• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Pentan

Hej och tack för din omtanke - har inte ens tänkt på det! Så naiv man kan vara... Får trösta mig med att jag inte skrivit den datum eller den månad ens då vi åker! Men tack för tipset!

cbk09 skrev 2009-01-11 18:21:14 följande:
    PentanBara jag som är nojig kanske....Men du kanske ska vara lite försiktig med att skriva ut för mycket?Både datum, hotell och nummer på sviten.... hade jag aldrig vågat...Bara en tanke.... va rädd om dig!
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-11 22:37:25 följande:
    Välkommen 1augusti2009!!Wow vilken start, grattis!!Har du mycket du vill/behöver gå ner? mål?Hur lång e du och vad vägde du in dig på?Ska bli kul att följa dig!
    TACK!

Vägde in mig på 115.3 och är 167cm. Tanken är väl att jag skulle vilja nå 70 kg till bröllopet, men vet inte om det är för mkt? 40 kilo kvar!

Kör du oxå?
  • 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-11 22:01:40 följande:
    Jag hade visserligen aldrig skrivit ut det heller men nu är det så bra att Elite (samt andra högklassiska hotell) har väldigt hög säkerhet på vilka som kommer in och ut ur hotellet. T.ex så kan du aldrig komma upp till ngt annat än baren/restaurangen och om du är gäst (boende) så kan du bara komma in på DIN våning och ingen annan (förutom rest och bar så klart).Nu säger visserligen inte Pentan att hon åker den 29e utan bara att hon ska vara klar med sin kur då men visst, lite håller jag med dig cbk09
    Såg nu på ett annat inlägg du hade skrivit Har du mkt kvar?
  • cbk09

1augusti2009

Ja, jag går oxå på ren kur, är inne på min tionde dag.
    Ska du gå på ren kur tills du nått ditt mål?
    Eller kanske till en viss vikt och sen kombinerad resten?
    Om man räknar lugnt på det så klarar du ditt mål om du i snitt går ner 1,5kg i veckan (blir -43,5kg) tills slutet av Juli.Och det är ju inga problem.
    Sen påverkas viktnedgången av motionsform oxå, styrketränar du tex tre ggr i veckan så går du kanske inte ner så mycket på vågen men på måttbandet krymper det.
    Har du funderat på någon motionsform? och hur ofta du ska motionera?
    För mig är det bara promenader som gäller än så länge, ska ta det lugnt den här veckan oxå sen köra igång med något, blir antagligen simmning först och sen gymmet för min del.
    Vad har du för delmål på vägen? några belöningar?

• MilosMamma

Hej på er.
    Igår slog sambon o jag slag i saken och satte upp regler här hemma.
    Men jag har mycket mer att gå ner än honom så jag tänkte köra CK - Jag hatar skiten det är såå äkligt, men det hjälper ju.
    Vi ska gifta oss 29 augusti och jag skulle verkligen behöva gå ner 25 kilo, alltså verkligen.

Men Jag måste ha stöttning, Min sambo är inte riktigt en stött pelare så jag letar åt ett annat åll =) Tanken är att jag ska ner med CK sen varva med GI tills det funkar helt med bara GI mat =)

• cbk09

1augusti2009

Hehe glömde skriva, jag har ca 20kg jag vill gå ner med Cambridge. Räknar med att jag går ju upp ett par kg när vattnet fylls på igen.
    Sen e de ju det här med träning o så, väger hellre "mer" och är fastare(muskler) än mindre o slappare. Så jag kanske inte alls behöver gå ner 20.
    Ska försöka att hålla mig till måttbandet så gått det går, men nu i början när där är så mycket att ta av är det ju kul att se resultat på vågen =)
    Jag väger mig förresten på apoteket (kostar 40kr), deras våg är verkligen super!!
    Den räknar ut BMI, hur många % som är fett och hur många % som är muskler och en massa annat.
    Så sparar jag det här "kvittot" jag får ut och kan jämföra det med nästa gång jag går dit.

• Izzie

Hej!
    Undrar om jag oxå får hoppa in här?

Jag kör visserligen xtravaganza, men principen är ju densamma. Går på hel kur (eller helfart som man säger inom xv) och är på min sjätte dag.

Körde en omgång i okt/nov men har efter det ätit GI och sen unnat mig lite extra över jul. Nu är det alltås dags att ta tag i det igen...

Emellanåt är det verkligen råtufft tycker jag, och jag skulle behöva lite stöttning från personer i samma situation. Har en hel del folk i min närmaste omgivning som är minst sagt skeptiska gentemot metoden och försöker övertala mig till att lägga av...

• Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-12 09:55:03 följande:
    Har du mkt kvar?
    Startade för ngr år sedan på 106+ och gick ner till 84 men sedan orkade jag inte ta tag i det ordentligt igen... (Höll dock vikten ) Så nu efter 1 vecka väger jag 80.0 och vill helst ner till 63 kg (tror jag, jag kanske ångrar mig på vägen)
    Ska du köra ren kur tills du ska gifta dig/når 70 kg?
  • Pirado

ckb09 hur fungerar den där vågen på Apoteket? Du kan väl inte bara ställa dig på den och så får du ut procent sattser? Vad görs mera än så?

cbk09 skrev 2009-01-12 11:05:59 följande:
    1augusti2009Hehe glömde skriva, jag har ca 20kg jag vill gå ner med Cambridge. Räknar med att jag går ju upp ett par kg när vattnet fylls på igen. Sen e de ju det här med träning o så, väger hellre "mer" och är fastare(muskler) än mindre o slappare. Så jag kanske inte alls behöver gå ner 20. Ska försöka att hålla mig till måttbandet så gått det går, men nu i början när där är så mycket att ta av är det ju kul att se resultat på vågen =)Jag väger mig förresten på apoteket (kostar 40kr), deras våg är verkligen super!!Den räknar ut BMI, hur många % som är fett och hur många % som är muskler och en massa annat.Så sparar jag det här "kvittot" jag får ut och kan jämföra det med nästa gång jag går dit.
  • Tokstolla

Välkomna alla som kör någon slags pulverdiet säger jag

-----------------------------------------------------------------
    Har förresten kommit på vad jag och killen ska göra som belöning när vi gått i målvikt! Vi ska rida islandshäst!
    Även om det är ytterst ovanligt så finns det hästar som orkar bära 100 kg (ännu ovanligare men finns också -110kg) VIll ju INTE belasta hästarna till max. Om min m2b inte skulle nå under 100 får vi hitta en ryttutflykt med nordsvenskar eller liknande

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!