• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • This Is Me Now
    fromheretoeternity skrev 2008-12-30 21:21:46 följande:
    Blir man inte dödstrött på att dricka sånna drycker 3ggr om dagen?Är det inte fruktansvärt jobbigt?
    Nja... jo.. både ock.
    Men den tillfredsställelsen man får av att se kilona rasa gör att det är värt det!
  • Pentan

Härligt - rolig och peppande läsning!
    Hur lång tid tog det att gå ned dina 27 kg?

This Is Me Now skrev 2009-01-02 14:55:06 följande:

Kul! Ska läsa.Här finns lite om min vikresa och kilobortfall www.familjeliv.se/Bloggar-4-4/b93457.html
  • Heloise

tänkte bara fråga en sak lite snabbt eftersom jag inte kan titta igenom all trådarna( på jobbet) är tuggummi/ typ halstabletter ok?

• This Is Me Now
    Heloise skrev 2009-01-02 16:37:14 följande:
    tänkte bara fråga en sak lite snabbt eftersom jag inte kan titta igenom all trådarna( på jobbet) är tuggummi/ typ halstabletter ok?
    Faktum är att jag hört olika, men min konsulent säger attdet är ok, men välj ett sockerfritt
  • This Is Me Now
    Pentan skrev 2009-01-02 16:17:39 följande:
    Härligt - rolig och peppande läsning! Hur lång tid tog det att gå ned dina 27 kg?This Is Me Now skrev 2009-01-02 14:55:06 följande:
    Tack!
    Det tog ca 2½ månad!!
    Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare!
  • gottelina

Min konsulent som är tandsköterska insisterade på tuggummi. Man blir lätt lite munntorr och det mår inte tänderna bra av. Dessutom doftar inte andedräkten hallon precis när man går på ren kur. Nu senast körde jag nästan 4 veckor på ren kur men när jag kom till min tandhygienist så vart hon inte helt nöjd. Tandköttet mådde inte så bra. Menar inte att skrämma någon eller fördärva för någon men jag tror att det som står i papprena att man inte ska köra längre än 3 veckor på ren kur om man inte står under läkarkontroll, är nog inte dumt. Min kropp tog en hel del stryk på slutet. Blåsor i munnen och dunderförkyld blev jag och jag blir aldrig ens lite snorig i vanliga fall. Nu hade jag inte röst på 1,5 veckor.

Heloise skrev 2009-01-02 16:37:14 följande:
  • Pentan

Wow bra jobbat!! Får man fråga vad du startade på och vad du vägde när du gick i mål? Samt hur lång är du? Värsta utfrågningen...
    This Is Me Now skrev 2009-01-02 17:30:07 följande:

Tack!Det tog ca 2½ månad!!Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare!
  • eyelight

Hej allihopa!

När jag vägde mig idag stod vågen på 79,9 , då fick jag nog!
    Jag är 170 lång och vill ner till 60-62 kg.
    Jag har kört på cambridge två gånger tidigare, men då sket det sig båda gångerna. Men jag har kvar pulver i skafferiet så nu j*klar ska jag klara det tänkte jag!

Har druckit upp alla mina 3 shakes idag och mår superbra! :)
    Är dock väldigt frusen och mycket trött, men jag har hört att står man bara ut i 3 dagar så mår man toppen sedan.

Vilka smaker är godast? Och hur ska jag göra för att fortsätta ha denna starka motivation som jag har idag?

Ha det bra och fortsatt lycka till, till alla er där ute!
    Kram

• Pentan

Eyelight

Härligt!! Och välkommen hit - detta klarar du!!
    Ett sätt att hålla motivationen är att se framåt, inte stirra sig blind på i dag. Se det långsiktigt och försök att inte stressa upp dig kring det faktum att du går på kur. Försök att få in det till en del av vardagen - som att borsta tänderna. Och det är ju inte för alltid. Du får ju äta - men sen -inte nu, utan senare... Skjut på det...

Och naturligtvis hänga här inne på denna tråd med alla andra fantastiska kurare!! Här får man pepp och stöd!

Du klarar det!!!

• Pentan

Jo just det!
    Du behöver stöd och avlastning från din familj de gånger du känner att det är jobbigt. Gå och lägg dig tidigt, läs en bok, ta ett långt bad!

Här skriver jag om min viktminskning om du är nyfiken!
    www.nogg.se/minresa

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!