• MadTezz

Vad är eran största fasa på bröllopsdagen?

Vet inte om det finns någon tråd om detta. Men jag skriver en egen i allafall.

Vad är eran största fasa som kan hända på bröllopsdagen?
    Jag har många. Men det som jag oroar mig mest för är om jag får värsta skrattattacken framme vid altaret och jag inte kan sluta eller om jag säger fel namn när vi säger våra löften..Huu vad hemskt.

• Svar på tråden Vad är eran största fasa på bröllopsdagen?
  • Comfortably numb

att nån av oss blir sjuk... eller att jag får munsår just den dan....

var på ett bröllop där brudens mormor bröt armen utanför kyrkan precis före vigseln, men då hon inte ville förstöra för sitt barnbarn sa hon inget om det förrens efteråt... hon måste haft sååå ont, men ville som sagt vare sig förstöra eller missa det hela. så himla söt/snäll mormor!

som sagt olyckor som drar all uppmärksamhet från det hela hoppas man ju inte ska hända

• socker86

Håller med flera här om att det mesta går att skratta bort och måste inte tas så allvarligt.

Men min största fasa är väl att jag ska svimma framme vid altaren då jag har scenskräck och lär glömma andas *ler*

Händer det så händer det....

• Atina

MIn fasa är att min fästman ska bete sig kyligt och konstigt mot mig vid vigselnpg a nervositet och tress. DEt hände när vi skulle förlova oss men släppte så fort vi fått på oss ringarna. Blev inget riktigt romantiskt moment just då.

• TesshjärtaFred

Att någon blir sjuk, eller att det regnar. Vädret kan man verkligen styra över, och vad gör väl lite regn tänker de flesta.
    Men det här med regn har blivit lite av en big deal för mig eftersom jag ALLTID har otur med vädret. Varit på semestrar i solsäkra länder utomlands som helt har regnat bort. Och INGET av de bröllop jag har varit gäst på har haft fint väder.
    Det är som om jag drar regnet till mig. Därför är det en stor fasa.
    Vi ska dessutom vigas utomhus är det tänkt, därför är det extra känsligt....

• lycklig tvåbarnsmamma

Magsjuka och att sambon ska ångra sig....
    Feber, förkylning,halsfluss, öroninflammation kan man ta värktabletter mot, men inte magsjuka, så det vill vi inte ha!

• Myrmor

Magsjuka, gråtande mamma, släktfejd, fylleslag, slagsmål.. nej jag skojar . Det kommer såklart inte att hända.. eller??

• Villemoa

Att jag, mannen och/eller dottern blir sjuka! Det vore ju inte jättekul förstås, annars försöker jag inte oroa mig så mycket för det går åt så mycket energi då. Händer nåt så händer det och då får man ta det där och då.

• svosc

Min fasa är att jag ska börja gråta så mycket vid altaret så att det börja komma höga ljud!
    Annars är det mest saker på festen efter, att maten inte är god eller att min moster blir döfull eller min väninna stöter på brossan :)

• MadTezz

ja, det finns en hel del fasor man kan vänta sig. en annan sak är att min svärfar bli aspackad och att han börjad sjunga allsång, dra en massa dåliga skämt. Fy man skämmas för honom ibland. Är det någon som vet hur man kan få bukt med det problemet?
    Eller att någon att någon börjar bli otrevlig o slåss.

En sak som ja har undrat på... vi ska ha en bar till självkostnadspris. Men kan den som står i baren säga till någon som börjar bli för full att han inte frå köpa något mer?

Svar på tråden Vad är eran största fasa på bröllopsdagen?