• SandraD

Kostrådgivare?

Hej!

Jag brukar inte vara på forum, men jag hittade detta idag och tänkte passa på att fråga.

Det är så att jag behöver gå ner lite i vikt. Jag funderar på att gå till en kostrådgivare. Jag har testat olika saker men inget fungerar. I alla fall inte långsiktigt.

Jag har hört om www.lifestylesweden.se som mixar kostrådgivning och samtalsterapi om man behöver det. Har någon varit där och testat? Jag vill ju inte slänga pengarna i sjön... Då köper jag hellre en större bröllopsklänning för de pengarna ;)

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 17:49
    Fungerar kostrådgivare eller borde jag testa något annat?

• Svar på tråden Kostrådgivare?
  • BlendaSigne

Om man vill gå ner i vikt så måste man lägga om sin livsstil. Inga dieter, bantningskurer el liknande funkar!!! Att äta rätt o riktigt är vad som funkar. Antingen så lär du dig detta på egen hand, köper en bok el två om kost o hur allt fungerar. Lär dig vad som är bra o äta o hur en bra ätdag ska se ut. Om du känner att detta är för mkt för dig så är en kostrådgivare ett bra alternativ. Jag har inte själv gått hos någon sådan - lärt mig på egen hand. Oavsett så är det kunskap och livsstilsändring som är grundpelare i detta.

• siouxsie2

Halloj!
    En liten varning bara,
    vem som helst kan kalla sig kostrådgivare! Utan utbildning, och med egna påståenden och egna övertygelser som det faktiskt inte finns vetenskapliga bevis för!
    Kolla upp personen du rådfrågar.

• get slim

Jag har testat allt på marknaden och det är bara en diet som har hjälp mig bios life

SandraD skrev 2008-10-29 17:35:16 följande:
    Hej!Jag brukar inte vara på forum, men jag hittade detta idag och tänkte passa på att fråga.Det är så att jag behöver gå ner lite i vikt. Jag funderar på att gå till en kostrådgivare. Jag har testat olika saker men inget fungerar. I alla fall inte långsiktigt.Jag har hört om www.lifestylesweden.se som mixar kostrådgivning och samtalsterapi om man behöver det. Har någon varit där och testat? Jag vill ju inte slänga pengarna i sjön... Då köper jag hellre en större bröllopsklänning för de pengarna ;)Tacksam för svar!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 17:49Fungerar kostrådgivare eller borde jag testa något annat?
  • get slim

hej vikten har alltid varit mitt stösta problem slåss med det varje dag, men nu änligen har jag hittat lösningen bios life slim det är svårt med vikten. Jag har vägt som mest 113 och nu 75 jag hade dåligt självförtroende som jag nu har fått tillbaka och jag mår prima nu hoppas jag slipper slåss med min vikt mer

• Ore

Det som fungerar är att du lägger om din livsstil. Det ENDA sättet att gå ner i vikt (utan kirurgiska ingrepp) är att förbruka mer energi än man stoppar i sig. Alltså öka förbrukningen genom att träna, eller minska intaget genom att äta mindre kalorier.

Hur man lyckas med detta är olika, och det är här som olika metoder kommer in. Men i grund och botten handlar det om att man är beslutsam och viljestark. Då kan vilken metod som helst fungera.

Det som en kostrådgivare kan hjälpa dig med är att lägga upp kosten så att du får i dig det du behöver, och känner dig mätt med ett lägre kaloriintag. Samtal kan hjälpa dig att identifiera problem, höja din moral och vara allmänt peppande...

Men i slutänden så måste du göra allt jobb själv i alla fall, så det enda du kan få från en kostrådgivare är litet hjälp på traven... Och det kan du nog få på andra, billigare sätt. Här finns det t.ex. en del trådar med folk som går ner i vikt, och som peppar varandra.

Lycka till!

• SandraD

Oj!

Tack för alla svar! Det är alltid roligt att höra vad andra har testat.

Jag vet. det är min livsstil som måste ändras, vilket många påpekade. Det är där jag vill ha lite hjälp, även om jag vet att det är upp till mig själv.

Jag ser att många har lite viktproblem här på forumet. Jag har läst lite peppande trådar vilket hjälper!

Trodde fler skulle ha uppsökt kostrådgivare eller något dock? Men många verkar slita själva här inne. Det blir tungt ibland när man är själv.

Svar på tråden Kostrådgivare?