• svartvitabruden

Bra budgettips!

Snälla tipsa på saker vi kan spara in på!

Vi kan inte rucka lokalhyran eller antal gäster (ca 50). Tårtan får vi gratis av en kompis som gör tårtor som bröllopspresent. Fotograf kommer vi inte ha. Kläder blir kinaklänning för mig och hyra för honom.

Var kan man spara pengarna? Massa tips önskas..

(för er som läst min tidigare tråd har det varit mycket gräl och strul ang ekonomin så nu gör vi denna tråd för att se om vi kan få ihop det)

• Svar på tråden Bra budgettips!
  • Önskebrunnen

Be någon kompis fota,det ska vi göra.

• Jen75

Kolla brudklänningar på tradera, där finns superfina nya för 2000:-.
    Antar ni gifter er på sommaren? Plocka blommorna själva, har ni trädgård kan du så de du vill ha i vår så hinner de komma upp i tid (förhoppningsvis).
    Ta med en dator full-laddad med musik istället för liveband.
    Om ni ska ha alkohol så bjud på fördirnk och ett glas vin till förrätt och ett till varmrätt alt. 2 glas till buffe och sen bar till självkostnadspris. Systemet tar ju tillbaks oöppnade flaskor.
    De är väl vad jag kommer på just nu.... hoppas något kan vara till hjälp. Lycka till!!!

• Fjosok

Låna en klänning eller be att hyra en begagnad billigt.

Kan bli prinsessdrömmen superbilligt, och du har ju inte användning för den sen igen precis.

• svartvitabruden

Klänning har jag fixat.
    Jo tänkte ta en titt på ikea faktiskt. Tradera gillar jag inte, blivit lurad där så låter bli det.
    Fotograf hoppar vi nog helt.. inte på humör att stå framför kamera och räcker med att alla släktingar mm lär ta kort.

• passionsblomman

Många ljus är ett bra tips som gör mycket för stämningen. Tycker förövrigt att de flesta har för få, så det blir lite väl mörkt när man ska äta. Så många ljus i grupper,borde finnas rätt prisvärt hos IKEA elleer på RUSTA eller ÖB, gissar jag.

Och kanske bara stö rosblad emellan? Det går att få tag på billigt hos floristen, du beställer då att du vill ha "roskonfetti" och att det gärna får vara 2:a sortering för att komma ner i pris. det går heller inte åt särsklit många. En ros har fler blad än man tror märker man är man plockar isär den...

Du gifter dig ju på Valentines, så en ask med geléhjärtan kan ju vara en trevlig detalj att köpa för att lägga tex ett hjärta på varje tallrik. Inte många kronor...

• pojomo

Nåt som lätt drar iväg är alla måsten med toalettkorgar m.m
    strunta i det

• MulleNuh

toalettkorgar?!

pojomo skrev 2008-10-26 16:27:36 följande:
    Nåt som lätt drar iväg är alla måsten med toalettkorgar m.mstrunta i det
  • Soon and very soon

kul tråd, fast ändå inte! kram

• svartvitabruden
    MulleNuh skrev 2008-10-26 16:31:16 följande:
    toalettkorgar?!
    Haha du fick samma fråga i huvudet som mig.. vad är det?
  • MulleNuh

En liten korg med lite toapapper, tampong, läppstift kanske?!

svartvitabruden skrev 2008-10-26 16:34:09 följande:
    Haha du fick samma fråga i huvudet som mig.. vad är det?
Svar på tråden Bra budgettips!