CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
1augusti2009:
Bra Jobbat!!!
Nu orkar vi andra lite till
1augusti2009:
Bra Jobbat!!!
Nu orkar vi andra lite till
Cbk09:
I början lär du bli så mör att du kanske inte riktigt orkar träna 3 ggr i veckan. Å andra sidan förhindrar det inte heller att du tränar en tredje gång utan din PT om du känner för det. Kör ett mjukare pass eller gå på någon annan form av träning på ditt gym. Kanske att du kan träna upp konditionen lite också...
Det du måste bestämma är hur ofta du tror du behöver din PT och hur ofta du tror att du kan göra något själv utan honom/henne. Du behöver verkligen bli självständig i din träning så småninom
När du känner dig lite starkare och känner att du har bättre flås kan du väl testa någon form av gruppträning. Eller varför inte simning någon gång då och då.
Att röra på sig är viktigt och man vill ju gärna behölla sin nya fina kropp
Jag hade inte valt det förstnämnda upplägget. Personligen hade jag velat vänja kropp och hjärna med att jag ska träna minst 2ggr /vecka. Och dessutom lära mig att välja något själv och testa på nytt utan att någon bestämmer åt mig vilka dagar jag ska befinna mig på gymmet.
Inga negativa vibbar här utan jag bara undrar om du ska försöka dra ner på nikotinet? Inte sluta utan kanske bara dra ner på EN cigg ? (Jag bara undrar, jag dömmer inte )
Pentan och Cbk09.
Jag har redan fixat brösten (victoriakliniken) så har ni frågor om det kan jag säkert svara på dem
När jag är klar med min viktnedgång kommer jag ha tappat ca 45 kilo och det lär sätta sina spår på magen men jag tror att jag ska försöka klämma ur några ungar innan. Annars lär jag ju få hudbristningar om jag ska töja ut en fin platt mage.
Mest av allt är jag rädd för slappa överarmar och lår
cbk09:
ja, det är klart att man är rädd för att gå upp vikten igen men man måste lära sig en annan livstil, annan matsedel till vardags och försöka vara mer rörlig. Hitta en vikt som man både är nöjd med och som man lyckas hålla utan att svälta sig 6 dagar i veckan. Här hemma har vi bestämt att vi ska köra 1 veckas kur innan matdagar... t.ex innan semestern, påsk, jul och perioder där vi vet att vi kommer att äta mycket mat som inte är dundernyttig. Alltid träna innan man unnar sig den där specialmåltiden osv. Dvs, ta konsekvenserna INNAN man äter mer... Sedan också tänka på att man INTE behöver lika mycket mat när man går ner över 40 kilo. Lätt att glömma men så är det
Hade jag varit du hade jag faktiskt hållt vikten minst 12 mån innan jag vågade göra operationer... Men, det är jag det.
För magsäcken är ju hur töjbar som helst och om du är van att äta dig mer än mätt så lär du töja ut den igen
cbk09,
faktum är att jag tror jag förstår dig ganska bra, då jag är i samma ålder och sitter i precis din situation. Allt det du nämnt har jag gått och går igenom. Mitt började nog i 15årsåldern och jag blev väl sjukskriven när jag var 19. Men om vi inte blickar framåt och gör upp planer hur ska vi då klara att bara andas
Vi kan göra det här, jag lovar
*Kram*
Asså, nu är det bra trögt!!!
OK, som jag nämnt innan så hade jag inte förväntat mig att gå ner 1,5 kilo/ veckan. Jag kunde nöja mig med 1,2 eftersom jag vet att det går sakta för mig MEN hallå! All denna pinan för 1 kg de senaste 7 dagarna??? BLÄ! Då blir det motigt. Jaja, det är bara att förtsätta. Ska försöka dricka mer och se om jag kan kissa ut mer fett helt enkelt
Är det många av de som startade i början av året som hoppat av tro? Känns som om det "bara" är Pentan Cbk09 1augusti2009 Milosmamma och jag som fortsätter. (Förutom de som började för några dagar sedan)...
Nää, nu får ni allt inte svika mig. Tro mig när jag säger att jag behöver er och denna tråden för att allt ska bli lättare. OK, visst, en dag i taget och skulle vi mot formodan trampa snett en måltid ska vi allt se till att komma tillbaks igen till våra soppor vid nästa måltid.
18 dagar på shakes. Börjar bli lite träligt. Å andra sidan ganska lätt för jag behöver inte tänka på vad jag ska äta och det är nog lättare nu trots träligheten
Skickar lite *kämpa kämpa* Vi vill verkligen det här!
hujjedamejj:
Bra jobbat! Personligen tycker jag cambridge smakar mycket bättre än nutrilett (hoppas du får samma upplevelse). Lycka till med din "rena" vecka!