Nynaeve skrev 2008-10-27 10:04:06 följande:
7000:- för lokalen låter rimligt i mina öron. Men jag bor i Stockholm och här kan man få betala 10000:- för en lokal med sämre läge, och där man får städa själv. En bygdegård verkar gå på 5000:-. Allt beror på var man bor!Räkna lite på det där med dukar - att köpa hela lakan kan vara dyrare än att köpa lakansväv (metervara) på IKEA (tror att priset ligger på 19 kr per meter). Glas med grovt salt i botten blir jättefina lyktor för värmeljus. Kanske finns det glas i lokalen som ni kan använda? Om ni vill ha havstema kan det fungera med sand/småstenar också.
Det finns vita lakan för 15 kr/st på ikea, lakan brukar vara cirka en bit över 2 m långa, så det är billigare än metervara.
Det finns ett väldigt billigt vitt spetstyg på Ikea, annars.
BRITT för 7 kr/m.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80080941
Jag hade lakan i färg på borden och la spetstyg över (hela längder, slapp skarvar. Hade andra bord till kaffet, där hade vi pappersduk i färg med spetstyg över. Blev också jättefint.
Vill du ha en vintrig dekoration så kan du ha enris, eller kvistar från tall eller gran för att få en färgklick. Kolla efter jul, när juldekorationer reas ut, efter detaljer som kan liva upp det.