Be gästerna betala istället för pressent!?
Vi funderar på att be folk ge oss en slant tför maten istälelt för paket. Tycker ni att detta är ohyffsat? Ni som gjort så, hur mycket har ni tagit i betalt per person????
Vi funderar på att be folk ge oss en slant tför maten istälelt för paket. Tycker ni att detta är ohyffsat? Ni som gjort så, hur mycket har ni tagit i betalt per person????
ohyffsat??
Ja det tycker jag.
Istället för presenter!! Alltså räknar ni med att ni ska få presenter kan jag tycka, bjuder ni inte för att ni vill att dom ska dela dagen med er?
Nu ställde du frågan och jag svarade på den som jag tycker.
;)
Håller med!
Jag haller med att det ar oforskamt att "bjuda" pa brollop och samtidigt ta betalt. Det ar sniket och snalt att forvanta sig att gasterna skall betala for att komma och dela er dag. Som gast pa ett brollop har man oftast andra kostnader; klader, eventuell resa, frisor, varfor presenten brukar utgora ett mindre betydande belopp.....
Vi bjuder alla våra gäster på allt men ska nog önska oss presentkort istället för presenter men det är upp till var och en om de vill ge oss det, en present eller inget alls...
Men, vad är det för skillnad att skriva OM ni vill ge oss presenter etc så ge oss det och det, eller skriva att OM ni hade tänkt ge oss någonting, så sätt gärna in en slant till bröllopsresa eller vad det nu kan vara. Att man valfritt får välja om man vill sätta in och hur mycket? Det handlar ju inte om att man förväntar sig få någonting, men om (tror de flesta räknar med att köpa någonting till brudparet) så kan man göra en glad på det sättet istället? Eller räknar ni med att inte få någonting? Är bara lite nyfiken
Vi har sagt (när gästerna har frågat) om vad vi vill ha, då har vi sagt att en resecheck vore jättebra, då vi inte vet vad vi behöver i prylar just...
Håller med. Tycker det är fint att folk gifter sig och vet att det kan kosta en del med mat och så, även om man håller en tight budget.
Jag hade inte haft något emot att betala en kuvertavgift. Gör dessutom processen med att välja present så mycket enklare.
Håller absolut inte med om att det är oförskämt med att be om pengar istället för present. Särskilt inte om man bjuder folk man känner och som bryr sig om en.
Jag har varit på bröllop där det har vart kuvertavgift o den var lägre än vad jag köpte present till bröllopen jag var på innan. Nu e d såklart valfritt hur mycket man köper present för... Jag har även varit på bröllop där de bad om resebidrag ist för present.