• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • hujjedamejj

Förresten nån som jobbar natt å käkar pulver samtidigt?!

• Tokstolla

Cbk09:
    I början lär du bli så mör att du kanske inte riktigt orkar träna 3 ggr i veckan. Å andra sidan förhindrar det inte heller att du tränar en tredje gång utan din PT om du känner för det. Kör ett mjukare pass eller gå på någon annan form av träning på ditt gym. Kanske att du kan träna upp konditionen lite också...
    Det du måste bestämma är hur ofta du tror du behöver din PT och hur ofta du tror att du kan göra något själv utan honom/henne. Du behöver verkligen bli självständig i din träning så småninom

När du känner dig lite starkare och känner att du har bättre flås kan du väl testa någon form av gruppträning. Eller varför inte simning någon gång då och då.

Att röra på sig är viktigt och man vill ju gärna behölla sin nya fina kropp
    Jag hade inte valt det förstnämnda upplägget. Personligen hade jag velat vänja kropp och hjärna med att jag ska träna minst 2ggr /vecka. Och dessutom lära mig att välja något själv och testa på nytt utan att någon bestämmer åt mig vilka dagar jag ska befinna mig på gymmet.

Inga negativa vibbar här utan jag bara undrar om du ska försöka dra ner på nikotinet? Inte sluta utan kanske bara dra ner på EN cigg ? (Jag bara undrar, jag dömmer inte )

• Mikabella

Oki. Tack. Är så svårt att veta. Vill "bara" tappa 2-3 kg o då borde väl 8 dagar räcka? Ush tycker det är lite svårt, men tycker samtidigt att det är (oki ni kan få slå mig ) skönt att gå på renkur Håller mig dock till 7-10 dagar. Är impad av er som kör flera veckor!!!!! Ni är grymma!
    Ska ta till mig dina tips, äta bara musslorna och fisken och "ovanjords"-grönsaker. No potatis och god sås Men men...Vill man bli fina OCH må bra så får man lida lite pin

Tack.

Tokstolla skrev 2009-01-19 10:48:18 följande:
    Tja, du lär precis hamna i ketos. Och om du verkligen tänker på att utesluta kcal från kolhydrater kommer resan tillbaks till ketos vara lätt som en plätt. Hade du "bara" tänkt köra 8 dagar?
  • Pentan

Åh det ska jag oxå göra! Inte till sommaren dock, utan kanske till hösten eller vinern 09. Ska till Dr Jan på Akademikliniken i Sthlm i början av feb och prata lite. Ska även fixa brösten. Vart ska du göra din??

cbk09 skrev 2009-01-19 11:13:17 följande:
    Kanske ska skriva att jag till sommaren ska göra en bukplastik, och läkaren vill att man är så "vältränad" som möjligt pga läkningen efteråt.
  • cbk09

Pentan

Jag ska oxå göra va brösten :) glömde jag skriva.
    Ska till Dr Peter Cosmo på Citadellkliniken i Landskrona.
    Är en bit att åka (2,5timme) men gör inget eftersom jag blir hämtad efteråt.
    Valde honom för att min syster har gjort ve brösten hos honom och hon är supernöjd, verkligen jättefina bröst!!
    Och två av mina vänner har gjort en bukplastik hos honom, dom är oxå nöjda!
    Bemötandet från Dr Peter Cosmo med personal va helt otroligt bra har dom alla tre sagt, så det känns mest logiskt för mig att gå till honom.

Tokstolla

Det du skriver om att vänja sig vid att gå till gymmet själv och så har du helt rätt i, e svårt och kan nog va en bra ide att ha PT 2ggr/v och försöka ta nåt pass själv med tiden, utöka liksom...
    Jo, jag ska dra ner på rökningen till OP, men först är det 100% på vikten som gäller, bara det är ju jättejobbigt!!
    Man ska komma igång och vänja sig vid motion, lära sig äta rätt(efter cambridge), tänka annorlunda för att inte trilla tillbaks i gamla mönster.
    Det är inte speciellt lätt.
    Hade jag orkat ta både rökningen och vikten sammtidigt så hade jag gjort det.
    Men så stark är jag inte, tyvärr!
    Vem vet.... i slutet på våren kanske jag känner att jag vill vänta med OP till höst/vinter för att försöka få bukt med rökningen men det får jag ta då.
    Vill bara INTE gå en sommar till och må dåligt pga min kropp!!

Tack för omtanken!!

• Tokstolla

Pentan och Cbk09.
    Jag har redan fixat brösten (victoriakliniken) så har ni frågor om det kan jag säkert svara på dem

När jag är klar med min viktnedgång kommer jag ha tappat ca 45 kilo och det lär sätta sina spår på magen men jag tror att jag ska försöka klämma ur några ungar innan. Annars lär jag ju få hudbristningar om jag ska töja ut en fin platt mage.

Mest av allt är jag rädd för slappa överarmar och lår

• cbk09

Tokstolla

Just nu har jag inga frågor, har pepprat syrran och polarna med frågor så det blöder ur öronen på dom, har även läst allt jag kommit över!!
    Men skit bra att veta att jag kan fråga dig oxå :)

Tror det är en bra ide att vänta med bukplastik tills man är klar med graviditeter, är liksom inte lönt att göra den innan, inte bara för hudbristningarna utan oxå för magmusklerna.
    Dom töjs ju ut igen dom oxå medans man är gravid.

Du har gjort ve brösten... undrar du inte om du kommer få "fixa" till dom sen igen?
    Menar 45kg lär ju märkas på brösten oxå, jag har gått ner 20 och det märks redan att dom blivit slappare.
    Har aldrig haft komplex för mina bröst förrens nu, innan jag gick upp i vikt va jag nöjd men det är ju nu när man har varit uppe i nästan 100kg och är på väg ner igen som man ser skillnad, huden har blivit slapp och uttänjd.
    Fasar för hur dom kommer se ut när jag gått ner dom 20 kilona jag har kvar.

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-19 14:37:51 följande:
    Tokstolla... undrar du inte om du kommer få "fixa" till dom sen igen?Menar 45kg lär ju märkas på brösten oxå.
    Jag gjorde dem för ca 3 år sedan och då hade jag året innan gått ner drygt 20 kilo... Så visst, det blir 20 kilos skillnad på dem.
    Jag hade olikstora bröst med ganska stora bröstvårtsgårdar. Implantat lades in genom det snittet och så förminskade kirurgen bröstvårtsgårdarna samt tog bort lite extra hud runt om. På så vis fick jag ett lyft utan "synliga" ärr. Jag är inte jätterädd för att ha dem slappa i några år. Som sagt, vi vill ju ha barn så det får också vänta. Antar att det blir lagom att göra brösten tills den tid då man bör byta ut implantaten

Mest rädd e jag för att min nuvarande 80D/E kupa (som ser ut som b-c med kläder på ska bli 70 G och jag sedan ser framtung ut. Jag vill inte se ut som en utvikningstjej
  • Pentan

Jag har en graviditet bakom samt att jag vägt nästa 112 kg som mest, så min mage vill ingen se tro mig... Men det känns som ett "naturligt" steg för mig att gå vidare med operation när jag är klar och vet att jag kan hålla min målvikt. KLart att drömmen var att fixa allt innan bröllopet med det kommer jag inte hinna - 15/8-09. Så jag tar det lugnt och tar det ev till vintern i år.

Tokstolla
    Hur mycket har du lagt in i brösten? Jag har alltid haft stora bröst och trivs med det, vill gärna ha min gamla strl och lite till - men fastare!! var du nöjd med kliniken?

• MilosMamma

ooj ursäkta men skiter alla pengar i denna tråd??
    Hur i hela friden har ni råd.

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!