Självklart får du ställa frågor!
Det gäller att trappa upp - ät som du åt tidigare och du går mer eller mindre upp allt. Måltidsersättningarna är som en kickstart, du bryter ett mönster och går ned fort i vikt vilket är peppande i sig.
Pulver dieter är ingen mirakelmetod - man måste jobba på sin vikt när man är klar med sin kur det är väl då det riktiga jobbet börjar...
Jag äter för mycket - det vet jag. Men varför bry sig om sin kropp när den ser ut som den gör. För mig handlar det om att komma ned i vikt och börja tycka om det man ser - så jag vill ta hand om det bättre. Vårda min kropp på ett bättre sätt.
Så nej man måste inte gå upp allt igen, då har man ju misslyckats. Jag tänker fortsätta att byta ut någon måltid här och där på vardagarna och sedan äta GI. Det har jag gjort förr och passar mig utmärkt. Jag gick ned i vikt med cambridge, men gick upp igen pga graviditet. Så jag vet att jag kan klara av det och hålla min vikt. En kompis gick ned 6 kg förra året, hon håller det ännu.
Så det handlar väl om vad man gör när kuren är klar helt enkelt.
Mumriks blivande fru skrev 2008-10-26 08:37:31 följande:
Jag vill inte kritisera eller lägga mig vilken metod man väljer för att gå ned i vikt, men jag skulle bara vilja fråga för att jag är nyfiken... Vad gör ni mer än att köra pulverdieter och måltidsersättning? Hur kommer ni att hålla vikten som ni gått ned efter ni slutar med kurena?