Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Lös biljett till barnkarusellen!

Och GOD JUL till er alla!
    även om jag är lite sen.....

Och GOTT NYTT ÅR också såklart!

• sweetstreet

Vet ngn hur det gick för lappis????

Vill önska er alla ett gott nytt 2009!
    Och att vara ttrött och behvöa avlastning är fullt naturligt MSW!
    Om du kan så pumpa ut mjölk så att maken kan ge. Bröstmjölk klarar sig ca 5 dagar i klskp och ca 3-4 timmar i rumstemp. Så det är inga problem. OM du kan och har tillräckligt med mjölk så är det bättre att inte frysa mjölken utan förvara den i kylen isället Den förlorar lite "mättnadskänsla" av att frysas även omd et går bra det med.
    Jag har ju pumpat hela tiden och vi har både förvarat mjölk i frys och kyl utan problem.

Mrs b,
    skönt att ni fått veta lite emr om vad det kan vara Malte lider av. Måste ju vat hemsk att inte veta.
    Men detta med laktosintolerans handlar enbart om KOMJÖLK! Alltså inte om human bröstmjölk. Därför kan bebisar vara laktosintoleranta men ändå kunna amma eller dricka bröstmjölk. Det är olika proteiner i "vår" mjölk och komjölk.
    En av mina vänners barn var laktsointolerant när han var liten. Hon ammade då och fick lägga om sin kost eftersom komjölksproteiner annars kommer ut med bröstmjölken och då fick han jätteont i magen.
    Men jag trror det växte bort under hans andra år eller så. Nu klarar han iallafall av mjölkprodukter utan problem.

• sweetstreet

Å SUUUUPERGRATTIS NENNELAINEN!!!!!!!!
    Det var ju en superduperbra start på nya året! Jehoooooo!

Telis,
    låter läksigt, men tur att inga blev skadade. Inte allvarligt iallafall.

Koko,
    aha så mjölkportein är annorlunda?? Hm, tja, jag tror min kompis kallade det både laktos och mjölproteinallergi, så jag trodde det var sammaa sak...

MSW,
    jo jag har kört på tumregeln 3.4 timmar i rumstemp, 5-6 dygn i kylskåp och 3-6 månader i frys. Bröstmjölkens hållbarhetstid alltså.
    Och Ella lever, frodas och mår toppen så det kan inte varit helt fel.

FruLLan,
    kul att se dig i tråden!

Trist med sjukdomar, men ni verkar haft en mysig nyårsafton trots allt!

Vickan,
    har följt din blogg ite även om jag inte kommenterat. Vill bara skicka en styrkekram til dig gumman!

Oj nu kallar Lilltjejen.,,,

• sweetstreet

Aaaaah!
    Glömmer att man nu är hos familjen så det var svägerskan som tog sig an Lillsnorpan! Skööönt med avlastning!
    Jag njuuuuter!!!!!!
    Ni med familj på nära håll - var tacksamma!!!!!!

Vill säga att jag idag var på långpromenad med resten av familjen och hälsade på en kompis till svägerskan som just skaffat två suuuupersööööööta kattungar. 15 veckor gamla!
    Ojojoj!!! Saknade vår kisse sååååå mycket!!!!!!! Så det känns nästan bra att åka hem snart....

• sweetstreet

Izzie,
    tänk att det är ett år sedan nu!
    Känns inte så länge sedan ni fick er lilla dotter!!!!!!!!!!
    Kul att 1-årsdagen blev så lyckad även om du var lite småstressad.

• sweetstreet

EA
    fan med tanten! och fan att hon håller på sådär lite framotillbaka!
    Hoppas att hon kommer ordentligt snart och sedan inte igen på minst ett och ett halvt år!!!!
    Vi var i stugan dag och på vägen dit funderade jag på vilkt hus längs vägen som kanske är dina föräldrars...!

Nenne,
    sååå underbart med ledighet när man VET att ett jobb väntar på andra sidan!

Mrs B,
    stackars dig!!! fyyyy!!!!
    Hoppas det vänder snart för er allihop!

Koko,
    oj så du måste ragga ny MB nu alltså. Kanske kan du höra med andra kompisar som haft bra BM?? Kan man gå till vem man själv vill eller hur funkar det i Sverige?

Telis,
    hahaha.... så din julklapp är också en hemlis då´rå?????

FruLLis,
    visst hade det varit kalas att kunna träffas! men kanske blir det ngnannangång när jag är i Sverige. När det inte är jul och alla (inkl jag själv) är uppbokad med saker hela dagarna.

BS,
    tycker det låter skitspännande med din tant som liksom inte verkar komma igång på riktigt!
    men det där med maken låter mindre skoj.
    Håller med alla här att ni behöver prata om detta, men gör det för guds skull inte förrän ni har lämnat dina föräldrar. Att tala sådana här saker kan kräva längre tid, och ibland är den tiden inte så jädrans pleasant faktiskt. Så gör det inte förrän ni känner att ni kan "gräla" eller diskutera öppet och utan att känna att andra omrking er kan lyssna.
    Tänk också på att försöka komma med kreativa förslag och ine enbart "klaga". Inte alltid så lätt i stundens hetta vet jag själv, men kan vara bra att ha i bakhuvudet trots allt.
    Hoppas det löser sig.

• sweetstreet

Imorgon är vår sista dag i Sverige denna semester.
    Känns väldigt kluvet. Både ledsamt att lämna men samtidigt längtar jag hem en del också. Särskilt till katten.....
    Men också till att bo i mitt eget hem igen. Sova i egen säng. OCH TA DET LITE LUGNT::::
    Det har inte varit fullt ös hela tiden här, men ändå så har det på ngt vis varit saker mesta tiden. Och väldigt lite slöliggande i soffan och bara kolla TV eller film....
    Så nästa helg hoppas jag att det blir väldigt mycket slööööööööö slapphet!!!!

• sweetstreet

Lappis jag ahr skickat ett mail till dig på din yahooadress.
    Hoppas du har den kvar.

• sweetstreet

Shit vad ni skriver tjejer!!
    Jag ahr somm vanligt tyop noll tid att hänga här. men nu TAR jag mig lite stueln tid...ojojoj! FYYYY på mig!!!!!!

Har självklart även glömt vad jag ville kommentera eftersom jag snabbskummar-scrollar....
    Annat hinns inte med alls.

Men men.
    Lappis vet inte ifall du såg det tidigare men jag ahr mailat din yahoo adress. Vet inte ifall du kollar den regelbundet så jag ville skriva det här så du vet.

CIcci! Att du blev tillbakaflyttad lite! Fast 5 dagar är ju inget egentligen och som du skrev med Victor så var han tidig så det är nog stor risk/chans att du blir det även denna gång.
    Min lilla tjej kom ju den 4 ju i så kanske blir det samma födelsedag!!!

Och det där med språk och tal!
    Hm, vi funderar just nu på vilket ord som kommer bli Lillskruttans första. Ett svenskt eller ett engelskt????????
    DET är frågan. tror det är 50-50 chans för vilket som eftersom vi pratar svenska hemma men hon hör engelska på dagis. Så kasnke är engelska det som ändå ligger närmast till hands????
    Kan även tänka mig att hon blir något senare med talet. Har förstått att många tvåsrpåkiga barn börjar prata senare eftersom det kan ta lite längre tid för dem att få ordning på orden.... men men vi får se. Än är det långt kvar för hon är ju så liten fortfarande!

• sweetstreet

haha är även SJUKT glad över att jag nog kommer börja nytt jobb i april!!!!!!
    var på intervju i fredags och de sa redan direkt efter intervjun att de ville att jag skulle börja. Tjohoooo!

isåfall kommer jag få typ 5 minuter gångpromenad till jobbet istället för dryga timmen med buss och tunnelbana enkel väg!
    Och prjektet låter SKITROLIGT!!!!!!
    faktum är att min blivande chef är en av de mest framstående fertilitetsexperterna!
    han var med om den första IVFn här i USA!
    Fast jag kommer inte forska om något såpass "kliniskt" utan det är fortfarande grundforskning. Men tidig embryonalutveckling! Cooooolt ....tycker jag själv!!!!

Jaja, jag har just mailat honom, men påbörjade även en liten lönediskussion i mailet. Hm, nu väntar jag på svar. Hoppas jag inte pissed him off genom att göra så....

Jaja, vi får se.
    Nu ska jag gå iväg och hämta lite radioaktivitet!

See ya gals!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!