• Tokstolla

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

1augusti2009:
    Bra Jobbat!!!
    Nu orkar vi andra lite till

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-18 10:08:21 följande:
    Dag 18 på ren kur - 90,1 kg!! Känner lukten av 8:an... Kämpa kämpa!!Hur går det för er andra?? Ni är såååå duktiga!!!
    JA! Det är lyx att byta ut 10talssiffran
    Det är så skönt att du ligger några dagar före... Det blir en variant av "Pentan har ju gjort det så då kan jag med"
  • Tokstolla
    Zebrazki skrev 2009-01-18 22:27:27 följande:
    Undrar om det är fler än jag som ska börja på ren kur imorgon...Har laddat inför det hela dagen nu.Nu jäklar!
    De flesta av oss har hållt på i ca 2-3 veckor så istället finns vi här för att berätta vad du lär gå igenom och att det är helt normalt

Bra beslut. Jag tror att imorgon är en alldeles utmärkt dag att börja
  • Tokstolla
    Mikabella skrev 2009-01-19 10:14:14 följande:
    Lägger till en liten undvik lista...Kaffe och svart teSalt och sockerSmör, margarinMjölkprodukter (utom fet yoghurt som turkisk/grekisk yoghurt)Vitt mjöl Hel- och halvfabrikat tex. korv, micromat, snabbmat.NikotinAlkoholVärktabletterBörjar på ren kur imorgon...Hinner aldrig få en en hel vecka! grrr. Tror ni det är någon ide att köra renkur med start imorgon om man vet att man "måste" äta på lördag? Min man fyller 30 år o hans familj kommer hitresande för födelsefest. Ska såklart hålla mig lite, undvika vinet och hoppa efterrätten. Blir 1-2 pilgrimsmusslor, hälleflundra med potatisbakelse och grönsaksragu...Inte så kolhydratrik mat....Vad tror ni? Fortsätter såklart kuren direkt på söndag morgon...Hur många dagar till ska jag köra? 5+3?
    Tja, du lär precis hamna i ketos. Och om du verkligen tänker på att utesluta kcal från kolhydrater kommer resan tillbaks till ketos vara lätt som en plätt. Hade du "bara" tänkt köra 8 dagar?
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-19 07:57:31 följande:
    Dag 19 ren kur - 89,6 kg!!!!!!!!YES!!! Äntligen hurra för mig!!
    Gratulerar, det är du värd
  • Tokstolla

Cbk09:
    I början lär du bli så mör att du kanske inte riktigt orkar träna 3 ggr i veckan. Å andra sidan förhindrar det inte heller att du tränar en tredje gång utan din PT om du känner för det. Kör ett mjukare pass eller gå på någon annan form av träning på ditt gym. Kanske att du kan träna upp konditionen lite också...
    Det du måste bestämma är hur ofta du tror du behöver din PT och hur ofta du tror att du kan göra något själv utan honom/henne. Du behöver verkligen bli självständig i din träning så småninom

När du känner dig lite starkare och känner att du har bättre flås kan du väl testa någon form av gruppträning. Eller varför inte simning någon gång då och då.

Att röra på sig är viktigt och man vill ju gärna behölla sin nya fina kropp
    Jag hade inte valt det förstnämnda upplägget. Personligen hade jag velat vänja kropp och hjärna med att jag ska träna minst 2ggr /vecka. Och dessutom lära mig att välja något själv och testa på nytt utan att någon bestämmer åt mig vilka dagar jag ska befinna mig på gymmet.

Inga negativa vibbar här utan jag bara undrar om du ska försöka dra ner på nikotinet? Inte sluta utan kanske bara dra ner på EN cigg ? (Jag bara undrar, jag dömmer inte )

• Tokstolla

Pentan och Cbk09.
    Jag har redan fixat brösten (victoriakliniken) så har ni frågor om det kan jag säkert svara på dem

När jag är klar med min viktnedgång kommer jag ha tappat ca 45 kilo och det lär sätta sina spår på magen men jag tror att jag ska försöka klämma ur några ungar innan. Annars lär jag ju få hudbristningar om jag ska töja ut en fin platt mage.

Mest av allt är jag rädd för slappa överarmar och lår

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-19 14:37:51 följande:
    Tokstolla... undrar du inte om du kommer få "fixa" till dom sen igen?Menar 45kg lär ju märkas på brösten oxå.
    Jag gjorde dem för ca 3 år sedan och då hade jag året innan gått ner drygt 20 kilo... Så visst, det blir 20 kilos skillnad på dem.
    Jag hade olikstora bröst med ganska stora bröstvårtsgårdar. Implantat lades in genom det snittet och så förminskade kirurgen bröstvårtsgårdarna samt tog bort lite extra hud runt om. På så vis fick jag ett lyft utan "synliga" ärr. Jag är inte jätterädd för att ha dem slappa i några år. Som sagt, vi vill ju ha barn så det får också vänta. Antar att det blir lagom att göra brösten tills den tid då man bör byta ut implantaten

Mest rädd e jag för att min nuvarande 80D/E kupa (som ser ut som b-c med kläder på ska bli 70 G och jag sedan ser framtung ut. Jag vill inte se ut som en utvikningstjej
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-19 15:20:01 följande:
    TokstollaHur mycket har du lagt in i brösten? Jag har alltid haft stora bröst och trivs med det, vill gärna ha min gamla strl och lite till - men fastare!! var du nöjd med kliniken?
    Ja, jag lade in 390 samt 450 tror jag. Kliniken? Ja, jag blev kungligt behandlad. Jag fick en ansiktsbehandling som jag inte visste om att jag skulle få och på natten var skötaren och sköterskorna som hjälpte mig helt underbara. Jag fick precis så mycket smärtbehandling jag ville ha och illamående medicin varvat med dricka , mat osv. Det tog inte lång tid för dom att komma till rummet när man väl plingat på klockan
    Anledningen att jag valde just dom är att kirurgen där anses vara bäst på anatomiska geléimplantat. Ja, jag känner mig väldigt nöjd och vacker när jag är naken

För att fortsätta med Cbk09's fråga...
    Jag har inte tänkt på vad jag kommer att välja nästa gång. Troligen samma sort men annan storlek???

Och, angående räkorna. Många konsulenter rekommenderar just 2-3 räkor om man bara måste ha något. Så det blev en fullträff från din sida
  • Tokstolla

cbk09:

ja, det är klart att man är rädd för att gå upp vikten igen men man måste lära sig en annan livstil, annan matsedel till vardags och försöka vara mer rörlig. Hitta en vikt som man både är nöjd med och som man lyckas hålla utan att svälta sig 6 dagar i veckan. Här hemma har vi bestämt att vi ska köra 1 veckas kur innan matdagar... t.ex innan semestern, påsk, jul och perioder där vi vet att vi kommer att äta mycket mat som inte är dundernyttig. Alltid träna innan man unnar sig den där specialmåltiden osv. Dvs, ta konsekvenserna INNAN man äter mer... Sedan också tänka på att man INTE behöver lika mycket mat när man går ner över 40 kilo. Lätt att glömma men så är det

Hade jag varit du hade jag faktiskt hållt vikten minst 12 mån innan jag vågade göra operationer... Men, det är jag det.
    För magsäcken är ju hur töjbar som helst och om du är van att äta dig mer än mätt så lär du töja ut den igen

• Tokstolla

cbk09,
    faktum är att jag tror jag förstår dig ganska bra, då jag är i samma ålder och sitter i precis din situation. Allt det du nämnt har jag gått och går igenom. Mitt började nog i 15årsåldern och jag blev väl sjukskriven när jag var 19. Men om vi inte blickar framåt och gör upp planer hur ska vi då klara att bara andas

Vi kan göra det här, jag lovar

*Kram*

• Tokstolla

Asså, nu är det bra trögt!!!
    OK, som jag nämnt innan så hade jag inte förväntat mig att gå ner 1,5 kilo/ veckan. Jag kunde nöja mig med 1,2 eftersom jag vet att det går sakta för mig MEN hallå! All denna pinan för 1 kg de senaste 7 dagarna??? BLÄ! Då blir det motigt. Jaja, det är bara att förtsätta. Ska försöka dricka mer och se om jag kan kissa ut mer fett helt enkelt

Är det många av de som startade i början av året som hoppat av tro? Känns som om det "bara" är Pentan Cbk09 1augusti2009 Milosmamma och jag som fortsätter. (Förutom de som började för några dagar sedan)...

Nää, nu får ni allt inte svika mig. Tro mig när jag säger att jag behöver er och denna tråden för att allt ska bli lättare. OK, visst, en dag i taget och skulle vi mot formodan trampa snett en måltid ska vi allt se till att komma tillbaks igen till våra soppor vid nästa måltid.

18 dagar på shakes. Börjar bli lite träligt. Å andra sidan ganska lätt för jag behöver inte tänka på vad jag ska äta och det är nog lättare nu trots träligheten

Skickar lite *kämpa kämpa* Vi vill verkligen det här!

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-20 10:22:43 följande:
    Hur mycket har du gått ner nu från start till dag 18?*styrkekram*
    5,4 kilo. Så det är inte så lite men jag hade väl hoppats på spräcka 7 kilosgränsen på 3 veckor och det lär inte hända. Frågan e om jag spräcker 6 kilo på 3 veckor.
    Just nu vet jag inte om jag gör det mest för min egen skull eller för min m2b som för övrigt tappat 13 kilo på samma tid!!! Han behöver det ju dock mycket mer än jag.

Nä, nu ska jag ställa mig på wii fit och se vad den säger. Den lär som vanligt bl a säga att jag går ner för snabbt i vikt (Trots att jag tycker det e lite trögt)
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-20 10:47:15 följande:
    Dag 20 ren kur! Kämpa tjejer, se det långsiktigt - då går det!! Jag har inte en tanke på att ge upp!!! Den 29:e mars är jag klar - inte en dag innan!! P.s tänk när våren kommer och med den alla snygga lätta vårkläder! Då ska det frossas!! I kläder alltså...
    Framför allt ska det bli skönt att slippa valkar och lår som skaver mot varandra i sommahettan!

29e mars alltså... Ja, då lär jag börja äta lite mer kött (Ska nämligen söka till operahögskolan den veckan )
  • Tokstolla
    Heloise skrev 2009-01-20 10:50:45 följande:
    oj vad duktiga ni är; bra jobbat tjejer!!! Jag har trälat på med kombinerad kur, men ska gå över till ren kur eller har gått över idag faktiskt. Har gått ner 4 kg på 2 veckor på kombinerad kur. Ska till sthlm och bo på hotell samt se AC/DC om en månad tänkte försöka hålla ren kur tills dess. Ni ger mig iaf hopp om att det går
    Det var bra gjort med 4 kilo på kombkur!

Ja, Heloise. Det går verkligen!
    Är det svårt tycker du att gå på kombkur? Har du varit hungrig ofta?
  • Tokstolla

hujjedamejj:
    Bra jobbat! Personligen tycker jag cambridge smakar mycket bättre än nutrilett (hoppas du får samma upplevelse). Lycka till med din "rena" vecka!

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-20 12:48:53 följande:
    Åh vad kul vilken skola, Sthlm eller...? Min karl jobbar ju med opera!
    Ja, Sthlm, Göteborg... kanske köpenhamn. Får se, det här är mest en testomgång- få kött på benen liksom. Det är ju inte sången som inte är bra nog utan all musikteori samt pianokunskap.
    Så beroende på hur jag mår med påsarna och vilken nivå av ansträngning jag märker att kroppen tål så äter jag då lite kött eller inte. Få se :)
  • Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-20 11:51:44 följande:
    TokstollaOperahögskolan..... WOW!!!! :)Önskar dig all lycka!!Vet att du skrivit nånstans innan men orkar inte gå tillbaka och läsa igenom allt...Hur länge har du tänkt gå på ren kur?Hur länge kombinerad?Hur många kg vill/ska du gå ner?Din längd? och målvikten?Delmål?Belöningar på vägen? förutom viktnedgången ;)*styrkekram*
    TACK!

Vi kan starta ett klipp och klistra meddelande där de som vill kan nämnda mål osv. (Man går tillväga så att jag börjar med att skriva i frågor och svar, och ni som vill kopierar min text lägger i den i ert meddelande och skriver era egna svar efter och så fortsätter man helt enkelt person efter person -hoppas jag gjorde mig förstådd... Tur att jag inte är lärare LOL )
    Eller kanske Pentan vill lägga den på trådstartsrutan

TOKSTOLLA:
    Startdatum (den här omgången): 3 januari 2009
    Jag går på ren/komb- hur länge? Ren kur 15 veckor.
    Ska du gå på komb kur? Kanske i någon månad efter mina 15 veckor.
    Maxvikt. 108kg
    Startvikt med CBditen? 84,1 kg
    Hur många kg vill/ska du gå ner? 21 kilo eller till stlk 38.
    Din längd? och målvikten? 170 cm / 63 kilo.
    Delmål? Det var att spräcka 80kilos gränsen. nu är det 70
    Samt att "springa" Göteborgsvarvet den 16 maj (21,1 km).
    Belöningar: Ska rida islandshäst och börja sy min bröllopsklänning!
    Dagens vikt? Ja, efter 17 dagar på ren kur, 78,7 kilo.
  • Tokstolla
    workoutgirl skrev 2009-01-20 16:02:20 följande:
    Kikar in här.Nu har jag påbörjat min rena kur, är på dag två och det går väl sådär. Är inte jättehungrig men konstant SUGEN på att stoppa nåt i munnen. Fast mest känner jag mig trött och hängig. Går det över?
    OOOh ja! Det går över. För mig tog det dock några extra dagar eftersom jag fick mens på dag tre. Men ja, det går över. Om inte annat vinner känslan att tappa kilona snabbt så man totalignorerar i om man är sugen på något i 5 min
  • Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-20 16:36:32 följande:
    Lycka till med operaskolan
    Tack!
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!