Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Den Borgerliga Tråden

Hej! Får jag hoppa in här?? Vi hade ju kyrka och allt bokat och klart, men har idag kommit överens om att vi ska gifta oss borgligt ist.. Känns kanon!!

• MulleNuh

Joo.. Vi hade ju bokat 4-rätters på en restaurang intill kyrkan. Allt ligger i en liiiten by utanför luleå. Men nu har jag redan bokat av det..
    Vi ska hitta en lokal. Ta in bateringbuffé ist och köpa all dricka i tyskland! Så ALLT blir annorlunda!

Ska säga att jag har LITE ångest för alla inbjudningskort jag suttit och pillat med i veckor!

Tx2 skrev 2008-12-01 21:42:40 följande:
    kul att du hitta hit! Skulle ni även ändra på en massa kring arrangemang?
  • MulleNuh

haha ja det blev lite annorlunda..

Det som fick oss att ändra allt var mycket ekonomin först.. Stället vi valt var ganska dyra.

Sen började jag tänka på kyrkan.. Hmm jag är ju inte alls troende. Så varför ha gudprat med?!

Och så skena tankarna iväg och jag frågade min M2b vad han kände och då såg jag en sån STOR lättnad i hans ögon!!

Ang inbjudningarna.. Jag har ju gjort dom i PS så jag gör bara om texten och så ska vi skriva ut dom på blankt fotopapper..

• MulleNuh

Och jag måste nog säga att det är till 98% av BT,s präster och brudöverlämningsmotståndare som fått mig att tänka om också.

Dom har haft tokrätt hela tiden om att många vill ha kyrkan som en vacker kuliss..

• MulleNuh

Exakt!!

ogiftnickenyfiken skrev 2008-12-01 22:09:17 följande:
    Jag är inte heller ett skit troende...Men min dröm var att gifta mig i kyrkan.Men den senaste tiden har jag insett att jag ville det för att det är en vacker plats.Men nu är jag så nöjd med att få göra detta i smyg...
  • MulleNuh

Jaa.. Sitter nu och försöker komma på lokal!!!
    Svårt..

Tx2 skrev 2008-12-02 07:40:04 följande:
    Mullenuh: då är det kanske inte så svårt att göra om. Kul att han blev glad.
  • MulleNuh

13 Juni är det dags.. Jag blir ju stressad eftersom vi hade allt klart, men nu måste börja om från början med allt..

Tx2 skrev 2008-12-02 07:59:12 följande:
    Det är inte alltid det lättaste. Tror vi letade i flera månader innan vi hittade vår.När är det dags för er?
  • MulleNuh

Fast mat blir nog buffé catering.. Känns inte sååå svårt.. Har fått ganska många bra tips om cateringställen där uppe i skogen..

Vart sa du att ni hade middag/fest??

Tx2 skrev 2008-12-02 08:18:26 följande:
    Det förstår jag. Men ni har ju ändå ett gäng månader kvar. Hoppas att ni hittar en bra lokal snart, den vet jag att jag hade ångest för, så att ni kan gå vidare o fundera på mat osv.
  • MulleNuh

haha ja tänka sig!!! Catering i Luleå!!

Vi bor ju i sthlm så jag har noll koll på vad som finns där uppe.. Men SÅÅÅ litet är det inte så man itne kan hitta mat!

Ahaa men det låter ju bra med er lokal!!!

Tx2 skrev 2008-12-02 08:30:28 följande:
    Wow, finns det catering i skogen?!vi kommer att vara i folkets hus i ytterby (kungälv norr om göteborg). Hade svårt att hitta bra lokaler i kungälv som rymde vårt antal gäster (70-80st). Har en vän som är en mästerkock så vi ville gärna ta med mat o dryck själva.
  • MulleNuh

Ja de jag har sagt till att vi gifter oss borligt ist har direkt sagt: Men va trist!!!! Och nu får du ju inte ha en brudklänning!

Men kan det bli så att gästerna har högre förväntningar på ett borgligt bröllop??

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden