Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Den Borgerliga Tråden

apploderar!

Ninnispinnis skrev 2008-12-05 15:17:02 följande:
    Jag vet att det finns flera trådar med dikter här på BT. Min syster (tärna) läste denna dikt:Måhända är han den ende i världensom tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.Måhända är hon den ende som uppskattar hur fanstastisk han är i varje liten sak han gör och ivarje liten tanke.De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre.Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.
  • MulleNuh

Jag är gryyymt glad för det verkar som vi ska gifta oss hemma i sthlm ist för uppe i Luleå!!! Tjohoo!

• MulleNuh

men va SVÅRT det är att hitta bra festlokal som inte ruinerar en!!!

• MulleNuh

Vart ligger den nånstans då??

SommarNoll9 skrev 2008-12-07 08:48:53 följande:
    Ja det är inte det lättaste. Det är likadant här. De billigaste lokalerna ligger utanför stan. Vi hade ju velat, om vi haft råd, ha en lokal där allt ingick. Men det blir så jäkla dyrt insåg vi, så det blir en lokal utanför stan med caterad mat. Den kostar oss ändå 4000 kr, men då ingår städning och det känns mycket värt. Vi får tillgång till lokalen på fredagen och kan hämta kvarlämnade grejer på söndagen. Så vi har ju lokalen hela helgen + att vi slipper städa. Och då känns 4000 inte så jättefarligt faktiskt.
  • MulleNuh

men jag hittar inga jäkla bygdegårdar någonstans! Blir galen!! Och ledsen!

SweetSun skrev 2008-12-07 10:52:31 följande:
    vi har hyrd bygdegård då blir det billigt
  • MulleNuh

Nu har vi hittat JÄTTEMÅNGA bygdegårdar i Norrtälje! Det tar kanske 35 minuter dit med bil och det är så fint och mysigt där ute.. Framförallt på sommaren.. Så där ute blir det nog.

• MulleNuh

Självklart ska ni väl veta priset?!

mysifer skrev 2008-12-07 13:16:55 följande:
    så roligt MulleNuh!kul när man hittar nåt som känns sådär rätt.vi ska ju vara ute på landet på en gård men jag vet inte alls vad det kommer att gå på faktiskt..tänkte inte verka alltför ivrig med att fråga efter pris eftersom vi var där förra helgen men samtidigt vill vi ju veta hur mycket vi kommer behöva spara för att kunna vara där.
  • MulleNuh

Ja precis.. Känns ju lite jobbigt om man sen ska boka och så kostar lokalen 10.000:- mer än man trott!

Nä men det är det första jag frågar och vad som ingår i priset.

SweetSun skrev 2008-12-07 13:45:13 följande:
    kolla priser gör man väl alltid innan man bokar? Jag skulle aldrig boka nåt utan att veta vad det kostar.
  • MulleNuh

Nä precis. Ni får inte känna att ni skulle vaa jobbiga eller så på något sätt om ni frågar om priser redan! Dom undrar nog snarare varför ni inte frågar priser!

mysifer skrev 2008-12-07 14:33:45 följande:
    jo det är ju därför jag vill kolla priserna redan nu. på en höft iaf så man får en uppfattning om vi kommer att hinna spara eller inte. tror ju inte det är jättedyrt eftersom det verkligen ligger lååångt ute på landet och är ganska anonymt men man vet aldrig.
  • MulleNuh

Hur långt innan bör man ringa och boka?
    Och vem bokar man? Ska man ringa sin hemkommun eller ska man ringa till den kommun man tänkt gifta sig i??

• MulleNuh

Jag har bokat idag! Det blir i stockholms stadshus! Känns lite pampigt faktiskt!

• MulleNuh

Vart letar du nånstans??

sarahkka76 skrev 2008-12-20 18:32:47 följande:
    Oj, är det i sthm? För jag har inte hittat billigare än....
  • MulleNuh

Nej jag menar vart i sthlm?

Du kan gå in på www.bygdegardarna.se också. Där finna nästan alla i hela sverige.

sarahkka76 skrev 2008-12-20 18:45:01 följande:
    jag letar på goggle på bygdegårdar. Har du tips?
  • MulleNuh

Älvsjö har nån gård också.. Dom finns ju inte med där.

sarahkka76 skrev 2008-12-20 19:14:12 följande:
    Ja,men det var via de här sidan. Jag bor i botkyrka så inte alltför långt mot norr. Ska kika igen och se så att jag inte missat ngt.
  • MulleNuh

Fast vad får det kosta då?? Den kostar lite mer..

• MulleNuh

Hej!!

Här har vi letat lokal som tokar.. Nu har vi iaf hittat en vi älskar och troligtvis väljer. Ska kolla på nån till bara..

Och vi har funderat på att kanske gifta oss uppe vid observatorielunden! Kanske är fint?! Men vi måste åka dit o kolla läget.. Jag har inte varit där på många år så jag har glömt hur det ser ut..

• MulleNuh

Den långa versionen har inga sånger! Tyvärr.. Bara prat.. Om du går in på deras sida så kan man lyssna på vigslar. Både lång och kort version!

Dom är VÄÄÄLDIGT oromantiska!

mysifer skrev 2008-12-29 16:34:28 följande:
    okej inte så kort som jag trodde då...men inte så lång i vilket fall.
  • MulleNuh

Joo men gifter man sig i rådhuset så är det detta. Man får ju bara 5 minuter på sig.. Men gifter man sig någon annanstans så får man ju gra i stort sett som man vill.

SweetSun skrev 2008-12-29 19:08:14 följande:
    beror ju lite på VF också. Våran VF kommer att läsa lite texter, vänner läser dikter och spelar. Vissa VF vill bara säga det de "ska" men att familjen får göra resten.
  • MulleNuh

Ok, ja det stämmer säkert! Jag vet bara i stockholms stadshus.

didis skrev 2008-12-29 20:13:24 följande:
    Det är nog olika i olika rådhus. Vi har 15 min till förfogande men det var inga problem att boka in flera "kvartar" efter varandra om vi ville. Någon maxgräns har de säkert men de sade själva att vi nog behövde minst 30 min eftersom vi är nästan 100 pers (det tar ju tid bara att få in alla i rummet).
  • MulleNuh

Så vill vi också ha det!

hgav skrev 2008-12-30 10:06:49 följande:
    Vår ceremoni var ca 25-30 minuter och då hade vår VF ett par egna "cermonier" kring t.ex ringbyte samt läste en egen text. Vi hade även en solist som sjöng 2 sånger så vår vigsel var mycket personligt utformad.
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden