• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • MilosMamma

Åh idag ska jag på bröllopsmässa =)

• Pentan

Vilken stad?

MilosMamma skrev 2009-01-18 10:14:13 följande:
    Åh idag ska jag på bröllopsmässa =)
  • MilosMamma
    Pentan skrev 2009-01-18 10:18:22 följande:
    Vilken stad?
    Norrköping =)
  • Tokstolla

Cbk09:

Ja, det är vanligt med magproblem. Jag blir också hård men inte i den skalan. (Min m2b däremot har varit helt "vattnig" sedan dag 3). Iaf, det är en möjlighet att du inte går ner så mycket av den anledningen. Du packar din kur som cement.
    Hur brukar du gå ner med andra kurer? Ibland är det viktigt att sätta allt i perspektiv mot sina egna förutsättningar. När jag berättade för min konsulent att jag tappat 5 kilo på 2 veckor lät hon jätteförvånad och det är nog så att ditt resultat är väldigt normalt. Jag tror dock att det skulle gå bättre om magen fungerade som den borde. Många testar Vi-siblin. Det är ett receptfritt tarmreglerande medel som är OK vid ren kur. Det är typ som fiber som man löser upp i vatten eller varför inte i sin shake om man vill det. Personligen får jag inte i mig det men det är en bra medicin som man inte blir beroende av om man behöver stå länge på den. CBkuren har dessutom ett eget preparat "Tarm Slim är en tarmreningskur som innehåller 90 tabletter och sträcker sig över 40 dagar. Tarm Slim fungerar som en oral tarmsköljning och ökar dessutom tarmrörelserna utan att fungera som rent laxermedel.
    Tarm Slim rensar effektivt tarmarna och även tarmfickor."

Något behöver du verkligen ta om inte magen fungerar

Och ja, du och alla andra här är svinduktiga!
    Jag vet att det står att man ska gå ner 1,5-4 kg/vecka MEN jag är realist och vet av egna erfarenheter att det brukar ta mig evigheter på typ viktväktarna trots att jag inte äter fria på något sätt! Ska jag vara ärlig kommer jag nog max tappa 1,2 kilo/vecka i snitt, MAX. Och ja, det är snabbt att tappa 5 kilo /månad.

Är glad och imponerad över ditt beslut om att fortsätta lite till trots att allt är svårt. Du lär kunna bestiga Mount Everest när du är klar med ren kur.

Vad säger ni andra? Motgångar kommer väl vara rena söndagspromenaden efter att vi har klarat av det här!

• Tokstolla
    Lisca skrev 2009-01-17 23:34:47 följande:
    Jag vet knappt hur det funkar, vart man köper osv...God nattKram //Lotta
    Hoppas du läst 1augusti2009s svar (länkarna är riktigt bra).

Jag har bara något att tillägga. Du måste vara helt motiverad. Första veckan ÄR tuff. Trötthet, hunger, grinighet... MEN, det ger verkligen resultat och man mår bra efter några dagar. Man blir glad över sina framgångar och man orkar lite till eftersom man varit så duktig. Så när du har all motivation du tror du kan få, börja med den här kuren. Den fungerar verkligen och personligen tycker jag shakes är godast

Välkommen att gå med oss :)
  • altervattnet

Hur mycket motionerar ni som går på ren kur?

• Tokstolla
    altervattnet skrev 2009-01-18 12:33:37 följande:
    Hur mycket motionerar ni som går på ren kur?
    En promenad då och då- Det är så kallt! Killen däremot går ut 2-3 ggr /dag och går kortare sträckor på ca 3-4 km vardera.

Jag tror Milosmamma går 2-3 timmar /dag (Hihi, jag blir trött jag bara tänker på det - men visst är det imponerande )
  • altervattnet

shit! och gå som är så jävla tråkigt... tur man fick en i-pod i julklapp :)
    Ska man vara fin får man lida pin...

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!