Inlägg från: Amor Eterno |Visa alla inlägg
  • Amor Eterno

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Halloj tjejer!!

Grund - Vilken morgon så vill man ju inte börja en måndag!! Hoppas imorgon blir det bättre
    Har ni inte fasst parkering? Du vet att man kan parkera på den där båten, där hade jag parkering under sommaren tills vi flyttade hit till Gårda.

Jo dopet var mysigt men kort blev det, de hade det kl.15.00 och var hemma vid 18.00. Det var bara kaffe och fika. Mysigt liten pyre Sebastian, det blev barnkammarboken som gåva

Och på lördag har vi ett dop till kl.16.00 i Kungsbacka! Köpt en bok till

Aybee- Nej då det är lungt fick ju massage igår så allt känns bra

Grund - Vilken tid är det den 7:e?

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Hoppas ni har det bra? Själv har den lille hållt mig vaken från kl.02.30 fram till dem på morgonen.
    Den har rört sig febrilt, så konstig men härlig känsla

31 maj - Ja visst är det din tur snart gumman, hur känns det nu? Känns det klumpigt och jobbigt? Eller går det bra? Skall bli så kul att se dig!

Grund - 1 km starkt jobbat jag simamr bara 600 m det räcker för mig
    Jo man vill ju ha en massa fint nytt när man flyttar men man får göra ett rum itaget

För mig känns det som att vårt sovrum måste lyxas till lite känns lite tråkigt skall inhandla
    mer fins kuddar och även fler örngott som matchar sängkläderna, när de har det i affären ser det så mysigt och lyxigt ut

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!

Fredag idag och för mig världens bästa veckodag

31 Maj - Gumman vad skönt att det inte känns tungt! Jag har denna veckan på något mirakulöst sätt fått en mage som nu syns rejält om jag får säga det själv! Helt plötsligt så kommer den fram

Idag skall jag gå och frissera mig lite klipp och fön!!
    Till helgen har vi fullt upp som vanligt fram till Jul!!

Imorgon skall vi på Madagaskar vi fick biljetter ifrån jobbet!!
    Sedan är det DOP kl 16.00 i Kungsbacka och sedan på kvällen skall jag på tjejfest och kanske en sväng ut!!! Längtar att få dansa!

Söndag är det julpynt och vänner som kommer på middag! Mysigt det skall bli!!

Ni tjejer vad står på angendan??

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Oj oj vilken helg fullt upp men roligt och lite nervöst gråt!!
    Skall ta det från början i fredags gjorde jag tack korten med hjälp av mamma och en utav tärnorna, så skönt skall bara posta dem nu!!!

I lördags börja det med bio Madagaskar vi fick biljetter... Sedan ivär på Dop jättemysigt i Kungsbacka kyrka sån liten söt Oliver Efter det så blev det tjejfest med utgång vi var på Excet och jag fick dansa av mig lite!!

Var hemma vid två och la mig så rörde sig inte lillen i magen... Igår börja det med att jag vaknar och förväntar mig att min lille skall röra sig febrilt som den alltid gör när jag ligger i sängen, men inte!! Jonas vaknar och jag säger att den inte rör sig något!

Vi försöker tänka bort det och säger att han är trött bara... Vi äter frulle och börjar pynta ta fram alla våra julsaker som vi har och städar osv... Hela tiden går jag runt och tänker varför rör den sig inte!!

(Måste tillägga att extra mycket orolighet då vi fick höra i fredags att våra vänner som var i 10:e veckan fick missfall) Såååå tråkigt!

Jonas ser på mig att jag blir oroligare och mer orolig så tjötar vi på varandra pga dammsugaren och jag börjar gråta
    han förstår att det inte är pga det, underbar som han är tar han mig i famnen och vill att jag talar ut! Jag gråter och säger att jag börjar bli orolig att jag inte vill att något skall hända då man redan är så himmla kär i barnet och i tanken att vi skall bli föräldrar.

Vi får gäster som kommer på middag och de stannar till sent, fick glömma bort det lite!!

Men så igår kväll när vi gick och la oss, då rörde sig min lille i magen och jag skrek ut: Den rör dig älskling! Vi kramas och jag somnar lättad!

Vet att jag överdiver men man blir lätt så märker jag!! Den var ju trött efter mammas bravader

Sorry det blev lååångt !!!

Astrid å Grund - Blev det mycket shopping igår???

Aybee - Skönt med dubbel kalas då har man mer vuxna som hjälper till!!! Älskarlussebullar och pepparkakor!

Nu blir det fika!

• Amor Eterno

God morogn tjejer!!

Astrid - Ha en skön mini semester i stockholm Det blir ju lille mans första resa

Grund- Visst är det typisk att det regnar då!! Härligt med tyger och du är så duktig som gör detta själv

Grund vilken tid är det på söndag? Vet inte om du redan har sagt det??

• Amor Eterno

Hejsan girls!!

Känner mig duktig har åkt och bytt däck på min bil och nu hemma har jag satt på en maskin tvätt och strykt lite plagg jag hade här!!

J lagar mat och jag surfar lite och ville titta in och säga hej!!!

Långserud - Härligt att se dig här igen Är jätte gärna med å fikar som Aybee säger veckan innan jul har jag inte mycket planerat!!

• Amor Eterno

God morogn tjejer!!

Ja det är lungt här

Igår så var vi på NK hade fortfarande presentkort där som jag inte hade utnyttjat, vi fick dem på bröllopet! Så det blev en Kenwood Mixer skit snygg och peppar/salt kvarn i pianolack från peaugoet med 30 års garanti

Jätte nöjda var vi och J köpte ett par snygga boots som hade såklart tog på sig redan idag till jobbet!!

Barba - Gud så kul det är att renovera till nytt (själva jobbet är kanske inte det roligaste) men skönt att få välja precis som man vill ha det

Grund - Härligt att soffan har kommit nu, vi skall test sitta på den på söndag

Kan tipsa om en hemsida med möbler som säljs från ett lager man beställer dem och hämtar och betalar ingen affär!! Men man har sett möblerna på både mio ocg Annorlunda möbler!!

www.mobelgrossen.se

Nu när man redan har inhandlat så vill man ha saker där ifrån hela deras vita och svarta serie vill man ha möbler!!!

• Amor Eterno

Halloj man märker att ingen har varit här!!

Hoppas alla mår bra?? Själv är man pigg och glad för det är fredag!!! Inatt drömde jag att vi fick en son, det har även J drömt om tidigare!

31 maj - Har du haft drömmar om vad ni får??

Så vad händer till helgen tjejer??

Idag skall jag ha lite barnpassning i 4 timmar medans deras mor är ute och julshoppar lite!! Sedan skall mina brorsöner sova över hos mig, så det blir godis och barnfilmer ikväll, tills de går å lägger sig!! För dukar jag fram ost bricka

Imorgon har vi 40 års fest men bara på eftermiddagen!

Söndag är det ju mys hos Grund

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Tack sååå mycket för igår Grund så mysigt ni har det hemma God glögg och härliga lussebullar och pepparkakor, och så förstås er goa sällskap, tack alla för mysig stund igår!!

Fick reda på igår att min lilla brorsbarn hade brytit benet och låg på operationsbord igår kväll, så modig liten kille som inte grät och var stark!! Har sovit lite dåligt som bara legat å tänkt på hur fort det går med barn, ena stunden leker de och sen vips ramlar så fel att de bryter benet!!

Skall hälsa på efter jobbet idag såklart!!

Astrid - Din lilla A är ju så underbar Vi längtar så!!!

31 maj - Så fin rund mage du har.. Glömm inte de extra kläderna till mannen

• Amor Eterno

Halloj!!

Pratade just med Teos mamma och Teo hade vaknat lite mör men bra, han har fått operera in två små skruvar och är nu gipsad, de tror att han får ha gipset mellan 4-6 veckor sen så får de se!!!

Åh min lille prins som är så stark och modig, skall förbi BR efter jobbet och köpa en liten gåva för att han är så gullig!! Han är ju bara 4 år men ingen veckling

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6