• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • cbk09

Sorry!
    Garwin skulle där ju stå, inte Grawin.

• cbk09

Hej och välkommen Januari i Lund!!
    I den här länken kan du läsa om en suverän kvinna!!
    Och hon skriver just om att hon skulle på sin sons bröllop och om hur hon gjorde osv.

www.thu.se/cambridgekuren/pia/tankar/index.html

Hoppas du hittar nåt svar på dina frågor!

Kram

• Garwin

cbk09
    Tack för lyckoönskningarna!
    Jag vill/behöver gå ner 15 kilo, tror att CB får stå för ungefär hälften. Jag har ännu inte vägt mig, kommer att göra det på måndag... Tack för lästipset! Jag ska kolla upp den.

Idag mår jag bättre än på länge! (Ja eller på sex dagar i alla fall!) Jag har varit svimfärdig och hungrig alla tidigare dagar men inte idag! Jag har oxå frusit hemskt mycket. Badkaret har varit välbesökt!Jag handlade på Body Shop igår för att muntra upp mig och badkaret!

Önskebrunnen
    Jag äter inte med familjen. Jag har inga problem att laga mat eller handla. Men att sitta med klarar jag inte, än i alla fall.

• cbk09

Pirado

Välkommen!! =)

Om du känner att du vill äta ett mål mat om dagen så är nog kombinerad kur det bästa för dig.
    Annars gå på ren kur tills du kommit in i ketos(köp stickor på apoteket så du vet till 100%).
    När du kommit i ketos kan du lägga till MAX 100g protein men fortfarande stanna i ketosen. Kolla av med stickorna.

Håll oss gärna uppdaterade om hur det går för dig!

Lycka till!!

• Tokstolla

Hej alla Cambridgeätare

Jag tror jag ska hoppa med er här så vi kan försöka peppa varandra när motivationen är låg.
    Började lördag den 3e januari tillsammans med min m2b. Hade då en startvikt på 84,1 kg och idag 6 dagar efter ren kur är den 80,4 kg. - 3,7! Mer än nöjd! (BMI från 29,1 -> 27,8) Jag är 170 cm lång och drar storlek 44. För några år sedan gick jag ner 22 kg som jag lyckats hålla borta under tiden men jag har inte lyckats gå ner så mycket mer med vanlig mat, det har varit för svårt helt enkelt.
    Min m2b startade som sagt samma dag och det var lika mycket hans idé som min att vi skulle gå på det här... han har gått ner över 8 kg på 6 dagar! Nej, jag är inte avundsjuk alls för jag vet att jag är kvinna och att jag inte behöver gå ner minst 40 kilo till. Dock mycket lättare för jag behöver inte laga mat till någon och hemma är kylskåpet TOMT- det finns endast 4 liter färdigblandad slimbridge

Mitt mål? Storlek 38. Jag har ALDRIG varit smal så jag vet inte hur jag ser ut eller mår i en storlek mindre än 42-44 men jag hade tänkt att prova iaf. Troligen kommer jag landa på ca 63 kg.

Tanken är att jag och min m2b ska köra så länge vi orkar (vilket egentligen betyder så länge vi är friska- det spelar ingen roll om maten börjar smaka pyton eller det bara tar emot, nu har vi bestämt oss!) men max i 15 veckor för då måste vi verkligen börja äta riktig mat. Vi ska nämligen springa göteborgsvarvet

Det är nu dag 7 och jag har ofta varit hungrig, lätt illamående och konstant trött. Jag har inte den där pigga känslan som alla verkar prata om men det bryr jag mig inte om. Det här funkar också, en dag i taget
    Min kille är inte heller pigg MEN han är inte så hungrig eller enormt trött.

Ja just det, det här är första gången vi pulverdietar

• Tokstolla

Pirado,

Jag håller med de andra- Ät endast proteinrik mat så att du håller dig i ketos. Det är endast då du lär förbränna ditt fett till max. Grönsaker är inte extremt nyttiga i den här frågan, du kan lätt hamna utanför ketos med 100 g morot :-S Kolla med 192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx vilka livsmedel som du kan äta dig av.

Man säger att ca 100 kcal * 7 dagar blir ca 1 hg.

Skulle du vill säga varva mager fisk och kycklingfilé varannan dag i portioner om 100 gram skulle du tappa ca 1- 2hg mindre/ vecka.

• cbk09

Hej Tokstolla!

Vill hälsa både dig och din m2b välkomna!
    Jag började oxå ren kur den 3 januari.
    Vi e faktiskt några stycken i den här tråden nu som började samma datum , desto fler desto roligare att följa varann! =)

• Pentan

Start för 9 dagar sedan på 99 kg - nu 93,4 kg har inte vägt så "lite" sen 2005!! -5,6 kg

• Pentan

Välkommen alla nya!!!
    Superhärligt att vi gör detta tillsammans!!

• Garwin

HEJ och VÄLKOMMNA alla nya!!

Jag började oxå 3/1.
    Och jag har haft en riktigt dålig dag.
    Trött, hungrig och matt i benen. Jag har smitit från jobbet föpr att ta det lite lugnare (Har flex, oroa er inte..).

Hoppas det vänder snart!

Pentan
    Grattis!!!
    Du går verkligen ner!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!