Den Borgerliga Tråden
apploderar!
apploderar!
Jag är gryyymt glad för det verkar som vi ska gifta oss hemma i sthlm ist för uppe i Luleå!!! Tjohoo!
men va SVÅRT det är att hitta bra festlokal som inte ruinerar en!!!
Vart ligger den nånstans då??
men jag hittar inga jäkla bygdegårdar någonstans! Blir galen!! Och ledsen!
Nu har vi hittat JÄTTEMÅNGA bygdegårdar i Norrtälje! Det tar kanske 35 minuter dit med bil och det är så fint och mysigt där ute.. Framförallt på sommaren.. Så där ute blir det nog.
Självklart ska ni väl veta priset?!
Ja precis.. Känns ju lite jobbigt om man sen ska boka och så kostar lokalen 10.000:- mer än man trott!
Nä men det är det första jag frågar och vad som ingår i priset.
Nä precis. Ni får inte känna att ni skulle vaa jobbiga eller så på något sätt om ni frågar om priser redan! Dom undrar nog snarare varför ni inte frågar priser!
Hur långt innan bör man ringa och boka?
Och vem bokar man? Ska man ringa sin hemkommun eller ska man ringa till den kommun man tänkt gifta sig i??
Jag har bokat idag! Det blir i stockholms stadshus! Känns lite pampigt faktiskt!
Vart letar du nånstans??
Nej jag menar vart i sthlm?
Du kan gå in på www.bygdegardarna.se också. Där finna nästan alla i hela sverige.
Älvsjö har nån gård också.. Dom finns ju inte med där.
Fast vad får det kosta då?? Den kostar lite mer..
Hej!!
Här har vi letat lokal som tokar.. Nu har vi iaf hittat en vi älskar och troligtvis väljer. Ska kolla på nån till bara..
Och vi har funderat på att kanske gifta oss uppe vid observatorielunden! Kanske är fint?! Men vi måste åka dit o kolla läget.. Jag har inte varit där på många år så jag har glömt hur det ser ut..
Den långa versionen har inga sånger! Tyvärr.. Bara prat.. Om du går in på deras sida så kan man lyssna på vigslar. Både lång och kort version!
Dom är VÄÄÄLDIGT oromantiska!
Joo men gifter man sig i rådhuset så är det detta. Man får ju bara 5 minuter på sig.. Men gifter man sig någon annanstans så får man ju gra i stort sett som man vill.
Ok, ja det stämmer säkert! Jag vet bara i stockholms stadshus.
Så vill vi också ha det!