• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-20 10:22:43 följande:
    Hur mycket har du gått ner nu från start till dag 18?*styrkekram*
    5,4 kilo. Så det är inte så lite men jag hade väl hoppats på spräcka 7 kilosgränsen på 3 veckor och det lär inte hända. Frågan e om jag spräcker 6 kilo på 3 veckor.
    Just nu vet jag inte om jag gör det mest för min egen skull eller för min m2b som för övrigt tappat 13 kilo på samma tid!!! Han behöver det ju dock mycket mer än jag.

Nä, nu ska jag ställa mig på wii fit och se vad den säger. Den lär som vanligt bl a säga att jag går ner för snabbt i vikt (Trots att jag tycker det e lite trögt)
  • Heloise

oj vad duktiga ni är; bra jobbat tjejer!!! Jag har trälat på med kombinerad kur, men ska gå över till ren kur eller har gått över idag faktiskt. Har gått ner 4 kg på 2 veckor på kombinerad kur. Ska till sthlm och bo på hotell samt se AC/DC om en månad tänkte försöka hålla ren kur tills dess.
    Ni ger mig iaf hopp om att det går

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-20 10:47:15 följande:
    Dag 20 ren kur! Kämpa tjejer, se det långsiktigt - då går det!! Jag har inte en tanke på att ge upp!!! Den 29:e mars är jag klar - inte en dag innan!! P.s tänk när våren kommer och med den alla snygga lätta vårkläder! Då ska det frossas!! I kläder alltså...
    Framför allt ska det bli skönt att slippa valkar och lår som skaver mot varandra i sommahettan!

29e mars alltså... Ja, då lär jag börja äta lite mer kött (Ska nämligen söka till operahögskolan den veckan )
  • Tokstolla
    Heloise skrev 2009-01-20 10:50:45 följande:
    oj vad duktiga ni är; bra jobbat tjejer!!! Jag har trälat på med kombinerad kur, men ska gå över till ren kur eller har gått över idag faktiskt. Har gått ner 4 kg på 2 veckor på kombinerad kur. Ska till sthlm och bo på hotell samt se AC/DC om en månad tänkte försöka hålla ren kur tills dess. Ni ger mig iaf hopp om att det går
    Det var bra gjort med 4 kilo på kombkur!

Ja, Heloise. Det går verkligen!
    Är det svårt tycker du att gå på kombkur? Har du varit hungrig ofta?
  • Heloise

nää faktiskt inte det går bra, jag håller mig till en måltid med lite kolhydrater. Min bästa vän är läkare och hon rekomenderade mig att börja med kombkur, för att det inte skulle bli sådant drastiskt steg( för mig alltså) och nu har jag kommit ifrån det här med att äta lite grann och är inte alls lika hungrig längre, men det är klart jag vaknar ibland av att jag är så jäkla hungrig och jag blir väldigt grining på jobbet men ett par koppar te senare och en shake så mår jag bra. Ni är iaf jätteduktiga!

• cbk09

Tokstolla

Operahögskolan..... WOW!!!! :)
    Önskar dig all lycka!!
    Vet att du skrivit nånstans innan men orkar inte gå tillbaka och läsa igenom allt...
    Hur länge har du tänkt gå på ren kur?
    Hur länge kombinerad?
    Hur många kg vill/ska du gå ner?
    Din längd? och målvikten?
    Delmål?
    Belöningar på vägen? förutom viktnedgången ;)

*styrkekram*

• cbk09

Heloise

Hur mycket vill du gå ner totalt?
    Vikt från start och hur lång är du?

Du kommer säkert klara ren kur galant!! och skulle det vara att du "ramlar av hästen" så e de bara upp i sadeln igen ;)
    Och vi finns här när det behövs!!

Jag hade personligen inte klarat ren kur denna gången om det inte hade varit från allt stöd från vissa personer i den här tråden!! (tog -20kg i höstas utan nåt stöd alls, men nu behöver jag det verkligen det)

4kg på två veckor på kombinerad är skit bra!!
    Är mer än jag går ner i veckan på ren kur, så tänk då vilket snabbt resultat DU kommer få på ren kur!!! :)
    Håll oss uppdaterade!!

Kram

• Pentan

Åh vad kul vilken skola, Sthlm eller...? Min karl jobbar ju med opera!

Tokstolla skrev 2009-01-20 10:52:10 följande:
    Framför allt ska det bli skönt att slippa valkar och lår som skaver mot varandra i sommahettan! 29e mars alltså... Ja, då lär jag börja äta lite mer kött (Ska nämligen söka till operahögskolan den veckan )
  • hujjedamejj

Hallåj! Har nu gått ner 2 kg på 6 dagar med kombinerad kur, och är så glad!! Så glad att jag kör ren kur nu i en vecka, dock med nutrilette. Nästa vecka är det dags för att gå över till cambridge då mina nurilette påsar är slut. Ska bli kul och se hur mycket jag kan gå ner på ren kur =)
    Jag ska ner 12 kg till sen är jag på BMI 25

• Tokstolla

hujjedamejj:
    Bra jobbat! Personligen tycker jag cambridge smakar mycket bättre än nutrilett (hoppas du får samma upplevelse). Lycka till med din "rena" vecka!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!