• Tokstolla

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Fick hem ketostix idag - Konstaterade att både jag och m2b var i ketos. Jag låg på moderat till stor... dvs 4-8 mmol/L
    men m2b låg på högsta färgen dvs mer eller lika med 16mmol/L.
    Är det någon fara med att ligga på högsta färgen? Har ni hört talas om något sådant?

• Tokstolla
    MilosMamma skrev 2009-01-15 16:22:37 följande:
    3,5 kilo på 4 dagar, bra, dåligt?
    !!! Det är KANONBRA !!!

(Gjorde 3,7 på 7 dagar och nu efter 12 dagar är det totalt 4,7 vilket jag är dundernöjd med)
  • Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-15 20:33:41 följande:
    Fy fasiken vad det kan smaka skit i munnen, speciellt efter varje shake... smakar pyton.Känner ngn likadant, har provat med mintpastillerna men det hjälper ju bara ngr sekunder medans man suger på dem.
    Ja, det gör vi båda två här hemma. Vi äter mintpastiller och dricker slimlight och/eller cola... Det funkar för oss

Altervattnet:

Hej! Du ska se att du blir förvånad och du lär hitta en smak du tycker om
  • Tokstolla

Alternvattnet: Nej, jag äter inga soppor alls egentligen. Bara shakes. Det var inte min grej med varma soppor men de finns de här inne som tycker de är goda

Pidis: Hej! Skönt med en rivstart eller hur? Vad äter/dricker du för diet?

Pentan: Jo, vi har sett det. Det roliga är att det längre inte går att svara på hennes forum. Man kan inte ens bli registrerad medlem. Tror hon är rädd nu faktiskt... Enligt vår uppfattning här hemma så tycker vi att hon borde veta vad det finns i cola ligth OCH om hon INTE vet det sedan innan, TA REDA PÅ DET!!! Många lightdrycker gör CB-resan extremt mycket lättare för de flesta användare och hon borde veta vad de vanligaste innehåller.
    För övrigt tycker vi hon svarar sina kunder väldigt knepigt och vi ska prata med vår konsulent idag om henne. Kanske vore bra om hon hade mer kunskap och kost överhuvudtaget.

• Tokstolla

Tillägg till mitt förra inlägg... Hon har ju t.o.m raderad vårt svar! hahaha! Vi hotade lite och frågade om hon verkligen var kunnig i ämnet för att undervisa och ge stöd åt andra.

OK, MAN KAN DRICKA COLA LIGHT i måttliga mångder. Man får testa sig fram. De 0,4 kcal/dl (alltså 4 kcal /liter) kommer ifrån en proteinkälla. (Man kan dock lura kroppen lite med den söta smaken så att den hamnar ur ketos vid överkonsumition).

• Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-16 09:46:46 följande:
    Hej!Kan inte du berätta vad din konsulent tycker säger om frågan...Och vad hon anser om att dricka light produkter till ren kur.Tog mig ett glas med vatten imorse och hade i lite päronfunliht i... ÅHHHHHHHHHHHH vad gott
    Det är klart jag ska dela med mig av vår konversation.
    Jag ska fråga om funlight, sprite zero, cola light och det där med proteintillägg någon gång i veckan när man verkligen behöver fokus. Vår konsulent är dessutom tränare på sats (eller var- minns inte) så vi ska även fråga hur vi ska göra med träningen.
    Lovar att komma med en rapport senare under dagen
  • Tokstolla

Jag har nintendo Wii + wii fit- (Ni skulle bara veta hur jag fördrev den första jobbiga veckan. Jo, med guitar hero III- vi har två guitarrer hemma så vi har spelat spel och inte tänkt så mycket på mat)

Iaf, var hos konsulenten idag och hon sade :
    * Ju mer ketoner man har i kroppen desto högre fettförbränning.
    * Lightdrycker är OK i små mängder men cambridgekuren strävar efter att få oss hälsosamma och det är inte hälsosamt med artificiella produkter. Men om man kör ren kur och det underlättar mycket kan man unna sig ca en burk tyckte hon.
    * Om man behöver vara extra med på noterna någon dag kunde man äta lite mer protein- rent kött med andra ord.
    * Om man börjar träna och man tränar hårt och känner att kroppen behöver mer rekommenderade hon att man tog en extra påse.

OCH, om man misslyckas ett tillfälle är det bara att ta sina påsar som vanligt igen. Om man hamnar ur ketos är man snart tillbaka!
    Ska jag vara ärlig vågar jag INTE göra om det där med att vara ur ketos och dra mig tillbaka dig. TOTALVÄGRAR. Det har varit astufft och jag är bra stolt över mig själv och mäkta imponerad av er tjejer och killar som lyckas! Fas*n vad bra vi är!

Skickar iväg lite stöd till er som behöver det nu.
    Det går. Andra har gjort det och så kan vi. Vi är precis lika duktiga

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-17 08:22:09 följande:
    Dag 17 på ren kur! Har inte vägt mig än, men tänkte göra det först på måndag. I går visade vågen på 90,9 kg det är -8,1kg på 16 dagar. Tänkte ta en promenad i kylan med hunden nu på förmiddagen. Annars lugn helg inplanerad!
    Ååå Pentan, snart under 90! Vilken underbar känsla. Bra jobbat!

Konstaterar att det är veckovägning idag: Resultat efter 14 dagar. Minus 5,0 kilo. Det är jag nöjd med.
    Nu ska jag lägga till promenader och försöka dricka mer vatten. Jag är inte bra på att få i mig all vätska
    Hur ska jag bli av med fettet om jag inte kissar ut det Nej, mer vatten måste det helt enkelt bli.

Hur går det för er andra som började den 3 januari?
  • Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-17 11:27:17 följande:
    Någon som vet om det är okej att använda Omega3 kapslar när man går på ren kur?
    Det har jag hört att det ska vara helt OK med vissa konsulenter. Det är ju fett bara

Kolla bara att höljet inte består av förmycket laktos (mjölksocker)
  • Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-17 16:49:40 följande:
    Kapseln på Omega3 består av gelantin,glycerol och vatten.Ok eller?
    Det är då glycerol men det är så otroligt lite så det ska nog inte vara problem med det alls. Om inte du tar en näve full var dag vill säga
    1-2 st om dagen är helt OK.
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!