Har inte heller klurat ut vad det är för material. Thaisiden el något kanske. Fast jag vill ha med organza el chiffong i kjolen.
    Skall se om jag hittar klänningen på den andra datorn senare

• Tx2

baver o artist brukar gå på barnvagnsbio. Fikan är fortfarande aktuell.

• Tx2

Ängel! Nu liknar det något! Mm, gillade ettan, tvåan och trean. Nästan kär i ettan och tvåan, skall dreggla och kolla in dem bättre ikväll. Måste få klart min presentation...

• Tx2

Artist: som manager så försökte jag boka in dig som solist hos Linn74. Men missade att ni gifter er samma dag. Vet inte om du såg hennes inlägg men du har väl en del andra solister att rekommendera, inte lika bra som du men ändå...

• Tx2

Länken hittar du i trådstarts-huvudet

• Tx2

Så nu skall jag försöka samla mina favoriter
    www.steviesgowns.co.uk/catalogue/moreinfo_n.a...
    www.mkarin.com/ (cinderella i emerald-kollektionen)
    Eller den här som artist letat upp till mig innan. Härligt när man har en personal wedding dress finder
    www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=5021&osCsid=20f23e25e1a7ef121b4529ef55fd6715
    Fast med annat material i kjolen (tycker om chiffong el organza)
    Kanske, fast annat material

Angelica: Stämmer, fika på torsdag hos artist och nästa vecka är det tacos o tequila hos baver. Trist att du känner så för jobbet (jag längtade tillbaka till usadär solen sken o inte hade en massa jobbproblem som jag måste lösa o börja beta av). Hoppas att du kommer loss o kan mysa med oss.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3