• MarianneL

Blommor - säsong augusti

Jag ska gifta mig den 2 augusti, och nu sitter jag o klurar på vilka blommor man ska ha i buketten. Vad är det säsong för,och vad är billigt?
    Rosor går väl att få tag på året om, men hur är det med pioner, gardenia, hydrangea (tror det stavas så, eller det är kanske engelska?)

• Svar på tråden Blommor - säsong augusti
  • MittiPrickBrud

Tack!!!!!!
    Du är toppen , bästa blomman av dem alla!

• Cattis77

Hej!
    Här kommer ytterligare en augustibrud...närmare bestämt den 1 augusti!!
    Sitter också o funderar hur min brudbukett ska se ut...men har inte kommit på nått bra än!!

Får lov att säga att ni har många bra förslag!!

Kram

• bride 2be

Här lägger en augusti brud till sig in i diskutionen. Gifter oss den 1 aug 09.
    Då bröllopet kommer ha lime som huvudfärg vill jag hitta en läcker blomma som passoar att göra en läcker bukett av.

Funderar på roser hittade en läcker grön ros som kan passa tror den hette F-green sen nämnde en bekant nått om en som hette Limbo tror jag.

Det behöver inte vara rosor i buketten men det var den enda blomma jag kan komma på som finns i lime grönt. Men har du/ni andra förslag så kom gärna med dem! Vill ha en rund bukett (är kort och kläniingen har många detaljer) så vill därför ha en relativt enkel bukett men med lite apännnade inslag.

• Undertecknad

Åh, en av mina favoritblommor, Santini, är limegrön och passar jättebra i runda brudbuketter. Är utmärkt att göra "brudboll" av.
    Lägger en bild i mitt galleri.

bride 2be skrev 2008-12-29 11:41:52 följande:

Här lägger en augusti brud till sig in i diskutionen. Gifter oss den 1 aug 09. Då bröllopet kommer ha lime som huvudfärg vill jag hitta en läcker blomma som passoar att göra en läcker bukett av. Funderar på roser hittade en läcker grön ros som kan passa tror den hette F-green sen nämnde en bekant nått om en som hette Limbo tror jag. Det behöver inte vara rosor i buketten men det var den enda blomma jag kan komma på som finns i lime grönt. Men har du/ni andra förslag så kom gärna med dem! Vill ha en rund bukett (är kort och kläniingen har många detaljer) så vill därför ha en relativt enkel bukett men med lite apännnade inslag.
  • passionsblomman

Limegrönt... tja, det finns Chrysanthemum, Rosor, Anthurium, Nejlikor,Viburnum, Daggkåpa, Buplerum, Hypericum, Amaranthusför att bara nämna några...Hortensia är en annan. Egentligen kan man använda vilken blomma som helst, men vad som är viktigt är hur man presenterar den och med vilka andra material. Det går att göra en väldigt romantisk bukett av rosor tex, men ihop med rätt "sällskap" kan samma ros användas för en tuff känsla. det viktigaste är därför att veta lite vad för känsla och stil man vill ha.

Ska man ha ett exotiskt bröllop på en sandstrand i Thailand, eller stå i ett skogsbryn vid en svensk insjö? ärman ljuv och romantisk eller tuff rockbrud?
    Sådant är värdefullt för floristen att veta-iallafall jobbar jag mer så än att bruden ska behöva veta exakt vilka blommor hon vill ha.

• bride 2be

okej TACK för råden/tipsen!

• passionsblomman

Kikade på alla buketterna i ditt galleri, de är ju ganska klassiska, och har en romantisk stil tycker jag. Den som skiljer sig är väl den med strån som handtag, har du valt någon av dessa eller är de för inspiration?

bride 2be skrev 2008-12-29 14:09:45 följande:

okej TACK för råden/tipsen!
  • Mangos

Hej Bride 2be och alla andra. Ska också gifta mig i augusti med lime som tema. Är också inne på en rund bucket och har hittat flera tips på fina buketter och blommor på www.bernzonsblommor.se.

Undertecknad: håller med om att santinin är väldigt fin.

bride 2be skrev 2008-12-29 11:41:52 följande:

Här lägger en augusti brud till sig in i diskutionen. Gifter oss den 1 aug 09. Då bröllopet kommer ha lime som huvudfärg vill jag hitta en läcker blomma som passoar att göra en läcker bukett av. Funderar på roser hittade en läcker grön ros som kan passa tror den hette F-green sen nämnde en bekant nått om en som hette Limbo tror jag. Det behöver inte vara rosor i buketten men det var den enda blomma jag kan komma på som finns i lime grönt. Men har du/ni andra förslag så kom gärna med dem! Vill ha en rund bukett (är kort och kläniingen har många detaljer) så vill därför ha en relativt enkel bukett men med lite apännnade inslag.
  • bride 2be

Underbara människor här inne =) jag har bilderna mest som inseration sparar det jag hittar på nätet som jag gillar för att ha nått med att visa floristen för att kunna skapa nått tillsammans eller peka på den ska det vara. Har hittat en underbar i boken bröllop (vet ej vad det är för blommor) den är bla rosor i lime med silver tråd snurad över vissa blommar rund tät bukett ganska enkel men med lite tuffa inslag. Den buketten som finns på min sida med strån/gräs som hänger ner gillar jag den är lite anorlunda så nått sånt skulle va kul om det gick med.

Det jag vill ha ganska enkelt beskrivet är nog som jag sa precis en rund kanske lite droppformad bukett med lite kul inslag typ silvertråd eller limefrukt. Men rädd det blir "för mycket" med tanke på kläningen jag valt hänger hemma i gaderoben).

Svar på tråden Blommor - säsong augusti