• SweetSun

Den Borgerliga Tråden

Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?

Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden
  • MulleNuh

Nu har vi hittat JÄTTEMÅNGA bygdegårdar i Norrtälje! Det tar kanske 35 minuter dit med bil och det är så fint och mysigt där ute.. Framförallt på sommaren.. Så där ute blir det nog.

• mysifer

så roligt MulleNuh!
    kul när man hittar nåt som känns sådär rätt.

vi ska ju vara ute på landet på en gård men jag vet inte alls vad det kommer att gå på faktiskt..tänkte inte verka alltför ivrig med att fråga efter pris eftersom vi var där förra helgen men samtidigt vill vi ju veta hur mycket vi kommer behöva spara för att kunna vara där.

• MulleNuh

Självklart ska ni väl veta priset?!

mysifer skrev 2008-12-07 13:16:55 följande:
    så roligt MulleNuh!kul när man hittar nåt som känns sådär rätt.vi ska ju vara ute på landet på en gård men jag vet inte alls vad det kommer att gå på faktiskt..tänkte inte verka alltför ivrig med att fråga efter pris eftersom vi var där förra helgen men samtidigt vill vi ju veta hur mycket vi kommer behöva spara för att kunna vara där.
  • mysifer

jo fast vi har ju 1½ år kvar och vi behövde inte boka definitivt förrän ett halvår innan sa ägaren så just nu håller hon bara datumet åt oss..fast jag känner ändå att jag vill ha koll på läget. sambon tycker det är lite tidigt att maila henne om det.

• SweetSun

kolla priser gör man väl alltid innan man bokar? Jag skulle aldrig boka nåt utan att veta vad det kostar.

• mysifer

jo fast vi har ju inte bokat utan sagt att vi ska återkomma med besked lite närmre inpå. det enda är att ägaren inte bokar in något annat det datumet förrän vi i så fall avbokar.

• MulleNuh

Ja precis.. Känns ju lite jobbigt om man sen ska boka och så kostar lokalen 10.000:- mer än man trott!

Nä men det är det första jag frågar och vad som ingår i priset.

SweetSun skrev 2008-12-07 13:45:13 följande:
    kolla priser gör man väl alltid innan man bokar? Jag skulle aldrig boka nåt utan att veta vad det kostar.
  • mysifer

jo det är ju därför jag vill kolla priserna redan nu. på en höft iaf så man får en uppfattning om vi kommer att hinna spara eller inte. tror ju inte det är jättedyrt eftersom det verkligen ligger lååångt ute på landet och är ganska anonymt men man vet aldrig.

• MulleNuh

Nä precis. Ni får inte känna att ni skulle vaa jobbiga eller så på något sätt om ni frågar om priser redan! Dom undrar nog snarare varför ni inte frågar priser!

mysifer skrev 2008-12-07 14:33:45 följande:
    jo det är ju därför jag vill kolla priserna redan nu. på en höft iaf så man får en uppfattning om vi kommer att hinna spara eller inte. tror ju inte det är jättedyrt eftersom det verkligen ligger lååångt ute på landet och är ganska anonymt men man vet aldrig.
  • SommarNoll9
    MulleNuh skrev 2008-12-07 10:05:47 följande:
    Vart ligger den nånstans då??
    Ja jag bor ju i Umeå så den ligger en bit utanför stan, ca 1,5 mil. Vi kommer eventuellt att ordna en buss som går från centrala stan och dit ut på eftermiddagen och sedan hem på natten. Men vi får se, det beror lite på vad det kostar. Annars får folk fixa skjuts på egen hand. Vi ska ju ha vigseln på samma plats så det underlättar ju lite förstås.
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden