• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

äh, det där sa väl inte så mycket Här saxat från Fass

Moraxella catarrhalis
    En bakterie som kan infektera luftvägarna och ge till exempel bihåleinflammation. Hosta är vanligt förekommande då man infekterats av den här bakterien.
    Om bihåleinflammation i läkarboken på fass.se

• viktualia

Nenne och Cicci - hm... jaaa men jag måste ju säga att det känns rätt tröttsamt att vara den som tar upp frågan när det är HAN som är mest PÅ... min gissning är att han i vanlig ordning hoppas att jag ska ta tag i det hela...

• Piggelin1

Hej go vänner,
    jag tror jag var på sidan 20-25 senast jag försökte hinna läsa lite, men redan då hade jag missat åstkilliga sidor - herregud, nu är det ju typ 80-90 SIDOR att läsa ikapp! Ni är GALNA! Men kul!

Måste bara kommentera Ciccis resonemang ovanför om grabbarna - har missat allt det tidigare pratet, men skrattade GOTT nu när jag läste ditt inlägg Cicci - PRECIS så resonerade en kompis & jag också när vi pluggade för en herrans massa år sen. Att dejta en i månaden var ju inget konstigt om man var singel, sen att man inte gick hela vägen - men just det där när vi började räkna på samma sätt som du & din polare Cicci. Jösses, vad många det blev Har ngngång ibland funderat på hur många jag kan tänkas ha dejtat genom åren (dvs dejtat & ev pussat/hånglat lite med, dock väldigt sällan hela vägen) - inser att det skulle bli måååånga... Men kul var det!

Hmmm, ska jag ge mig på att läsa ikapp lite nu...
    Kan iaf meddela att vi hade (mäklar)fotografen här igår fm & idag fick vi bilderna. Ojoj, vad fina bilderna blev & vilken fin lgh vi plötsligt fick! Av barnprylar inte ett spår - vi bestämde oss för att rensa bort alla "barngrejor", eftersom vi ändå inte har ngn barnkammare.

Verkar som om ni ska ses i Sthlm i helgen - vad kuuuul! Hade varit skoj att vara med! Men jag fick ju iaf träffa Muggles & Telis med makar i lördags - kul!!

Läser av Lappis inlägg att Sweet varit inne - det måste var lääääänge sen! Om du läser Sweet, hoppas att allt är väl med dig & familjen!

Ok - nu tar jag ett djuuuupt andetag & hoppar tillbaka till sidan 20... Wish me luck

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    Behöver du färdkost? Kexchoklad? En tub syre?

• Piggelin1

Aha BS, en massa tyska att läsa ikapp - det kan ju inte jag hoppa över, tyskspråksnörd som jag är!

BS igen - vi fick GA-bakelser av chefen idag! Jättegoda! Kan iofs inte riktigt redogöra för vad de innehöll, men bla vaniljkräm, grädde & marsipan runtom.

Ok, NU ska jag försöka läsa ikapp lite

• nennesjuttioåtta

Vickan
    ja men vadå mest på? PÅ att försöka få barn? Men först och främst måste ni väl prata om själva missfallet (skulle jag vilja göra, så att ni kan lägga det bakom er). Eller har ni gjort det? Vad tänker han om det? Är han helt förkrossad, revanchlysten, likgiltig... Och vet han vad du känner? Vet DU vad du känner? Han kanske inte vill ta upp det för att han tror att du inte vill prata om det.

• Piggelin1

Nenne - syre, kexchoklad, chips, vin, energidryck, kolhydrater a´la pasta - minst!!!
    (jag tar fortfarande sats...)

• BrudSommar2006

Nenne, tack! Det verkar ju dock som att vuxna kan få det och inte bli av med det om man googlar och läser lite av de andra inläggen, jag kanske ska ringa min läkare imorgon och be att få göra ett prov, jag har ju trots allt gått omkring med det här i tre veckor nu.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    Vill ju inte tvinga dig till nåt du inte vill så klart. Men om du stör dig på att han inte tar upp det så fattar han säkert inte att det är det du vill att han ska göra och då måste ju du ta upp det. Varför störa sig en dag i onödan? Energislöseri!

• nennesjuttioåtta

BS
    Precis vad jag tänkte också! Löjligt egentligen att man själv ska behöva veta vad för något man kan ha drabbats av om man ska till doktorn...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!