Heeeeej alla Gullisar!!!!
jag har försökt skumma ikapp lite, men HERRE GUUUUUD vad ni skriiiver!!!!!!
Jag har iallafall sett att vi har ännu en smygläsare ibland oss nu. Avmaskerad och ute ur garderoben! Skoj!!! Välkomen till tråden!
Fast jag är nog inte rätt person att välkomna till tråden längre. Hnner ju knappt vara här alls längre...
Cicci,
Å vad bra att Victor ska kollas nu! Jag förstår att det kan kännas oroligt och jobbigt med en massa sjukhusbesök och så, men summa summarum så är det alltid bra att få reda på orsaken till om han nu år dåligt. Man kan ju inte göra något åt det om man inte känner tll vad det är. Så det låter bra att ni sk få reda på det!
Koko,
hahaha bra att Nenne-kuriren gav dig carmexet. usch, det var ju tänkt att jag skulle skickat det till dig för typ ett år sedan. Men så glömdes det bort och ja...... så kan det gå. Men som sagt, hästlinimentet är bara sååååå bra tycker jag!
Är även avis på er alla som sågs på brunchen i helgen. Oj vad mn skulle velat vara med. men oj vad man nte alls kunde det. Men so jag alltid tjatar om så TÄNKER ja på er alla väldigt mycket. Även fast jag itne hinner eller orkar hänga här så mycket.
Just nu är det bara jäääääääävligt mycket och stressigt omkring mig.
Tycker ändå jag klarat de här månaderna rätt hyfsat och bra, men visst rinner orken av en ibland. Jag har sedan jag började jobba rätt långa dagar. Jag har dragit ner rejält på arbetstempot jmfrt med tidigare men det blir ändå rätt många timmar. Jag har insett att jag nu jobbar i snitt ca 8-9 timmar per dag!!!!!
Och med min 2 tmmars pendling så är jag ofta borta ca 10-11 timmar varje dag. Hm...
Det trista är att när jag kommer hem så är Lill-Skruttan oftast trött och det är läggning.
Jag försöker tillbringa så mycket tid med henne som jag kan tills hon går och lägger sig. Och eftersom jag har ett väldigt flexibelt jobb så har jag även jobbat hemifrån ibland och då har jag både hämtat och lämnat på dagis vilket gör att jag får mycket tid med henne dessa dagar.
Och jag har faktsikt lagt av med att jobba helger!!!! Helt.
Men som sagt, tempot är rätt högt nu eftersom jag har typ tusen saker jag MÅSTE hinna med på jobbet. Och nyligne fick jag ett besked av chefen som INTE var särksitl kul. Jag blev skitarg och även orolig inför framtiden och om jag kan jobba kvar. Så nu blev det plötsligt ännu mer so ska hinnas med fram till jul.
Aaaarrrgh! Skulle behöva 48-timmars dygn känner jag!!!!!!!
Så trött är jag mest hela tiden. Men man har vant sig.
Min nattsömn är inte vare sig lång eller särskilt bra, utan har en hel del avbrott. Lill-tjejen vaknar nämligen fortfarande och ska äta flera ggr per natt. Hur länge gör de det egentlgen???
Hon vaknar ofta första gången vid midnatt sedan kanske ca var annan tll var 3:e timme. Fast jag går ju upp vid 5-snåret så då matar jag henne och drar sedan till jobbet så det blir inte så jättemånga matningar "i sömnen".
Oj nu lät detta som klagklagklag.
Och det var egentligen inte meningen.
För på det stora hela så är jag ändå väldigt nöjd med livet nu!
Visst kan det kännas slitigt ibland, men på ngåot vis så njuter jag ändå som attans av min vardag. Trots sömnbrist och mycket omkring mig.
Jag njuter skitmycket av Lill-Snorpan och att hon nu börjar bli mer och mer en person!! Sååååå häftigt!
Tycker vi lyckats få in hyfsade rutiner också nu med det mesta. Mat, nattning, hämtning och lämning på dagis etc.... Känns jättebra.
Och hon är verkligen världens goaste! Visst kinkar hon ibland. Men det är nästan alltid när hon är antingen hungrig eller trött. Väldigt sällan annars.
Och så håller jag mina supertummar för alla er som snart ska BIMa!!!!!
TÄNK det ör snart exakt 1 år sedan som jag plussade. Känns helt galet nu att tänka på att jag för ett år sedan inte ens visste om att jag var gravid!
Mitt liv då och det jag lever idag är sååååååå olika.
Nu måste jag gå och lägga mig!
Men SUPERDUNDERMYSKRAMAR till er alla!!!!!!