Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Lös biljett till barnkarusellen!

ÅÅåååå jag fick just ditt mail Nenne-Skrutt!!
    Jag håller tummarna nu så de blir blååååååå!
    Det är jädrigt svårt att labba när man håller tummarna måste jag säga. Hm, handskarna går liksom inte att få på.
    Ja, dricka kaffe är svårt det med när man håller i tummarna....

Men vad gör jag itne för dig Nennelainen!!!!

Jag tror verkligen benhårt på detta nu!
    Hormonstimulerad och så simmare som kan kära racer längs autobahn utan några som helst slemhinder i vägen! Hur BRA som helst!!!!!!

Jag fick ju också hormon, men inte samma som du tror jag.
    Och ÄL-sprutan fick jag på sjukhuset. Tog den j själv, så jag så inte hur stor den var...

Hur går det för er andra??
    Jag känner mig heeeeelt ur loopen nu. har inte hunnit in här alls. Hinner fan knappt med något alls nuförtiden.
    Mer än att bli förkyld!!!

Så en snabb uppdatering vore skoj!

Nu måste jag fortsätta jobba!
    KRAAAAm til er alla!
    jag tänker på er i stort sett varje dag även om min tid här i tråden just nu blir väldigt begränsad.

• sweetstreet

Heeeeej alla Gullisar!!!!

jag har försökt skumma ikapp lite, men HERRE GUUUUUD vad ni skriiiver!!!!!!
    Jag har iallafall sett att vi har ännu en smygläsare ibland oss nu. Avmaskerad och ute ur garderoben! Skoj!!! Välkomen till tråden!
    Fast jag är nog inte rätt person att välkomna till tråden längre. Hnner ju knappt vara här alls längre...

Cicci,
    Å vad bra att Victor ska kollas nu! Jag förstår att det kan kännas oroligt och jobbigt med en massa sjukhusbesök och så, men summa summarum så är det alltid bra att få reda på orsaken till om han nu år dåligt. Man kan ju inte göra något åt det om man inte känner tll vad det är. Så det låter bra att ni sk få reda på det!

Koko,
    hahaha bra att Nenne-kuriren gav dig carmexet. usch, det var ju tänkt att jag skulle skickat det till dig för typ ett år sedan. Men så glömdes det bort och ja...... så kan det gå. Men som sagt, hästlinimentet är bara sååååå bra tycker jag!

Är även avis på er alla som sågs på brunchen i helgen. Oj vad mn skulle velat vara med. men oj vad man nte alls kunde det. Men so jag alltid tjatar om så TÄNKER ja på er alla väldigt mycket. Även fast jag itne hinner eller orkar hänga här så mycket.
    Just nu är det bara jäääääääävligt mycket och stressigt omkring mig.
    Tycker ändå jag klarat de här månaderna rätt hyfsat och bra, men visst rinner orken av en ibland. Jag har sedan jag började jobba rätt långa dagar. Jag har dragit ner rejält på arbetstempot jmfrt med tidigare men det blir ändå rätt många timmar. Jag har insett att jag nu jobbar i snitt ca 8-9 timmar per dag!!!!!
    Och med min 2 tmmars pendling så är jag ofta borta ca 10-11 timmar varje dag. Hm...
    Det trista är att när jag kommer hem så är Lill-Skruttan oftast trött och det är läggning.
    Jag försöker tillbringa så mycket tid med henne som jag kan tills hon går och lägger sig. Och eftersom jag har ett väldigt flexibelt jobb så har jag även jobbat hemifrån ibland och då har jag både hämtat och lämnat på dagis vilket gör att jag får mycket tid med henne dessa dagar.
    Och jag har faktsikt lagt av med att jobba helger!!!! Helt.

Men som sagt, tempot är rätt högt nu eftersom jag har typ tusen saker jag MÅSTE hinna med på jobbet. Och nyligne fick jag ett besked av chefen som INTE var särksitl kul. Jag blev skitarg och även orolig inför framtiden och om jag kan jobba kvar. Så nu blev det plötsligt ännu mer so ska hinnas med fram till jul.
    Aaaarrrgh! Skulle behöva 48-timmars dygn känner jag!!!!!!!
    Så trött är jag mest hela tiden. Men man har vant sig.

Min nattsömn är inte vare sig lång eller särskilt bra, utan har en hel del avbrott. Lill-tjejen vaknar nämligen fortfarande och ska äta flera ggr per natt. Hur länge gör de det egentlgen???
    Hon vaknar ofta första gången vid midnatt sedan kanske ca var annan tll var 3:e timme. Fast jag går ju upp vid 5-snåret så då matar jag henne och drar sedan till jobbet så det blir inte så jättemånga matningar "i sömnen".

Oj nu lät detta som klagklagklag.
    Och det var egentligen inte meningen.
    För på det stora hela så är jag ändå väldigt nöjd med livet nu!
    Visst kan det kännas slitigt ibland, men på ngåot vis så njuter jag ändå som attans av min vardag. Trots sömnbrist och mycket omkring mig.
    Jag njuter skitmycket av Lill-Snorpan och att hon nu börjar bli mer och mer en person!! Sååååå häftigt!
    Tycker vi lyckats få in hyfsade rutiner också nu med det mesta. Mat, nattning, hämtning och lämning på dagis etc.... Känns jättebra.
    Och hon är verkligen världens goaste! Visst kinkar hon ibland. Men det är nästan alltid när hon är antingen hungrig eller trött. Väldigt sällan annars.

Och så håller jag mina supertummar för alla er som snart ska BIMa!!!!!
    TÄNK det ör snart exakt 1 år sedan som jag plussade. Känns helt galet nu att tänka på att jag för ett år sedan inte ens visste om att jag var gravid!
    Mitt liv då och det jag lever idag är sååååååå olika.

Nu måste jag gå och lägga mig!
    Men SUPERDUNDERMYSKRAMAR till er alla!!!!!!

• sweetstreet

Haha!
    Måste även tillägga att hon fått sitt första pass nu!
    Ascoolt!!!!
    Eftersom hon är född här är hon ju amerikan och henes amerikanska pass är rätt snyggt tycker jag.
    Hennes svenska hoppas jag ska komma snart det med.
    Var och ansökte om det på självaste HAlloween! Så på det passfotot har hon faktiskt sin Halloweendräkt på sgi. Hon var ett litetl bi....
    Fast jag tog självklart av henne "luvan" så på fotot syns det inte att hon är ett litet bi. Utan det ser ut som hon har en gulrandig tröja på sig eller så. Men det var rätt skoj att hon faktiskt fotades i sin bidräkt!

Nu är det sängen nästa!
    Kram!

• sweetstreet

Shit!!! Nu ä det ju helt sjuuuuukt spännande hä i tråden!!!! Såååå många som går i BIMtider!!!!
    Jag har bara sanbbskummat igenom alla era hundratals sidor ni skrivit sedan igår.
    Jag är såååååå nyfiken!
    Och håller mina tummar såååå hååååårt!!!!!!!

Kan även meddela en glad nyhet.
    jag fick idag veta att en av mina vänner fick en liten dotter igår (eller om det vare inatt??). Denna lilla tjej är resultatet av deras 4:e IVF!!!!
    Så ge inte upp!
    Vägen är krokig och ibland jävligt jävligt gropig! Men jag tror verkligen på er!
    Och glöm inte bort att det finns flera olika vagar att ta sig till målet. IVF, insemination, ÄD, Adoption.....

• sweetstreet

Och Piggisen, Lappis, Koko, Nenne och Liten!
    Jag lovar att försöka ta hand om mig och familjen!
    Ni är så gulliga som tänke på mig och bryr er!!!
    Visst är det tufft att jobba heltid (eller egentligen mer än det) när man samtidigt har en liten bebis. Vissa dagar är jag helt slut. Men anda fungerar det superbra. Och på något underligt sätt orkar man verkligen så mycket me än man någonsin kunnat drömma om. Nä man väl ä i en situation så får man energi på något mirakulöst vis! Fråga mig inte hu eller varifrån. men det fungerar.
    Dessutom så är jag ju egentligen i en otroligt lyxig situation trots allt. Jag vet att alla svenska tycker mitt liv måste vara horribelt (alltså med tanke på att man har en liten bebis och måste jobba heltid). Men då ska man ha i bakhuvudet attt vi svenskar är oerhört bortskämda ( )
    I de flesta länder har man ju inte alls en såpass generös föräldraledighet som i Sverige och här i USA vet jag att det finns många som t o m måste arbeta på 3 jobb för att klara av ekonomin. Oavsett om de har barn eller ej.
    Och eftersom jag har ett jobb med extremt flexibla arbetstider (jag bestämmer dem i stort sett själv) och dessutom har min man likadant så är det ändå lätt för oss att pussla. Och Lill-tjejen går ju på dagis alldeles runt knuten vilket också underlättar oerhört.
    Så jag känne mig trots allt väldigt lyckligt lottad.

Jag har dessutom insett att jag inte alls skulle vilja vara hemma på heltid. Det är inget för mig alls. Jag älska min dotter över allt annat, men har ändå förstått att 100% mamma och "hemmafru" skulle inte fungera med min personlighet. tror jag skulle klättra på väggarna då. Bara de 3 månader jag var mammaledig kände jag att jag verkligen tyckte det var roligt att åka till jobbet, så jag gjode ju det någon dag i veckan. Då maken fick vara hemma med Skruttan. Visst, det är nog i mångas ögon ett tecken på att man inte ä en bra mamma, men jag kände vekligen attt jag behövde den stimuli som jobbet gav/ger också.
    MEN i min drömvärld skulle jag vilja jobba kanske halvtid eller typ 70%. DET hade varit kalas!!!!!
    Då skulle man fått det bästa av två världar!
    Fast det går ju itne med mitt jobb.

• sweetstreet

Hm, inser att många av mina R inte kommer med i texten. Sitter kaksmulan kvar under den tangenten kanske??????

• sweetstreet

Page,
    är så glad att J verkar bättre!!!! Tänker mycket på dig och er också.
    Så otroligt tufft att gå igenom det ni gö och har gjot.
    Stor kram till dig gumman!!!!

• sweetstreet

Ang detta med ÄL etc så undrar jag ungefär hur länge ni var utan tant efter det att ni fött barn??
    Var det ett halvå, ett år eller mer??? Mindre??
    Jag ah ännu ej fått tantbesök, men tycker att jag få lite småaladåbe till och från de senaste två månaderna. fast iten en gång i månadne utan typ de kommer och går lite hur som helst på ngt mysko vis..,
    Men jag tänker att det kanske är ett tecken på att kroppen håller på att ställa tilllbaks sig igen???

• sweetstreet

Förresten Nennegumman!
    Du undrade ju över när jag plussade. Hm, minns faktiskt inte säkert nu. Låte kasnke skitkonstigt att man kan glömma en sådan viktig sak, men jag ahde för mig att det var den 19 november. men nu inser jag att det måste varit tidigare. Fö jag kollade mina tidigaste VULbilder och då var den tidigaste tagen just den 19 november!!!!!!!! Och jag minns att jag kollade med VUL någon eller ett par dagar efter att jag plussat.
    Men minns även att jag iotne testade "på dagen" 14 dagar efter inseminationen. Dels för att jag ju gått öve tiden ett par dagar under tidigare cykel och blivit besviken. Så jag tänkte att jag skulle minsann vänta ett par dagar för att inte testa "i onödan" och bli storbesviken. Sedan blev det lite längre väntan än jag tänkt p g a att jag fick en liten mini spotting-blödning ett par dagar efte BIm och då tänkte att "nu är det kört, nu kommer tanten". men så kom hon ju inte och då tror jag att jag testade dagen efter eller två dagar efter.

Hm, min insemination var den 28 oktober (om jag kinns rätt) och då borde jag ha BIMat typ den 11:e. Om man sedan lägger till ett par dagar på det så tror jag att jag kissade på stickan den 14 oktobe. Tror att det var en onsdag nämligen (varför jag nu tor mig minnas detta??) och enligt 2007 års kalender så är den 14 november en onsdag. Så det kan nog stämma.
    Sedan fick jag ju gå till läkaren och lämna gravtest där med vilket borde varit dagen därpå (vilket i såfall är en torsdag). Och då kan det stämma att jag fick komma och göra VUL på måndagen vekcan efter. Måndagen var den 19 november.
    Så ja, jag gissa att jag plussade den 14 (eller möjligtvis den 15) november förra året.

SHIIIIT!!!!!
    Då är det faktiskt 1 ås sedan prick på fredag eller lördag!!
    ha! Kanske borde man öppna champagnen då och fira??!!!

Jag tror iallafall att november är en BRA plusmånad!!! Eftersom jag plussade då.
    Därför ser jag mycket mycket mycket ljust på er alla BIMare!!!!!!!!

Dunderkramar från mig som nu ska gå och knoppa!

• sweetstreet

Men fasiken vad enerverande att mina R försvinner hela tiden!'Ser ju ut som om jag pratar bebisspråk!!!!!!!!! .-o

okej, hoppas nim alla kan försöka TÄNKA er R på de ställen dä det ska vara R men inte är några!!!!!

Tjing!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!