• MarianneL

Blommor - säsong augusti

Jag ska gifta mig den 2 augusti, och nu sitter jag o klurar på vilka blommor man ska ha i buketten. Vad är det säsong för,och vad är billigt?
    Rosor går väl att få tag på året om, men hur är det med pioner, gardenia, hydrangea (tror det stavas så, eller det är kanske engelska?)

• Svar på tråden Blommor - säsong augusti
  • MarianneL

tack passionsblomma.
    du är ju en klippa här på BT

• MarianneL

haha.
    bäst att vara på säkra sidan vet du hehe.
    Ja efter att få höra att pioner inte var så lät att få tag på i augusti, letade jag runt ett tag och nu är jag jätteförtjust i nejlikor. Så jag hoppas floristen kan hitta några fina nyanser.

• passionsblomman

Tro mig, - du är på den säkra sidan!

Roligt att du upptäcker lite nya blommor längs vägen...
    ...jag älskar också Pioner och alla deandra mest populära just nu, MEN -det finns så oerhört mycket vackert som man också kan använda!!!

Ser fram emot att få se och höra om vad det blev tillslut!

MarianneL skrev 2008-11-12 01:14:24 följande:
    haha.bäst att vara på säkra sidan vet du hehe.Ja efter att få höra att pioner inte var så lät att få tag på i augusti, letade jag runt ett tag och nu är jag jätteförtjust i nejlikor. Så jag hoppas floristen kan hitta några fina nyanser.
  • Nynaeve

Vilken perfekt tråd! Jag ska också gifta mig i augusti (den 22:a) och det var skönt att höra att prärieklockor brukar finnas då. Jag älskar prärieklocka! Hur är det med "limonium"? På min tid kallade vi det "blått gräs", och det är en fantastisk utfyllnad, särskilt till gult/orange/rött att använda istället för brudslöja. Finns det i augusti?

• passionsblomman

Jajjamänsan! och i flera olika toner av lila/rosalila också!

Nynaeve skrev 2008-11-18 11:14:03 följande:
    Vilken perfekt tråd! Jag ska också gifta mig i augusti (den 22:a) och det var skönt att höra att prärieklockor brukar finnas då. Jag älskar prärieklocka! Hur är det med "limonium"? På min tid kallade vi det "blått gräs", och det är en fantastisk utfyllnad, särskilt till gult/orange/rött att använda istället för brudslöja. Finns det i augusti?
  • MittiPrickBrud

Hej här är en till augustibrud.
    Härligt med denna tråd och passionsblomma du är ju en klippa!

Ska lägga in några bilder i mitt galleri på ungerfärliga färgtankar så är det lättare att förklara!

• MittiPrickBrud

Nu har jag lagt in en massa bilder på den typ av färger jag är ute efter. Tacksamt mottages alla förslag på vad dessa blommor kan heta och huruvida de finns´att tillgå i augusti, den 8 närmare bestämt!

• passionsblomman

Bild 6 :krysanthemum

Bild 7 : kalla

När du pekar på bilderna står det en massa namn, de flesta är namn på rosorna i de olika buketterna, som Heaven-rosa Vendela-creme/champagne tex. Stephanotis däremot, är Doftranka på Svenska. Den är vit och småblommig och tacksam i buketter med "häng"

Alla blommorna finns i Augusti. Spara de här bilderna för floristen att få förståelse för den färgbild du är ute efter-som är mycket smakfull vill jag tillägga! Fint med många milda färger ihop med lite mustigt brunaktiga i sensommar7höst.

Svar på tråden Blommor - säsong augusti